Späť na vrchol / Poradca pri kúpe Volkswagen Golf + kalkulácia financovania od VWFS

Facelift ôsmej generácie modelu VW Golf priniesol výrazne rozšírenú sériovú výbavu a výhradne štvorvalcové motory. Ktorá verzia je pre vás tá pravá? Uľahčíme vám výber.

Foto: Juraj Hrivnák
Vydané Text: 

Volkswagen Golf patrí dlhodobo k najpredávanejším modelom v Európe. Bodaj by nie, veď tento rok oslávil 50. výročie od uvedenia na trh faceliftom ôsmej generácie. Nový Golf je tak ako doteraz k dispozícii v dvoch karosárskych variantoch, a to hatchback a kombi. Zatiaľ, čo hatchback s kompaktnými rozmermi 4 286 x 1 789 x 1 459 mm je vhodný do mesta a pre rodiny s vyrastenými deťmi, verzia kombi s dĺžkou 4 635 mm predstavuje vhodnú voľbu pre ľudí, ktorí potrebujú maximalizovať osobný a hlavne batožinový priestor. Ten má pri verzii hatchback objem 381 litrov, čo patrí k takému štandardu triedy, kým 661 litrov v prípade kombíku patrí k tým najväčším spomedzi konkurencie.

Až 661-litrový batožinový priestor je takým malým snom každého rodiča. Pod dvojitým platom sa skrýva plnohodnotná rezerva

Až 661-litrový batožinový priestor je takým malým snom každého rodiča. Pod dvojitým platom sa skrýva plnohodnotná rezerva

Kombi má aj predĺžený rázvor, čo pocítia pasažieri na zadných sedadlách. Po novom sa predná časť auta prispôsobila dizajnovému jazyku nedávno predstaveného modelu Passat či Tiguan, s ktorými zdieľa „vysmiaty“ predný nárazník. O niečo serióznejšie už vyzerá vo výbave R-Line, ktorá obsahuje okrem iného aj športové nárazníky a prahy dverí.

Aj keď sa tvar hlavných svetlometov o niečo zúžili, rozhodne neprišli o svetelný výkon. Zatiaľ, čo LED svetlomety vpredu aj vzadu sú štandardom, tie príplatkové s označením Plus (príplatok 1 030 €) sú súčasťou verzie Style alebo akčného modelu R-Line Limited, ktoré obsahujú výbavu v hodnote 3 000 € priamo v cene. Už vo verzii Plus je lúč svetiel intenzívny a veľmi homogénny s minimom tmavých plôch.

Pre náročnejších sú k dispozícií aj prémiové IQ. Light (cena v závislosti od výbavy), ktoré si osvojili Matrix LED technológiu, a zadné 3D LED svetlomety, ktoré sa dajú konfigurovať prostredníctvom infotainmentu. S dosvitom až 500 metrov a nepretržite zapnutými výkonnými diaľkovými svetlami je jazda v noci relaxom, ba až balzamom pre dušu. Ako bonus k obom príplatkovým balíkom, z ktorých by aspoň jeden nemal vo vašom konfigurátore chýbať, dostanete aj podsvietené logo značky vpredu.

Inzercia

Inzercia

Hlas zákazníka bol vypočutý

Ovládanie infotainmentu v Golfe bolo vždy veľmi jednoduché a priamočiare. Po predstavení ôsmej generácie bol práve ten pod vlnou kritiky, keďže infotainment nepatril k tým z najplynulejších a sprevádzalo ho viacero softvérových chýb. Situácii nepomohol ani fakt, že dotyková obrazovka slúži okrem nastavenia vozidla, audio systému či navigácie aj ako panel klimatizácie. Preto s príchodom faceliftu bolo azda najviac očakávané predstavenie úplne nového infotainmentu MIB4 s 10,3-palcovou dotykovou obrazovkou v sériovej výbave. V našom prípade mal testovaný model vo výbave Style 12,9-palcovú obrazovku a musím uznať, že nové rozhranie je obrovský krok vpred. Samotný infotainment dostal oveľa výkonnejší procesor, čo zabezpečuje absolútne plynulé ovládanie.

