Na dosah / Test Volkswagen Multivan Bulli 2.0 TDI

Volkswagen Multivan je dnes už kultovým modelom so širokou fanúšikovskou základňou. Nová edícia Bulli láka na atraktívnu cenovku.

Foto: Juraj Hrivnák
Vydané  Text: 

Volkswagen Multivan mnohí považujú za skutočný etalón rodinného auta. Dôvody sú zrejmé – bezkonkurenčná variabilita, vnútorný priestor, či útulný interiér robia z osobnej dodávky multitalentovaného hrdinu. Multivan však dlhodobo zápasí s imidžom drahého auta. Stačí chvíľka nepozornosti a môžete skončiť s cenovkou, ktorá bez problémov konkuruje prémiovej triede. Asi nie je potrebné zdôrazňovať, že osobná dodávka za sedemdesiat tisíc eur sa už vymyká finančným možnostiam priemernej slovenskej rodiny.

Túto skutočnosť si nakoniec uvedomil aj samotný importér a predstavil akčnú edíciu Bulli. Limitovaná edícia prináša všetky schopnosti Multivanu za dostupnejšiu cenu, čím sa stáva atraktívnou voľbou pre bežné rodiny. Volkswagen stlačil cenu obľúbenej osobnej dodávky naozaj nízko a dnes sa začína na sume 31 490 eur bez DPH (37 788 eur s DPH).

Odkladacie priestory sú prakticky všade. Väčšina z nich je uzatvárateľná tak, aby obsah nepriťahoval neželanú pozornosť zlodejov.

Odkladacie priestory sú prakticky všade. Väčšina z nich je uzatvárateľná tak, aby obsah nepriťahoval neželanú pozornosť zlodejov.

Inzercia

Inzercia

Bulli štandardne dostanete s naftovým štvorvalcom 2.0 TDI (110 kW/150 k) a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vďaka dobrému zladenie pohonu s prevodovkou poskytuje štvorvalec adekvátnu dynamiku pri bežnom zaťažení. Dodávke dochádza dych až na diaľnici pri snahe o pružné zrýchlenie, kde motor už výraznejšie zápasí s tvarom karosérie. Pragmatikov však nepochybne poteší kombinovaná spotreba na úrovni 6,5 l/100 km.

Rovná podlaha umožňuje odloženie väčšej kabelky alebo kufra medzi sedadlá vodiča a spolujazdca.

Rovná podlaha umožňuje odloženie väčšej kabelky alebo kufra medzi sedadlá vodiča a spolujazdca. Koľajnicový systém využívajú tiež zadné sedadlá s možnosťou individuálneho posúvania či demontáže v priebehu niekoľkých sekúnd.

Rozum nad emóciami zvíťazil aj pri zostavovaní štandardnej výbavy. Už v základe dostanete dobre fungujúce full LED parabolické svetlomety. Na elegantný podpisový vzor, alebo matrixovú funkcionalitu budete musieť zabudnúť, ale samotný stretávací aj diaľkový režim patria k tým lepším v rámci kategórie. Nenápadne pôsobí aj dvojica displejov pred vodičom. Neohromia veľkosťou, ani funkcionalitou, no podpora pre zrkadlenie telefónu fungovala bez väčších problémov. Pochvalu si Volkswagen zaslúži aj za integrovanú cúvaciu kameru, ktorú získate bez príplatku.

Inzercia

Inzercia

Zaujímavým doplnkom je posuvný ostrov, v ktorom sa nachádzajú výklopné stolíky a praktické úložné priestory

Zaujímavým doplnkom je posuvný ostrov, v ktorom sa nachádzajú výklopné stolíky a praktické úložné priestory

Početnejšie rodiny však budú musieť uvažovať nad voliteľným tretím radom sedadiel. Štandardne ponúka Bulli 5-miestnu konfiguráciu. Každé sedadlo je samostatne posuvné a sklopné, zadný rad dokonca ľahko vyberateľný z koľajnicového systému. Čerešničku na torte predstavuje batožinový priestor, ktorý pojme detské bicykle, či veľký kočiar aj na výšku bez potreby skladania, či demontáže. Jednoducho ho doň vložíte a máte vybavené!

Technické údaje Volkswagen Multivan Bulli 2.0 TDI

  • Motor naftový R4, 1 968 cm3
  • Výkon 110 kW (150 k) pri 3 000 – 3 750 ot./min.
  • Krútiaci moment 360 Nm pri 1 600 – 2 750 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. dvojspojková prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu jednoduché zavesenie.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/65 R16.
  • Batožinový priestor 1 700/ 3 300 dm³
  • Rozmery: 4 973 × 1 941 × 1 907 mm, rázvor 3 124 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 2 040/2 850 kg,
  • Objem nádrže 58 l.
  • Najvyššia rýchlosť 190 km/h
  • Zrýchlenie 0 — 100 km/h 11,6 s
  • Spotreba (WLTP) 6,0 l/100 km
  • Emisie CO₂ 140 g/km
  • Cena/testované auto 37 778/44 268 €
  • Konkurenti: Citroën SpaceTourer, Ford Tourneo Custom

 




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!