Zmysluplné odlíšenie

Dá sa naň spoľahnúť? Záverečná časť dlhodobého testu Jeep Avenger

Jeep Avenger sa stáva súčasťou slovenských ciest pre svoju všestrannosť aj obchodnú ponuku. V poslednej časti dlhodobého testu sa venujeme dôvodom, pre ktoré sa oplatí zadovážiť si crossover ako nové vozidlo.

Vydané  Text: 

V dvoch predchádzajúcich častiach nášho dlhodobého testu JEEP AVENGER ste sa mohli dočítať o tom, akým šikovným spôsobom značka Jeep svetu odkomunikovala najmladší model vo svojej ponuke a tiež to, ako si poradí v teréne.

Po skúsenostiach s prevádzkou modelu Avenger v meste aj na nespevnených povrchoch môžeme s čistým svedomím hovoriť o tom, že spoločná koncernová platforma nemusí byť zárukou nudných klonov.

Jeep Avenger si napriek niektorým oprávneným výčitkám zo strany pravoverných fanúšikov značky zachoval robustný charakter a schopnosti zodpovedajúce požiadavkám jeho cieľovej skupiny. Nová doba, noví zákazníci. Aj s hybridným benzínovým pohonom predných kolies predsa len zvládne jazdiť rôznorodými prostrediami. Rybačka, autoturistika, čundre, na toto všetko môže byť dobrý parťák aj Avenger. 

Veľmi krátke previsy a vysoký podvozok nachádzajú uplatnenie nielen v teréne, ale aj v mestskom prostredí. Ochrana spodných častí karosérie je síce plastová, ale svoju funkciu plní aj tak.

Ideálna verzia

Nami testovaná konfigurácia využíva na pohon 1,2-litrový benzínový trojvalcový motor, ktorému pomáha hybridizácia. Doplnkový elektrický motor napájaný malým trakčným akumulátorom má potenciál spraviť z tohto Avengera dočasný elektromobil, na to tých 21 kW vystačí. Komerčná ponuka Jeepu núti zákazníka uvažovať práve nad touto motorizáciou, keďže v cenníku figuruje ako jediná opcia s automatickou prevodovkou. Zákazník, ktorý má záujem o komfort takejto prevodovky, dostáva hybrid automaticky. Kto by predsa len preferoval manuálne radenie, ten má k dispozícii základný benzínový trojvalec s rovnakým maximálnym výkonom 74 kW (100 k).

Inzercia

Za primeraný cenový rozdiel dostanete nielen vyspelejší pohon, Jeep k hybridu pribalí aj kryt stredového tunela, pádla radenia za volantom a tiež šesť užitočných jazdných funkcií vyplývajúcich z doplnkového elektrického pohonu. Ide o funkcie ako rozbehnutie sa, pomalá jazda a cúvanie na elektrinu a tiež e-Boosting, ktorý aktívne znižuje spotrebu paliva počas plynulej jazdy bez záťaže.

Kto by chcel jazdiť výlučne na elektrinu, má takú možnosť tiež. Elektrický Jeep Avenger je aj v slovenskom predaji v dvoch stupňoch výbavy a vo východiskovej motorizácii s max. výkonom 115 kW (156 k) a akumulátorom s kapacitou 54 kWh. 

Alternatíva k vyššie zmienenej trojici motorizácii je očakávaná plug-in hybridná verzia 4×e, ktorej šikovne vymyslený pohon oboch náprav predstavuje zdanlivý ideál. Voľba ideálnej verzie modelu Avenger je však prísne závislá na preferenciách zákazníka a Jeep si zaslúži pochvalu za to, že jediným modelom oslovil ich široké spektrum bez významných kompromisov vo výbave a praktickom potenciáli vozidla.

Čo sme počas testu ocenili: Čo by sme na modeli Avenger vylepšili:
+ Komfortný podvozok
+ Prejazdové uhly a krátke previsy
+ Exteriérové LED osvetlenie
+ Časté zapájanie sa elektrického motora
+ Zmysluplná ponuka výbav a paketov
– Tendencia nakláňať karosériu
– Občas pomalší infotainment
– Málo priestoru v 2.rade
– Nepraktické ovládanie
– Vibrácie motora na voľnobehu

Dá sa naň spoľahnúť?

Kto si Avenger kúpi ako ojazdené vozidlo, spraví tak pre cenovú dostupnosť a všeobecné sympatie k značke. Tí, ktorí sa rozhodujú o kúpe celkom nového vozidla, dostanú solídny zoznam výhod naviac v podobe garancií, služieb a možností konfigurácie.