Palec hore si inžinieri zaslúžia aj za grafické vyhotovenie hlavného menu, no najviac sa mi páčila horná lišta, kde si môžete zvoliť skratky na rýchly prístup napríklad k telefónu či nastaveniu asistenčných systémov. V spodnej časti je priestor vyhradený na klimatizačné funkcie, napríklad vyhrievanie sedadiel či odrosenie okien.

Inzercia

No azda najkľúčovejšie bolo pre mňa zakomponovanie podsvietenej dotykovej lišty pod displejom, ktorá je vyhradená na nastavenie teploty a hlasitosti audiosústavy. K náprave došlo aj na volante, kde dotykové tlačidlá boli nahradené klasickými fyzickými tlačidlami. Je vidieť, že Volkswagen si tak trochu priznal chybu, no o to viac si cením, že vykonal nápravu a spravil z modelu Golf opäť auto užívateľsky prívetivé a také, ktoré budú chcieť naozaj všetci.

Za málo peňazí veľa muziky

Predtým, ako budete rozmýšľať, za čo si priplatiť, zhrňme si, čo dostanete už v najnižšom stupni výbavy. Tá sa prekvapivo nazýva Golf (predtým bol najnižší stupeň Life) a rovnako prekvapivo je nabitá výbavou, no posúďte sami. V akciovej cene 19 990 € nájdete nielen adaptívny tempomat, základné LED svetlomety, či novú 10,3-palcovú obrazovku, ale aj parkovacie senzory (predné aj zadné), automatickú klimatizáciu, multifunkčný volant, či bezdrôtové zrkadlenie telefónu.

Aj keď na prvý pohľad dostane všetko to, čo budete používať väčšinu času stráveného za volantom, predsa len má Golf ešte niekoľko vychytávok, ktoré stoja za preskúmanie. Jednou z nich je 360° kamerový systém (Area View 360°) so štyrmi kamerami, ktoré vám nielen uľahčia parkovanie, ale vďaka kamerám v spätných zrkadlách aj pomôže zamedziť škrabancom na vašich pekných diskoch. Súčasne s blížiacou sa zimou myslite dopredu a nezabudnite na vyhrievané sedadlá, ktoré vám aj v sychravý zimný deň vyčaria úsmev na tvári. Sú napríklad súčasťou akciového balíka Komfort, ktorý obsahuje aj vyhrievanie volantu, cúvaciu kameru, či 12,3” dotykový displej pre výbavy Life a Limited. Pre výbavy Style, R-Line a R-Limited je obsahom balíka Komfort aj kamerový systém Area View 360°.

Keď dávajú, berte

Síce ešte nemáme Vianoce, no akčné modely Limited/Limited R-Line by vedeli patriť do kategórie darčekov. Ako inak nazvať balíček výbavy v hodnote 2 900 € (Limited) obsahujúci bezkľúčové otváranie dverí s elektrickým otváraním batožinového priestoru, cúvaciu kameru, automatické ovládanie diaľkových svetiel, či zatmavené zadné okná. K tomu dostane ešte 17“ disky z ľahkej zliatiny a metalízu podľa vášho výberu, aby váš budúci Golf vyzeral tak, ako má.

Avšak tí, ktorí majú trochu športového ducha (do tejto kategórie patrím aj ja), by mali zaostriť zrak na stupeň výbavy R-Line/R-Line Limited (LED svetlomety Plus a 18” disky v cene), ktorý spraví z Golfa športovca nielen na pohľad, ale aj vo vnútri. Špeciálne športové nárazníky úplne zmenia jeho identitu a dodajú mu ten pravý dospelý look. Avšak za mňa sa to najlepšie v tejto výbave nachádza práve v interiéri, a tým sú športové sedadlá vpredu s integrovanými hlavovými opierkami. Tie sú dokonale tvarované, vďaka čomu poskytujú výbornú oporu v zákrutách, v ktorých má Golf naozaj čo ponúknuť.

Už základný podvozok je naladený veľmi neutrálne a to, čo na týchto autách milujem, je, že po dvoch, troch zákrutách sa cítim v aute, akoby som s ním jazdil roky. Už po prvotnom natočení volantu do zákruty auto zatočí presne tak, ako by ste čakali. S progresívnym riadením (štandard pre R-Line) vám na ovládanie stačia len malé pohyby na volante a jazda kľukatými úsekmi sa vďaka športovému podvozku (štandard pre R-Line) stáva odmenou.

So štandardným podvozkom je Golf naladený vcelku mäkšie, čo prispieva k dobrému komfortu na rozbitých mestských cestách. Ak je pre vás komfort dôležitý, treba na to myslieť aj pri výbere pohonnej jednotky, keďže autá s výkonom menej ako 110 kW majú vzadu torznú priečku, zatiaľ čo modely s výkonom nad 110 kW (vrátane) majú vzadu viacprvkovú nápravu.

Ak by ste však chceli pocítiť aj trochu športovosti, aj zachovať komfort, tak adaptívne pruženie DCC je nevyhnutnosť. Elektronicky ovládané ventily v tlmičoch určujú, ako ľahko je možné náplň v tlmiči stlačiť, čím sa dá nastaviť „tuhosť“ tlmenia. Na výber máte z troch jazdných režimov Normal, Comfort a Sport. Zatiaľ čo v komfortnom režime je auto plavné a poddajné, v športovom režime je vďaka tuhším tlmičom náklon karosérie minimálny, čo dodáva autu istotu v zákrutách. Už si len vybrať ten správny štvorvalcový motor.

Motorizácie? Vyberie sa každý

Základným motorom v omladenom Golfe už nie je trojvalec, ale štvorvalec 1.5 TSI evo2. S výkonom 85 kW (115 k) je vhodný do mestskej premávky, preto odporúčam zvoliť radšej jeho výkonnejší 110 kW (150 k) variant. Výbornou alternatívou (ak spravíte zhruba 100 km denne) je plug-in hybridná verzia, ktorá zvládne s 19,7 kWh batériou prejsť až 143 km na elektrickú energiu. Pre rodiny s deťmi a podnikateľov odporúčame obľúbený naftový 2.0 TDI, ktorý dokáže jazdiť so spotrebou pod 5 l/100 km a s plnou nádržou dokáže atakovať dojazd 1 000 kilometrov. Pre tých, ktorí vyžadujú dynamiku a tak trochu aj zážitok za volantom, je jasnou voľbou verzia GTI s overeným dvojlitrovým agregátom pod kapotou. Motor dodáva výkon 195 kW (265 k) a je dostupný výhradne v karosérii hatchback a len s prevodovkou DSG.

Motorizácie? Vyberie sa každý

Základným motorom v omladenom Golfe už nie je trojvalec, ale štvorvalec 1.5 TSI evo2. S výkonom 85 kW (115 k) je vhodný do mestskej premávky, preto odporúčam zvoliť radšej jeho výkonnejší 110 kW (150 k) variant. Výbornou alternatívou (ak spravíte zhruba 100 km denne) je plug-in hybridná verzia, ktorá zvládne s 19,7 kWh batériou prejsť až 143 km na elektrickú energiu. Pre rodiny s deťmi a podnikateľov odporúčame obľúbený naftový 2.0 TDI, ktorý dokáže jazdiť so spotrebou pod 5 l/100 km a s plnou nádržou dokáže atakovať dojazd 1 000 kilometrov. Pre tých, ktorí vyžadujú dynamiku a tak trochu aj zážitok za volantom, je jasnou voľbou verzia GTI s overeným dvojlitrovým agregátom pod kapotou. Motor dodáva výkon 195 kW (265 k) a je dostupný výhradne v karosérii hatchback a len s prevodovkou DSG.

 

VW Golf s výhodným financovaním cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Vyberte si VOLKSWAGEN NEXT s nižšími mesačnými splátkami a na konci sa rozhodnite či si vozidlo ponecháte alebo nám ho vrátite.

Dĺžka splácania: 60 mesiacov
Akontácia: 40%
Ročný nájazd: 20.000 km
Spracovateľský poplatok: 0€
Značkové poistenie VOLKSWAGEN v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Mesačne za 128€ vrátane poistenia*
Základná verzia VW Golf Variant cenníkovej cene od 22.990€
Posledná navýšená splátka: 12.518,58€

Mesačne za 281€ vrátane poistenia*
Testovaná verzia VW Golf Variant Style 2.0 TDI DSG7 v akciovej cene 35.530€
Posledná navýšená splátka: 16.0448,75€

Vypočítaj si svoju splátku: Volkswagen Financial Services (vwfs.sk)

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu a má len informatívny charakter. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby a ceny vozidla. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. Volkswagen.





Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂




Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie