Kupujete nový Nissan Qashqai? Máme ODPOVEĎ NA VŠETKO
Nissan Qashqai patrí k bestsellerom vo svojej triede. Jeho najnovšia verzia prináša ostrejší dizajn a špičkové technológie. Nissan práve ponúka na tento model atraktívne zľavy. Pomôžeme vám sa zorientovať v novom akciovom cenníku a vybrať verziu, ktorá sa najviac hodí k vášmu životnému štýlu.
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Aktuálna generácia modelu Nissan Qashqai nás veľmi prekvapila. Nissan výrazne zapracoval nielen na dizajne, ale aj na skutočnej aj vnímanej kvalite a jazdných vlastnostiach. Qashqai patril od svojho zrodu k bestsellerom v Európe a niekoľkokrát kraľoval rebríčkom predajnosti. Najnovšia generácia si chce zachovať povesť spoľahlivého a dobre ovládateľného spoločníka pre každú príležitosť, avšak nový dôraz kladie práve na kvalitu a najmodernejšie funkcie. Facelift aktuálnej generácie, ktorý sa predstavil v roku 2024, prichádza s ešte elegantnejším dizajnom a výrazne vylepšenými funkciami na palube. Kľúčovú úlohu tu zohráva nová platforma Android Automotive od Google. Interiér je teraz sofistikovanejší, s prémiovejšími materiálmi a ambientným osvetlením, ktoré ma v prípade výbavy N-Connecta a N-Design až 64 voliteľných farieb.
Motorizácie
Qashqai môžete mať s dvoma motormi. Motor 1.3 DIG-T je dostupný v dvoch výkonových verziách: 103 kW (140 k) a 240 Nm dostupný od 25 990 € alebo 116 kW (158 k) a 260 Nm dostupný od 26 615 €. V oboch prípadoch pomáha jeho účinnosti mild-hybridný systém. Pri výkonnejšom variante máte na výber manuálnu šesťstupňovú prevodovku alebo bezstupňový automat X-Tronic (od 27 840 €). Ak si zvolíte automat, získate o 10 Nm vyšší krútiaci moment (celkovo 270 Nm) a otvára sa vám aj možnosť voľby pohon všetkých štyroch kolies (od 30 447 €). S automatom a touto motorizáciou získate taktiež nezávislé viacprvkové zavesenie zadnej nápravy. Druhou motorizáciou je systém e-POWER, ktorý kombinuje elektrickú jazdu s pohodlím tankovania klasického spaľovacieho auta. Unikátne riešenie s trojvalcovým motorom s variabilným kompresným pomerom zabezpečuje vysokú termálnu účinnosť a efektívnu prevádzku. Motor slúži výlučne ako generátor pre 1,97 kWh batériu a elektromotor, ktorý dosahuje výkon 140 kW (190 k) a 330 Nm. Výsledkom je dynamická jazda s mimoriadne nízkou spotrebou len 5,1 – 5,3 l/100 km podľa WLTP a dojazdom až 1 000 km na jednu nádrž. Táto motorizácia je dostupná iba s pohonom prednej nápravy a štandardne s jednoduchou zadnou nápravou. Výnimkou je výbava N-Design a Tekna Plus na 20-palcových kolesách. Tie používajú multilink. Dôležité je, že Nissan Qashqai pozná odpoveď na všetko. Rozsah výkonu od 103 do 140 kW, predný náhon, štvorkolka, manuál aj automat… Výber je na vás.
Úrovne výbavy
Základná cena modelu Qashqai štartuje na úrovni 25 990 € s výbavou Acenta. Už tá obsahuje 7“ digitálny prístrojový panel a multimediálny systém A-IVI s uhlopriečkou 12,3 palca a bezdrôtovou konektivitou cez Android Auto aj Apple CarPlay. Vo výbave je hneď dvojzónová klimatizácia a LED osvetlenie interiéru. Acenta jazdí bežne na 17-palcových diskoch (e-POWER verzia obúva štandardne 18-ky). Z hľadiska pomeru cena/výbava sa však podľa nás viac oplatí pozrieť sa aspoň o krôčik vyššie, na výbavu N-Connecta. Rozdiel v cene približne 1 400 € (v závislosti od motorizácie) dostanete navyše väčší 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, navigáciu s Google maps, vynovené ultra širokouhlé 360° parkovacie kamery s funkciou 3D pohľadu aj „priehľadnej kapoty“ pre bezpečnejšie manévrovanie v stiesnených priestoroch, bezrámové spätné zrkadlo, 18-palcové disky a predné a zadné parkovacie senzory. Táto výbava ponúka všetko rozumné, čo by ste v aute mali potrebovať. Za ďalších 2 370 € sa už dostanete na úroveň Tekna. S ňou sa už Qashqai uberá luxusnejším smerovaním. Ponúka presklenú strechu, pamäťové sedadlá, kožené čalúnenie sedadiel, viacfarebné ambientné osvetlenie, 19-palcové disky, head up displej, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru a adaptívne matrix LED svetlomety. Balík warm (vyhrievané predné sedadlá, volant a čelné sklo), za ktorý sa v nižších výbavách pripláca 550 €, je tu už v cene. Ak si priplatíte ďalších 1 185 €, dostanete sa na najvyššiu úroveň výbavy Tekna Plus. Tá prichádza štandardne s 20-palcovými diskami kolies, viacprvkovým zavesením zadnej nápravy, masážnymi sedadlami, špičkovým audiosystémom BOSE s 10 reproduktormi a prémiovým interiérom čalúneným prešívanou kožou a Alcantarou. Je tu aj bedrová opierka nastaviteľná v 4 smeroch.
