Facelift trojkového radu od BMW priniesol so sebou okrem drobných zmien aj jednu podstatnú: pohon všetkých kolies je k dispozícii už aj s naftovým štvorvalcom.
Systém pohonu všetkých kolies xDrive má mníchovská vrtuľa veľmi dobre prepracovaný, jeho dostupnosť však bola v prípade trojkového radu obmedzená len na šesťvalce. To je ale minulosť, pretože v ponuke značky BMW nájdete aj verziu 320xd Touring. Jej štvorvalcový naftový agregát dosahuje výkon 130 kW (177 k) a je spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Motor nemá takmer žiadne slabiny. Aj v kombinácii s permanentnou štvorkolkou, ktorá v základe preferuje zadnú nápravu (v pomere 60:40), ponúka dostatočný výkon a slušný ťah v širokom pásme otáčok. Agregát dokáže zabrať pekne odspodu a pokojne ho môžete vytáčať až za hranicu 4000. Výhrady máme len k jeho nie práve ideálnemu odhlučneniu na voľnobehu, ktoré je dané pozdĺžnym uložením. Potešila nás však spotreba počas testu. V priemere si motor vypýtal len 6,5 litra nafty na 100 km, čo sa nám nepodarilo dosiahnuť ani pri niektorých kompaktoch.
Pohon xDrive rozhodne patrí do výkladnej skrine mníchovskej automobilky. Jeho kvality sme ocenili nielen na suchých asfaltových cestách, kde auto aj pri rýchlom prejazde ostrých zákrut sedelo ako prikované, ale predovšetkým na zasneženom povrchu, kde sa ukáže famózna trakcia. Vzhľadom na naše rozbité cesty nás potešil zvolený rozmer zimných pneumatík. Šestnásťpalcové obutie dokázalo príjemne vyvážiť tvrdšie naladenie podvozka.
Pred našim šantením na testovacom polygóne sme najprv úplne deaktivovali stabilizačný systém DSC (k dispozícii je aj čiastočné vypnutie kontroly trakcie DTC) a potom sme už s ľahkosťou a radosťou strúhali tiahle dlhokánske drifty. Udržať kontrolu nad autom bolo pritom veľmi hravé, stačili jemné korekcie volantom a správne narábanie s plynovým pedálom.
Text: Peter Michalec
Foto: Ivan Kelement (1) a Martin Ruisl
**HODNOTENIE: \* \* \* \***
**Plusy**
Kvalita spracovania, sedadlá, dobrý a plynulý ťah motora, čitateľné a veľmi bezpečné jazdné vlastnosti, ovládateľnosť, trakcia.
**Mínusy**
Menší vnútorný priestor, utlmenie motora na voľnobehu, gumené dorazy radiacej páky.
Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0**Zdvihový objem1995 cm3Výkon130 kW/177 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment350 Nm pri 1750-3000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4520 x1817 x 1418 mmRázvor2760 mmBatožinový priestor460/1385 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť226 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,3 sSpotreba počas testu6,5 l/100 kmEmisie CO2146 g/km**Cena**Základná cena verzieod 37 200 € (1 120 687 Sk)