3. ČASŤ DLHODOBÉHO TESTU
Návykový čertík / Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT
Spájanie automobiliek je dnes už bežným trendom. Mitsubishi Colt je dobrou ukážkou takejto úspešnej spolupráce.
Vydané Text: Ladislav Ležanský
Mitsubishi Colt má za sebou naozaj bohatú históriu. Prvá generácia modelu sa objavila už v roku 1962 a od tej doby sa teší veľkej obľube, čo potvrdzuje viac ako milión predaných kusov iba v Európe. Nový model Coltu stavia na týchto základoch a pokračuje v úspešnej ceste svojich predchodcov. Veď ide o najpredávanejší model automobilky Mitsubishi.
Všetky časti dlhodobého testu Mitsubishi Colt:
- Nepodceňovať! Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT
- Test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI v zime: Na čo si dať pozor?
- Návykový čertík / Dlhodobý test Mitsubishi Colt, záverečná časť
Pohľad do tabuľky s technickými údajmi hovorí, že v priebehu života Colt poriadne podrástol. Prvá generácia z roku 1962 merala na dĺžku 3 385 mm, široká bola 1 410 mm, vysoká 1 370 mm a rázvor dosahoval hodnotu 2 065 mm. Od roku 2004 sa vyrábali v holandskom závode v meste Born v niekoľkých karosárskych variáciách, medzi nimi vynikala verzia coupé-cabrio. V niektorých krajinách sa predávali pod menom Mirage.
Mitsubishi v minulosti spolupracovalo aj s automobilkou Proton a niektoré generácie Coltu sa na cestách objavovali aj ako Proton Satira. Partnerom Mitsubishi bol v roku 1970 aj americký Chrysler, ktorý predával v USA vozidlo pod označeniami Plymouth Colt a Dodge Colt. Od roku 2012 bola pauza. Aktuálny model Coltu sa vyrába od októbra 2023 spolu s Renaultom v tureckej továrni v meste Bursa v troch vyhotoveniach.
Skromný objem, slušná dynamika
Základnú motorizáciou predstavuje benzínový trojvalec 1.0 MPI s výkonom 49 kW (65 k) spolupracujúci s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (momentálne je v ponuke od 15 300 €).
Pre záujemcov o dynamickejší prejav je k dispozícii preplňovaný benzínový trojvalec 1.0 MPI-T s výkonom 67 kW (91 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a práve tento model s touto motorizáciou testujeme už niekoľko mesiacov.
Ponuku uzatvára plne hybridný pohon HEV. Ten kombinuje atmosférický benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra s elektromotorom, pričom ich súhru riadi prepracovaná automatická prevodovka, pričom logiku jej radenia a rekcie vozidla možno meniť výberom jazdných režimov Multi-Sense.
Maximálny systémový výkon v tomto prípade predstavuje 105 kW (143 k), pričom samotný spaľovací motor dáva do hry 69 kW (94 k), elektromotor pridáva 36 kW (49 k) a 15 kW (20 k) dodáva štartér-generátor. Dobrý základ pre výraznú úsporu benzínu. Hybridný systém sa cíti doma predovšetkým v meste, kde sa vozidlo môže až 80 % času pohybovať v elektrickom režime, neskromne tvrdí Mitsubishi.
Z každej strany
Týmto posledným testom sa po mesiacoch lúčime s Coltom, ktorý v nás zanechal dobré pocity a dojmy. Preverili sme ho vo všetkých jazdných podmienkach a situáciách. Zachytili sme letné, aj zimné obdobie, s pochvalným výsledkom.
Vyskúšali sme jazdu v meste, mimo mesta a aj na diaľnici. Oceňujeme najmä motor 1.0 MPI-T, ktorý je nielen úsporný, ale vďaka preplňovaniu ponúka dostatok dynamiky aj pri nižšom objeme. Ďalej 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá motoru umožňuje naplno využiť jeho potenciál.
Našu pozornosť si zaslúži aj dobre naladený podvozok, ktorý skvele kombinuje dynamiku a pohodlie. A na záver musíme spomenúť aj tradičnú spoľahlivosť tejto značky, ktorá iste zaváži pri výbere vášho nového auta. Takže, zbohom Coltík, alebo skôr Sayōnara – dovidenia!
Mitsubishi Colt, plusy a mínusy | |
+ Pomer vybavenie/cena + Nízka spotreba + Praktický interiér +Fyzické ovládače klimatizácie +Reakcia displeja infotainmentu + Nízke servisné náklady + Spoľahlivé nepriame vstrekovanie |
– Pohodlnosť sedadiel počas dlhej cesty – Grafika parkovacej kamery – Prejav trojvalca na voľnobehu – Systém otvárania kufra |
Technické údaje Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT
- Motor preplň. benzínový R3, 999 cm3
- Výkon 67 kW (91 k) pri 4 500 ot./min.
- Krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min.
- Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
- Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové.
- Pneu 205/45 R17.
- Batožinový priestor 391/1 069 dm3
- Rozmery: 4 053 × 1 798 × 1 440 mm, rázvor 2 583 mm,
- Prevádzková/celková hmotnosť 1 195/1 600 kg,
- Objem nádrže 42 l.
- Najvyššia rýchlosť 174 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s
- Spotreba (WP) 5,2 l/100 km
- Emisie C2 118 g/km
- Cena/testované auto 16 800/20 844 €