Dlhodobý test

Test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI v zime: Na čo si dať pozor?

Zimné mesiace prinášajú pár nástrah, na ktoré sa vodiči nie sú vždy ochotní naladiť. Prinášame vám zoznam vecí, ktoré by ste mali mať na pamäti.

Vydané  Text: 

Väčšinou sa so zimou spájajú nízke teploty, veľa dažďa, sneh, ale aj tma. Do práce aj z nej jazdíme, keď slnko ešte je, prípadne už nie je na oblohe. Preto treba venovať zvýšenú pozornosť nasledujúcim oblastiam.

TIP: Prečítajte si aj prvú časť nášho dlhodobého testu Mitsubishi Colt

Svetlá

Uistite sa, že máte svetlá v dobrom stave. To neznamená len, že všetky žiarovky v nich sú funkčné, ale aj to, že ste ich pred jazdou očistili od prípadných nečistôt, či snehu a ľadu. Moderné ED svetlá, akými je vybavené aj naše Mitsubishi Colt, majú veľmi dlhú životnosť, avšak nevýhoda LED technológie v zimných mesiacoch spočíva v tom, že produkuje málo tepla. Svetlá sa tak prirodzene nerozmrazujú. a dlhších cestách za zlého počasia sa vám môže stať, že budete musieť predné svetlomety pravidelne čistiť od ľadu.

Inzercia

Kúrenie

Sme milo prekvapení, že malý trojvalec v Mitsubishi Colt sa zohreje veľmi rýchlo, čo vplýva aj na komfort posádky. V aute je rýchlo príjemne teplo. Odporúčame nešoférovať v hrubej vetrovke, ale radšej chvíľu vydržať a byť oblečený tak, aby ste si zachovali pohyblivosť. Veľmi pomáhajú vyhrievané sedadlá. Tu kúria taktiež celkom rýchlo.

Hmlovky

Najmä zadné hmlovky zapíname len vtedy, ak máme pocit, že máme problém na dostatočnú vzdialenosť zbadať ostatné autá neosvetlené hmlovkami. Prosím, pri malých rýchlostiach v hustej premávke ich vypínajte, aby ste neoslňovali vodičov za sebou. Stačí, ak má hmlovku zapnuté posledné auto v kolóne.

Studený štart

Motor štartuje pri nižších teplotách, olej má pri nich vyššiu viskozitu a ešte ďalej od svojich bežných prevádzkových parametrov. Preto prvé kilometre motor šetrite. To isté platí aj o prevodovke, diferenciáli a ďalších pohyblivých častiach automobilu.

Stierače

Ak vám stierače robia šmuhy na čelnom skle, vymeňte ich za nové. Viditeľnosť je dôležitá! Najmä v noci za dažďa sú dobré stierače neoceniteľné. Nezabudnite mať aj dostatok kvapaliny do ostrekovača. Z posolených ciest sa vytvára na čelnom skle ťažko priehľadný film, ktorého sa inak ako pomocou ostrekovačov nezbavíte!

Batéria

Akumulátor dostane v studenom počasí zabrať. Pri nízkych teplotách klesá jeho výkon a navyše od neho chcete oveľa viac. Štartovať studený motor je náročnejšie, hustá premávka nedovolí motoru dosiahnuť vyššie otáčky a alternátor nestíha plniť nároky palubných spotrebičov, ako sú vyhrievané sedadlá, volant a okná. ôže sa stať, že jedného dňa nenaštartujete. k je to možné, raz za čas batériu dobite nabíjačkou na plnú kapacitu.

Hrdzavé brzdy

Ak sa ráno s autom pohnete a budete počuť chrapčanie, nezľaknite sa. Buď ste zaparkovali s mokrými brzdami, alebo sa vám zmenou teploty zarosili a vytvorila sa vám povrchová hrdza na brzdách. Pár zabrzdení a hrdza je preč. Z tohto dôvodu nezaťahujte ručnú brzdu pri parkovaní! Môže vám prihrdzavieť, alebo primrznúť ku kotúču a hrozí poškodenie. Dlhodobo odstaveným autám sa však môže hrdza zažrať hlbšie do kotúčov a poškodiť ich.

Priľnavosť pneumatík

Skontrolovali ste tlak v pneumatikách, odkedy ste prezuli? Výrazný pokles teplôt znamená zníženie tlaku v pneumatikách, čo sa podpisuje pod vyššiu spotrebu a menšiu stabilitu v zákrutách. yslite aj na celkový pokles priľnavosti. Prvý sneh a ľad vždy prekvapia svojou šmykľavosťou. Zoznámte sa s jazdnými vlastnosťami vášho auta na bezpečnom mieste.

Mitsubishi Colt, plusy a mínusy po 6000 km
+ Pomer vybavenie/cena
+ Nízka spotreba
+ Praktický interiér
+Fyzické ovládače klimatizácie
+Reakcia displeja infotainmentu
+ Nízke servisné náklady
+ Spoľahlivé nepriame vstrekovanie
– Pohodlnosť sedadiel počas dlhej cesty
– Grafika parkovacej kamery
– Prejav trojvalca na voľnobehu
– Systém otvárania kufra

Technické údaje Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT

  • Motor preplň. benzínový R3, 999 cm3
  • Výkon 67 kW (91 k) pri 4 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové.
  • Pneu 205/45 R17.
  • Batožinový priestor 391/1 069 dm3
  • Rozmery: 4 053 × 1 798 × 1 440 mm, rázvor 2 583 mm,
  • Prevádzková/celková hmotnosť 1 195/1 600 kg,
  • Objem nádrže 42 l.
  • Najvyššia rýchlosť 174 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s
  • Spotreba (WP) 5,2 l/100 km
  • Emisie C2 118 g/km
  • Cena/testované auto 16 800/20 844 €




Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.