Ak ste pri pohľade na nedávno aktuálny dizajn značky VW zaspávali nudou, nový Passat CC vás musí prebudiť. Nás udržal v stave bdelom aj počas skúmania celkového súboru vlastností testovanej verzie s motorom 1.8 TSI.
Prvé štvordverové kupé strednej triedy sa na vzhľad ozaj podarilo. Nie, nebojte sa, neustúpime od našej zvyklosti neposudzovať dizajn, ktorý si to ako vec prudko individuálna nezaslúži. Len sme si skrátka nemohli nevšimnúť množstvo pohľadov, ktoré toto auto priťahovalo, či už obdivných, alebo dokonca až závistlivých. Skrátka, je to pastva pre oko v miere, o ktorej mohli dosluhujúci päťkový Golf či aktuálny Passat iba snívať.
Len pre istotou pripomíname, že ak vo vás počet dverí tohto auta vzbudil nádeje o rovnocennom sedení vpredu aj vzadu, budete sklamaní. Passat CC je síce štvordverové, ale predsa len kupé, čo vám pripomenie intenzívnou masážou temena ak ste postavy vyššej ako 180 cm. S kolenami vzadu až taký problém nie je, priestor je tu zhruba na úrovni mierne podpriemerného sedanu strednej triedy, alebo priestrannejšieho kompaktu.
Vpredu je kabína akurátne vzdušná, nie však príliš na to, aby vás obrala o obopínajúcu intimitu auta, orientovaného na vodiča. No a pokiaľ ide o priestorový údaj, ktorý si tu zaslúži ozaj hlbokú poklonu, tak je to objem batožinového priestoru s hodnotou vysoko cez magických päťsto litrov. Na takéto emotívne exteriérovo ladené auto je to priam až malý ekonomický zázrak.
Ak pred chvíľou zaznelo slovné spojenie o jazdecky zameranom vozidle, nebolo to nadarmo. Passat CC disponuje vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, je stabilný, výborne vyvážený a neutrálny, má presné riadenie s celkom slušnou spätnou väzbou.
Po stránke komfortu pruženia by sa mu dala adresovať jediná malá výčitka, ktorá sa prejaví iba na nekvalitných cestách a zaznamenajú ju iba sluchovo citlivejší jedinci: z kolies sa pri nárazoch na priečne nerovnosti prenáša do interiéru jemné nízkofrekvenčné dunenie. Ale ozaj iba jemné. Inak pruží Passat CC výborne.
Pohon testovaného auta je jedným z tých, čo prepisujú dejiny. Ukazuje totiž, že rýchly nábeh krivky krútiaceho momentu už nie je výsadou naftových motorov. Vynikajúci kus techniky zvaný 1.8 TSI si nevieme vynachváliť a po výborných predošlých skúsenostiach s inými autami mu píšeme veľkú jednotku aj v tomto prípade. Tento agregát síce nepotrhá poloosi a nepoláme zuby na prevodovke, subjektívne však máte pocit, že pod kapotou pracuje rozhodne viac, než „len“ tých sto šesťdesiat koní. Ešte k tomu navyše je motor aj mimoriadne kultivovaný a keď chcete, tak vie byť aj celkom úsporný.
Hanbu pohonnému reťazcu nerobí ani presná šesťstupňová prevodovka. Okrem príjemného pocitu z radenia prispieva aj k slušnej hospodárnosti prevádzky: v meste nám tento Passat CC vypil v priemere okolo 10 litrov, teda skoro o pol litra menej, než sľubuje výrobca. Mimo mesta to trochu kompenzoval asi o liter vyšším konzumom okolo 7 l/100 km a celkový priemer testu sa ustálil na hodnote 8,2 litra, veľmi slušnej s ohľadom na dynamiku a pružnosť vozidla.
Text: Ladislav Malák
**Hodnotenie\*\*\*\*\*
Plusy** Ťah, kultúra chodu a spotreba motora, presné radenie a riadenie, jazdné vlastnosti, komfort pruženia, kvalita materiálov a vypracovania, miesto vpredu, batožinový priestor.
**Mínusy** Miesto nad hlavou vzadu, výhľad dozadu, mierne zvýšený hluk od kolies.
Technické údaje**Motor****benzínový 1.8 R4**Zdvihový objem1798 cm3Výkon118 kW/160 k pri 5000-6200 ot/minKrútiaci moment250 Nm pri 1500-4200 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4799x1855x1417 mmRázvor2711 mmBatožinový priestor532 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť222 km/hZrýchlenie 0-100 km/h8,6 sSpotreba počas testu8,2 l/100 kmEmisie CO2 **Cena**Základná cena verzieod 884 499,40 Sk (29 360,00 €)