Posol z budúcnosti / Test motocykla BMW CE 02

Prichádza z budúcnosti, v ktorej má každé sídlisko k dispozícii nabíjacie stĺpiky a na nabíjanie slúžia aj lampy verejného osvetlenia. Kde všetci účastníci cestnej premávky žijú v symbióze a rešpektujú sa.

Vydané  Text: 

Povedal by v dokumente o výdobytkoch techniky nezameniteľným hlasom o tomto dvojkolesovom zjave nezabudnuteľný Vladimír Štefuca, s ktorým sa aspoň takýmto spôsobom lúčime a vzdávame hold jeho dielu.

Lenže BMW CE 02 už na našich cestách je. A púta poriadnu pozornosť. Teda, je. Veľa sme ich vo voľnej prírode, čiže v uliciach, nezaregistrovali. O to väčšiu zvedavosť toto čudo vzbudzovalo všade, kde sa objavilo. Z akéhosi pudu sebazáchovy som s ním nešiel do žiadneho motorkárskeho klubu plného správnych chlapov. Ale ani na miesta, kde sa na objednávku s kofolou, prípadne pivom, pozerajú ako na skostnatený prežitok.

Prirodzené životné prostredie modelu BMW CE 02 je tam, kde tečie prúdom tekvicové latečko, všetko je eko a bio. Tam, kde žijú v budúcnosti so všetkým, čo k tomu patrí. Alebo tam, kde je zvýšený výskyt technologických nadšencov.

Inzercia

Inzercia

Minimalistický dizajn, no napriek tomu množstvo zábavy najmä v mestských uliciach dodá BMW CE 02

Minimalistický dizajn, no napriek tomu množstvo zábavy najmä v mestských uliciach dodá BMW CE 02

Ale aby som nekreslil utopické svety. BMW CE 02 je elektrický dopravný prostriedok do mesta. Z poučiek o konštrukcii motocyklov sa k nemu najviac približuje označenie mokik, čo bola v podstate Babetta. V BMW mu však vymysleli honosnejšie označenie eParkourer. Čiže na elektrinu prejde všade. Široké využitie garantujú veľké pneumatiky a naozaj pohodlné odpruženie so zdvihmi 117 mm vpredu a 56 mm vzadu. Čaro elektrického pohonu sa skrýva v zrýchlení z miesta.

Bežne si na 3,5-palcovom, takmer kalkulačkovom, displejčeku môžete zvoliť jeden z dvoch režimov Surf a Flow, za príplatok Flash. A to sa už dejú veci! Zrýchlenie na 100 km/h vám nikto neudá, no na 50 km/h ste za 3 sekundy. Dosť rýchlo na to, aby ste neboli ani omylom brzdou premávky.

Externe budený vzduchom chladený synchrónny elektromotor dosahuje výkon 11 kW (15 k) a najmä krútiaci moment 55 Nm. A to je pre juniorov v ponuke aj priškrtená verzia s výkonom 4 kW (5,4 k) a krútiacim momentom 45 Nm.

Dajte si to do pomeru s hmotnosťou 132 kg a pochopíte, že s pravou rukoväťou treba opatrne. Vášne potom upokojí ABS na prednom kolese, čo znamená, že v skúsených rukách to môže priniesť zaujímavý rozmer zábavy.

Inzercia

Inzercia

Minimalistický displejček dopĺňa držiak na mobil, aby ste si mohli zobraziť mapu navigácie

Minimalistický displejček dopĺňa držiak na mobil, aby ste si mohli zobraziť mapu navigácie

Pohon ozubeným remeňom vídame skôr na ťažkých čoproch, no uplatnil sa aj na živom elektro motocykli

Pohon ozubeným remeňom vídame skôr na ťažkých čoproch, no uplatnil sa aj na živom elektro motocykli

Vďaka dvom batériám máte k dispozícii dojazd 95 km a nabíjanie z 0 na 100 % trvá s externou 11 kW nabíjačkou 160 minút.

Ak som na začiatku načrtol svet, v ktorom sa BMW CE 02 cíti najlepšie, tak na konci musím povedať, že na ňom sa cíti skvelo každý, kto sa chce extrovertne zabávať, jazdiť v meste bez emisií a nemá ambíciu veľmi opúšťať jeho hranice. Viem si predstaviť, že aj takých ľudí môže byť dosť.

 


Inzercia

Inzercia




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.