Inzercia
Toto sa oplatí
Je tu však ešte jedna akciová výbava s názvom N-Design. Zakladá sa na výbave N-Connecta a prináša množstvo výbavy navyše a veľmi zaujímavé cenové zvýhodnenie. Výbava je k dispozícii pre silnejší mild-hybrid a pre e-POWER. Nad rámec výbavy N-Design v ňom získate balík Warm, presklenú strechu, 20-palcové disky, viacprvkovú zadnú nápravu, dvojtónové vyhotovenie karosérie (bežne za príplatok 1 000 €, dynamické smerovky, matrix LED svetlomety, rozšírené lakovanie nárazníkov, farebné ambientné osvetlenie a prémiové vyhotovenie interiéru. Je to teda akýsi mix výbav N-Connecta, Tekna a Tekna Plus za cenu výbavy Tekna. Rozhodne by sme túto verziu odporúčali vzhľadom na viacprvkovú zadnú nápravu. Ak chcete navyše balík Comfort pozostávajúce z head-up displeja, elektrických dverí batožinového priestoru, elektrického pamäťového sedadla vodiča a funkcie sklápania spätných zrkadiel pri cúvaní, prichystajte si 1 100 €. Za BOSE audio systém je tu príplatok 800 €. Cena modelu Qashqai N-Design sa začína na úrovni 31 553 € vo verzii mHEV 158k 2WD, verzia 4WD je o prijateľných 1 264 € drahšia a za e-POWER zaplatíte 37 330 €. Spomeňme ešte zaujímavú akciu – ak si kúpite u predajcu originálne 17-palcové zimné disky, dostanete k nim snímače tlaku a zimné pneumatiky zadarmo. Miesto 1 750 € tak zaplatíte 950 €.
Čo si vybrať?
Finálne slovo má samozrejme vaša peňaženka, ale pri pohľade do cenníka je naším favoritom výbava N-Design, najmä vďaka viacprvkovej zadnej náprave, ktorú isto oceníte viac, než napríklad head-up displej, ktorý je súčasťou výbavy Tekna. To nám dáva na výber z dvoch motorov – silnejší mild-hybrid alebo e-POWER. Rozdiel približne 5 000 € na spotrebe tak ľahko nedoženiete, preto e-POWER bude viac otázkou komfortu vďaka vyššiemu výkonu a plynulej elektrickej jazde. Rozumná voľba preto padá na mild-hybrid s predným náhonom, ktorý má predpoklad aj na veľmi slušnú spotrebu. Pohon 4WD reálne využijete málokedy, ale ak ho chcete, príplatok zaň nie je nijako devastačný. Len netreba zabudnúť na to, že s tým prichádza aj zvýšená spotreba paliva.
Prirodzený výber
Nissan Qashqai ponúka dobré rozdelenie pohonných jednotiek. Základ s manuálom dáva zmysel pre tých, ktorí idú po najnižšej cene. Výkonnejší mild-hybrid je maximálne univerzálny vďaka ponuke manuálu aj automatu, štvorkolky a aj viacprvkovej zadnej náprave. Vrcholná verzia e-POWER je pre tých, ktorí chcú maximálny výkon a zbožňujú odvážne nové technológie. Síce si za svoje služby pýta nezanedbateľné peniaze navyše, ponúka adekvátny skok v dynamike, nižšiu spotrebu a zároveň ešte vyšší komfort jazdy, čo bude pre mnohých presvedčivý argument. Tak či onak, v ponuke Nissanu Qashqai nevidíme ani jednu verziu, ktorá by sa dala považovať za slabú alebo nevýhodnú
- 1.3 DIG-T mHEV 140 k 2WD: Motor 1.3 DIG-T je prekvapivo potentný aj vo svojej najmenej výkonnej verzii a rozhodne vám nebude chýbať dynamika. Na mestské jazdy, ktoré modelu Qashqai veľmi pristanú, to bude výborná voľba. Rozhodne naňho nezanevierajte.
- 1.3 DIG-T mHEV 158 k mHEV 2WD (AT): Výkonnejšia verzia s pohonom prednej nápravy a ideálne v kombinácii s viacprvkovou nápravou má všetko, čo môžete od takéhoto auta chcieť, navyše stále aj za veľmi prijateľnú cenu. Preto je toto podľa nás najrozumnejšia verzia.
- 1.3 DIG-T mHEV 158 k mHEV 4WD: Ak máte radi pocit väčšej istoty pri rozbiehaní na šmykľavom povrchu, často jazdíte po blatistých alebo trávnatých svahoch, máte chatu v kopcoch… Skrátka, vy viete, prečo chcete štvorkolku a nebudeme vás odhovárať.
- e-POWER 190 k 2WD: Extrémne zaujímavá motorizácia sa správa ako elektromobil, ktorý nemusíte nabíjať. Auto má suverénne najvyšší výkon, na druhej strane si zaň aj priplatíte.

Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.