PRAKTICKÝ TEST SCHOPNOSTÍ

Karoq sa práve predáva už od 25-tisíc, prečo si teda doplácať ďalších 20? Test Škoda KAROQ Sportline Plus 2.0 TDI 4×4

Ak uvažujete nad kúpou nového kompaktného SUV, Škoda Karoq bude určite na vašom zozname kandidátov.

Škoda Karoq Sportline sa na Slovensku predáva od 33 440 € a už v základnej výbave má FULL LED svetlá, 5-ročnú záruku či doživotnú garanciu Mobility Premium.
Vydané Text: 

SUV Škoda Karoq je napriek svojej mladosti v modelovom portfóliu českej automobilky takou klasikou, že ho nie je potrebné predstavovať. Snáď práve preto je občas prehliadané, keď príde reč na kompaktné SUV, pretože z estetického hľadiska ide o skôr konzervatívny model, a tak menej nápadný. Sotva našli niekoho, komu by sa toto auto vyslovene nepáčilo. Ak však chce majiteľ svojím Karoqom zaujať, má takú možnosť: zadovážiť si ho vo verzii Sportline, ktorá sa na Slovensku predáva od 33 440 €. Karoq Sportline jednoducho nádherný, čo nám dokazovali neustále pohľady okolia.

Toľko k estetike, poďte si prečítať o našej skúsenosti s týmto kompaktným SUV.

Silné stránky Karoqu

Interiér nepochybne patrí k tým konzervatívnejším, čo môžu niektorí považovať za nudu. Netvrdíme, že by bol interiér nápaditý alebo zvlášť kreatívne vypracovaný, v tomto prípade oceňujeme primeranú materiálovú pestrosť, hodnotné vypracovanie detailov, príjemné povrchové materiály a tiež solídnu kvalitu sedadiel. Presedieť v nich dlhé hodiny a viac ako tisíc kilometrov nie je žiadne trápenie, poskytujú telu oporu, sú tak akurát tvrdé a dajú sa precízne nastavovať. Výbava Sportline zahŕňa početné vylepšenia interiéru, čo môžete vidieť hneď na prvý pohľad – má skoro športový imidž.

Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.

Inzercia

Inzercia

Nemenej praktických riešení sú k dispozícii aj samotnému šoférovi a spolujazdcovi počas jazdy, v prednej časti interiéru nachádzame početné (aj kryté) odkladacie priestory, zásuvky a dokonca aj šikovný smetný kôš na odpadky vo dverách vodiča (súčasť balíčka Simply Clever). Tento balíček skvele ladí s celkovou ergonómiou interiéru, ktorá je dotiahnutá do skvelého výsledku aj vďaka primeranej tuhosti ovládacích prvkov, volantu a celkového dojmu z materiálového vyhotovenia.

Zvlášť je potrebné oceniť nasledovný balíček doplnkov, ktoré nachádzajú využitie v každodennom živote, dokonca aj u motoristov, ktorí zatiaľ neholdujú rodinnému životu:

  • stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
  • sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
  • posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
  • 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
  • osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
  • gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
  • zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
  • na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
  • na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
  • pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.

Jazdné vlastnosti a spotreba

Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC).

Inzercia

Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.

Karoq s pohonom 4×4 využíva na prednej náprave zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom. Verzia Karoqu s pohonom prednej nápravy má totiž vzadu tuhú kľukovú nápravu s vlečnými ramenami. Vďaka vyspelejšiemu podvozku dosahuje toto SUV o niečo lepšie jazdné vlastnosti napríklad pri prejazde priečnymi nerovnosťami a v celkovej stabilite vo vyšších rýchlostiach.

Rovnako dôležitá je tiež svetlá výška podvozka, ktorá sa líši od modelu k modelu: štandardne je to 172 mm, pre verziu 4×4 176 mm. Ak je vozidlo vybavené adaptívnym podvozkom DCC, svetlá výška dosiahne o centimeter bližšie k zemi. No a ak si zadovážite aj paket pre zlé cesty chrániaci podvozok, bude svetlá výška 166 mm a 170 mm pre verziu 4×4. Karoq teda aj v tomto ohľade dáva na výber. Zo subjektívneho hľadiska má Karoq optimálne rozložené hmotnosti a správne dávkuje hnaciu silu na obe nápravy, pretože aj pri dynamickej jazde ostrými zákrutami zachováva svoju stabilitu, zachováva si tuhosť karosérie a aj napriek vyššiemu posedu a svetlej výške typickej pre kompaktné SUV dokáže zvládať zákruty aj bez nápadnejšieho nakláňania sa. V prípade, že máte záujem o pokojnú jazdu (výber normálneho jazdného režimu a režimu prevodovky D) bude auto spolupracovať príkladne a aj pasažieri na zadných sedadlách nebudú cítiť trasenie alebo nepríjemné nakláňanie.

Za volantom Škode Karoq som prevažnú časť kilometrov som absolvoval na okresných cestách a v meste. Na diaľnici samotnej 2.0 TDI spotreboval priemerne 6,3 l/100 km, ale počas celej doby testu (549 km) palubný počítač vykázal priemernú spotrebu 7,3 l/100 km. Za uplynulých 1768 km tento motor spotreboval priemerne 7,2 l nafty na 100 km. Na SUV s pohonom 4×4 to považujem za dobrú hodnotu, hoci je pravdou aj to, že v minulom roku som na Karoqu s rovnakou motorizáciou počas 1600 kilometrov dlhého testu dosiahol priemernú spotrebu iba 6,6 l/100 km.

Škoda Karoq: Aktuálne ceny, motorizácie a výbavy

Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od akciových 25 960 € za verziu Karoq Drive, respektíve od 27 260 € v štandardnom cenníku.

Nami testovaný variant Karoq Sportline je v predaji od cenníkových 33 480 €, za čo dostanete konfiguráciu 1.5 TSI ACT EVO 110 kW (150 k) s manuálnou 6° prevodovkou. Za automat si doplatíte presne 2150 eur a za konfiguráciu 2.0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) 7DSG výrobca avizuje od 38 940 €. Za 4×4 je doplatok ďalších 1460 eur, teda 40 400 €. No a my sme mali v redakčnom teste verziu Sportline Plus v celkovej hodnote 44 035 €.

Pridanou hodnotou testovanej konfigurácie bola nezávislá klimatizácia s dedikovaným diaľkovým ovládačom.

Pridanou hodnotou testovanej konfigurácie bola nezávislá klimatizácia s dedikovaným diaľkovým ovládačom.

Zhodnotenie

Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň.

Technické údaje Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR 7DSG 4×4

Rozmery a objemy

  • Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm
  • Rázvor: 2 630 mm
  • Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm
  • Stopový priemer otáčania: 10,2 m
  • Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR
  • Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3
  • Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 – 1724 kg
  • Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg
  • Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg

Pohon a podvozok

  • Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG;
  • Zdvihový objem: 1 968 cm3
  • Max. výkon: 110 kW pri 3000 – 4200 ot./min.
  • Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 – 2750 ot./min.
  • Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC;
  • Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané;
  • Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG;

Rýchlosti a spotreba

  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s * Maximálna rýchlosť: 204 km/h
  • Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 km/h
  • Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km
  • Kombinované emisie CO2: 146 – 160 g/km




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie