Dlhodobý test: Kia Carens

Od decembra nám v redakcii slúži Kia Carens. Test na 40 000 kilometrov prechádza do poslednej štvrtiny, za uplynutý čas sme nazbierali množstvo dojmov.
Vydané  Text: 

Karoséria s nápaditými tvarmi od Petera Schreyera skrýva priestranný interiér, ktorý môže byť aj sedemmiestny, kvôli obmedzenej využiteľnosti sedadiel v treťom rade sme sa však rozhodli pre päťmiestnu verziu. Veľkým plusom Carensu je variabilita interiéru s troma samostatne posuvnými a sklopnými sedadlami. Ich mechanizmus sa ľahko ovláda a na zadných miestach je dostatok miesta, rovnako ako aj na predných, ani vyšší pasažieri sa nikdy nesťažovali. Pochvalu si zaslúži batožinový priestor s objemom 536 dm3, ešte sa nám nestalo, že by nám do auta niečo nevošlo. Ak náhodou nestačil v základnej konfigurácii, stačilo sklopiť zadné operadlá do roviny, čo Carensa zmení na mini-dodávku, v ktorej sa dá aj vyspať. Pod podlahou je miesto na odloženie krycej roletky aj niekoľko ďalších oddelení, kde máme k dispozícii veci, ktoré nepoužívame často, ale je dobré ich mať, napríklad štartovacie káble a kvapalinu do ostrekovača. Vždy po nasadnutí do auta nás poteší množstvo dostatočne veľkých odkladacích priestorov, každý predmet od telefónu cez fľašu až po peňaženku si nájde svoje miesto. Zadní cestujúci majú k dispozícii aj stolíky ako v lietadle a sieťky na držanie literatúry na skrátenie času pri cestovaní. Pod podlahou majú ďalšie malé skrinky, kam sa dajú veci ukryť naozaj dôkladne. Celkový dojem z interiéru je vynikajúci, čierny strop pôsobí hodnotne, príjemné sú aj všetky materiály v kabíne. Pochváliť ich musíme aj za odolnosť, nič v kabíne nie je viditeľne ošúchané ani poškriabané. Jediným motorom v ponuke naftový agregát 1.7 CRDi, my máme pod kapotou silnejšiu verziu so 100 kW, za ktorú treba priplatiť 400 €, no 15 kW a 70 Nm navyše sa hodí, hlavne ak auto častejšie jazdí plne naložené. Agregát je kultivovaný, manuálna prevodovka má však kratšie prevody, cez mesto sa s ním dá jazdiť na piatom stupni, šestka na diaľnici znamená 2 700 ot./min, čo sa prejavuje na trochu vyššej spotrebe. My jazdíme väčšinou po diaľnici, dlhodobý priemer máme okolo 6,5 l/100 km. Radiaca páka má presné, ale trochu dlhé dráhy sprevádzané počuteľným cvakaním. Spolu so skorším záberom spojkového pedála si treba na radenie trochu zvyknúť, hlavne prvé rozjazdy nebývajú úplne plynulé – motor sa trošku v spodných otáčkach trápi. Záver Celkovo nás Kia Carens teší a radi do nej presadáme aj z podstatne drahších testovacích áut. Prečo by aj nie, vo verzii EX je auto dobre vybavené a hlavne v zime oň bol v redakcii veľký záujem kvôli vyhrievanému volantu a sedadlám. Vo výbave nechýba USB port, rádio hrá celkom slušne. Do konca testu zostáva niečo málo vyše 10 000 km, zatiaľ sme nemali ani žiadny technický problém a Kia funguje spoľahlivo, v najbližšej dobe ju čaká pravidelný servis o ktorom vás tiež budeme informovať spolu s ďalším priebehom testu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.