TEST
Test Cupra Leon 1.5 eTSI: Príbeh žraloka + kalkulácia financovania
Radikálnou zmenou dizajnu sa značka CUPRA snaží vyšliapať si vlastnú identitu.
Vydané Text: Martin Gašparík
Zatiaľ čo ostatné modely koncernu VW sú dizajnovo vcelku strohé a dovolím si povedať až konzervatívne, značka Cupra si už od svojho uvedenia na trh razí inú cestu. doteraz sa španielska horkokrvnosť pretavila len v podobe doplnkov a farieb, no nový dizajnový jazyk má priniesť značke Cupra aj novú identitu. neviem, čina porade manažmentu premietali film Čeľuste, no predná časť je teraz vďaka agresívnejším dizajnovým prvkom pripomínajúcim žraločiu tlamu a novým LED svetlám s trojuholníkovou grafikou ešte ostrejšia. Tie sú pre Cupru štandardom spolu s LED zadnými svetlami a hmlovkami. Už štandard nemajú svetlá slušný jednoliaty svetelný lúč, no v prípade, že sa pri jazde v noci necítite komfortne, za príplatok viete mať aj MatrixLED svetlomety.
Po otvorení dverí v interiéri okamžite vidno športovú dna značky Cupra, ktorá na vás dýchne z jednotlivých detailov. ako prvé mi do očí okamžite udrú krásne príplatkové športové sedadlá s integrovanými opierka mi hlavy. nielenže poskytujú pri dynamickej jazde pevnú podporu, no prekvapujúco sú pohodlné aj na dlhých cestách, čo som si overil po prejazdení takmer 1 000 kilometrov na diaľnici.
Cupra už tradične ponúka za mňa jeden z najlepších dizajnov volantov, aké sú aktuálne na trhu. Veniec nie je príliš hrubý, vďaka kvalitnej nappa koži sa výborne drží a s dvoma veľkými tlačidlami na výber jazdných režimov a štartovanie auta vyzerá veľmi štýlovo. azda najotravnejším bol v predchádzajúcom modeli infotainment, ktorý rád zamŕzal, a preto som bol veľmi zvedavý na zapracovanie novej 12,9-palcovej dotykovej obrazovky spolu s modernizovaným prístrojovým panelom.
Heuréka! Síce veľká obrazovka doslova dominuje v interiéri a možno je dizajnovo až príliš veľká, ale výrobca šikovne využil väčšiu uhlopriečku na spríjemnenie užívateľského prostredia infotainmentu.
V ľavom hornom rohu viete mať vlastné skratky napríklad na ovládanie asistenčných systémov či systému Štart Stop. Spodnú časť obrazovky nahradil pomyselný virtuálny panel klimatizácie, pod ním sú konečne podsvietené dotykové plochy. O zvuk na palube sa staral príplatkový audiosystém Sennheiser s 12 reproduktormi, zatiaľ čo o hluk na palube sa staral holý plech, ktorý sa nachádza pod platom v batožinovom priestore. Audio systém hrá v skutku dobre, no vychutnáte si ho len v nízkych rýchlostiach. Potom jeho schopnosti prebíja hluk kolies.
Nami testovaná 1.5 TSi s výkonom 110 kW (150 k) bola spojená s mild-hybridom a 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Ten vo verzii evo2 disponuje turbodúchadlom s variabilnou geometriou a systémom vypínania valcov pri čiastočnom zaťa žení. Motor si pri jazde v meste veľa nepýta a nestratí sa ani na okreskách.
Pri jazde na diaľnici pocítite, že o čosi viac koníkov či skôr krútiaceho momentu by sa mu zišlo. doteraz bol výhradne spojený s jednoduchou zadnou nápravou, ktorá sa dávala na slabšie modely (do 110 kW). dnes to už nie je pravda. V prípade, že si priplatíte za 19” kolesá, tak automaticky dostanete aj podvozok znížený o 15 mm, adaptívne tlmiče dcc a to všetko v kombinácii s viacprvkovou zadnou nápravou. Vďaka tomuto balíku jazdí Leon najmä v zákrutách výborne, vďaka tlmičom dcc bude karoséria pri jazde mestom poddajnejšia.
Cupra Leon so základným 110 kW motorom nie je športovec, no poskytuje všetky vlastnosti značky Cupra ako športovo ladený interiér, výborné športové sedadlá a vďaka adaptívnym tlmičom DCC aj športové jazdné vlastnosti. S motorom 1.5 TSI ponúka veľmi rozumnú priemernú spotrebu pod hranicou 6 l/100 km, a to spolu s veľkým batožinovým priestorom umocňuje jeho voľbu na každodenné používanie.
Technické údaje CUPRA Leon ST 1.5 eTSI DSG
- Motor preplň. benzínový R4, 1 498 cm3
- Výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 ot./min.
- Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min.
- Pohon a podvozok: 7- st. dvojspojková automatická prev., pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu viacprvková náprava.
- Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
- Pneu. 235/35 R19.
- Batožinový priestor 620/– dm³
- Rozmery: 4 657× 1 799 × 1 437 mm, rázvor 2 679 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 484/2 000 kg, objem nádrže 50 l.
- Najvyššia rýchlosť 216 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h 9,0 s
- Spotreba (WLTP) 5,6 – 6,0 l/100 km
- Emisie CO2 125 – 136
- Cena/testované auto: 30 970/39 727 €
- Konkurenti: Peugeot 308 SW, Kia Ceed SW, Toyota Corolla ST
SEAT Tarraco s financovaním cez CUPRA Financial Services
Vyberte si CUPRA FLEXI s nižšími mesačnými splátkami a na konci sa rozhodnite či si vozidlo ponecháte alebo nám ho vrátite.
Dĺžka splácania: 48 mesiacov
Akontácia: 40%
Spracovateľský poplatok: 0€
Značkové SEAT poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo
Mesačne za 533,62€ vrátane poistenia*
Základná verzia CUPRA LEON 1.5 TSI v cene od 30.970€
Posledná navýšená splátka: 22.544,04€
Vypočítaj si svoju splátku: CUPRA Kalkulačka
* Kalkulácia platí pre právnickú osobu a má len informatívny charakter. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby a ceny vozidla. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA.
Martin Gašparík
Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