Základnou výhodou kúpy nového vozidla je možnosť jeho konfigurácie. Ako zákazník máte na výber z balíkov výbav, ktorých je k dnešku až jedenásť a zahŕňajú vylepšenia elektroniky, estetiky, komfortu i bezpečnosti. Môžete si tak objednať Avenger v nižšom stupni výbavy a s funkciami, ktoré zodpovedajú tej vyššej a vhodným kombinovaním dosiahnuť váš vlastný ideál. Dodajme, že všetky tieto balíky nie sú dostupné k všetkým stupňom výbav, pretože položky z takého Paket Infotainment & Comfort dostanete k výbave Axenture v sérii. 

Ponuka priestoru pre zadných pasažierov nie je práve veľkorysá, najmä osoba sediaca v strede nemá kam pohodlne zložiť nohy ani dosť priestoru na lakte. Nie je to výčitka, skôr konštatovanie.

Ponuka priestoru pre zadných pasažierov nie je práve veľkorysá, najmä osoba sediaca v strede nemá kam pohodlne zložiť nohy ani dosť priestoru na lakte. Nie je to výčitka, skôr konštatovanie.

Vybavenie batožinového priestoru by si takisto zaslúžilo viac úsilia zo strany automobilky, avšak kapacita 380 litrov je pre väčšinu denných potrieb dostačujúca. Zadné sedadlá nemožno sklopiť celkom do roviny.

Vybavenie batožinového priestoru by si takisto zaslúžilo viac úsilia zo strany automobilky, avšak kapacita 380 litrov je pre väčšinu denných potrieb dostačujúca. Zadné sedadlá nemožno sklopiť celkom do roviny.

Jeep je celkom silný v ponuke služieb, ktoré zákazník dostáva automaticky ku každému vozidlu. Na všetky svoje vozidlá Jeep poskytuje nielen zákonnú dvojročnú záruku bez obmedzenia kilometrov, ale aj dodatočné tri roky rozšírenej záruky Maximum Care s kilometrovým nájazdom až 200-tisíc kilometrov. To zodpovedá nájazdu 40-tisíc kilometrov ročne alebo tritisíc mesačne. Ani týchto päť rokov pritom nie je definitívnych, pretože na prehrdzavenie karosérie poskytuje Jeep až sedemročnú garanciu. Naviac, v rámci asistenčnej služby I AM JEEP môžete so svojím Avengerom vyraziť kamkoľvek v rámci Európskej únie s vedomím, že keď budete na cestách i necestách potrebovať pomoc, tento 24-hodinový servis vám ju zabezpečí.

Nemožno tiež pri obchodnej ponuke obísť ponuku operatívneho leasingu pre fyzické a právnické osoby, ktorá umožňuje zadovážiť si Jeep Avenger bez akontácie, s poistením a asistenčnou službou s náhradným vozidlom v cene.

Je namieste polemizovať o tom, či sú koncernoví súrodenci Avengeru aj jeho priamou konkurenciou. Sústredenie sa značky na pridanú hodnotu v podobe zvýšenej robustnosti, veľkorysých prejazdových uhlov a účinných profilov pohonu pre jazdu na nespevnených povrchoch je evidentná a inými značkami sotva dosiahnuteľná. Z pohľadu vlastnej ponuky Jeepu je najbližším modelom ikonický Renegade, ktorý ale popri vyšších cenových reláciách reprezentuje inú tvár značky Jeep a tým pádom oslovuje aj celkom iného zákazníka. Mať možnosť výberu je na nezaplatenie.

Avenger podľa niektorých nie je pravý Jeep, na druhej strane sa môže strácať v mori konkurentov. V skutočnosti si svoje miesto dokáže obhájiť, automobilka jeho odlíšeniu venovala dostatok pozornosti.

Avenger podľa niektorých nie je pravý Jeep, na druhej strane sa môže strácať v mori konkurentov. V skutočnosti si svoje miesto dokáže obhájiť, automobilka jeho odlíšeniu venovala dostatok pozornosti.

Technické údaje Jeep Avenger 1.2 T e-Hybrid 6DCT  

  • Motor benzínový preplňovaný R4, 1 199 cm³
  • Výkon 74 kW (100 k) pri 5 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-stupňová dvojspojková automatická s 21 kW elektromotorom, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
  • Brzdy kotúčové s vnútorným chladením.
  • Pneu. 215/55 R18
  • Batožinový priestor 380/1 277 dm³
  • Rozmery: 4 084 × 1 797 × 1 534 mm
  • Rázvor 2 557 mm
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 355/1 782 kg,
  • Objem nádrže 44 l.
  • Najvyššia rýchlosť 184 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,9 s
  • Spotreba (WLTP) 4,5 – 5,5 l/100 km
  • Emisie CO2  102 – 124 g/km
  • Cena od/testované auto 21 490 €/29 490 €
  • Konkurenti: FIAT 600, Peugeot 2008, Škoda Kamiq

 




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk