TEST

TEST Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano: Zvodne reprezentuje to najlepšie, čo Taliani majú

Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano pozýva do sveta talianskej elegancie, dynamiky a športovosti. A zanechá silný dojem aj na najnáročnejších.

Vydané Text: 

Alfa Romeo Giulia je stálica, stará priateľka, s ktorou sa nemusíte vidieť roky, ale keď sa s ňou stretnete, vzájomné puto je okamžite späť, akoby sa nič nezmenilo. V preklade to znamená, že Giulia sa rokmi výrazne nemení, no práve to je synonymom jej úspechu. Je stále taká dobrá ako v prvý deň, keď prišla na scénu. Jej imidž je stále aktuálny, rovnako ako použitá technológia a v neposlednom rade dynamika, ktorá je nadčasová. Nehovorím, má aj svoje muchy, ale vďaka nim je to stále ona.

Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

Tributo Italiano

Alfa Romeo obohatila svoje modely Giulia, Tonale a Stelvio o taliansky šarm, ktorým vzdáva hold krajine ich pôvodu. Nie je prekvapením, že sa tieto verzie ponúkajú výlučne v troch farbách, symbolizujúcich taliansku vlajku: zelenej, bielej a červenej. Ďalších charakteristickým znakom talianskej esencie je čierna farba strechy a trikolóra na krytoch spätných zrkadiel.

V priestore pre cestujúcich sa objavuje rovnaký motív talianskej vlajky, so športovými sedadlami odetými do čiernej kože a perforovanou úpravou s nádychom červenej, kontrastným prešívaním v rovnakej farbe na palubovke a paneloch dverí. To, že sedíte v špeciálnej edícii, zistíte aj vtedy, keď otočíte hlavu na opierky.  Táto séria sa vyznačuje aj karbónovým dizajnom palubnej dosky s logom Alfa, ambientným osvetlením a hliníkovými lištami prahov.

V rámci štandardnej výbavy Tributo Italiano máte pomerne bohatý balíček, ktorý obsahuje dvojzónovú klímu, vyhrievaný volant s hliníkovými páčkami „privarenými“ k volantu, vyhrievané predné sedadlá (nutnosť, lebo koža je koža), rôzne asistenčné systémy, audio systém so 14 reproduktormi od Harman Kardon.

Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

Inak zostáva konfigurácia interiéru takmer identická. A práve preto sa tu opäť ukazuje azda najväčší nedostatok Giulie – zastaralý digitálny prístrojový panel, prirodzený a neskorý vývoj predchádzajúceho analógovo-digitálneho prístrojového vybavenia. Na druhej strane, puristom by to vôbec nemuselo vadiť. To, že má svoj vek, určujú iba ostatné značky, ktoré už zvolili „virtuálne kokpity“.

Pohon zostáva rovnaký

Trošku ma zamrzelo, že v ponuke motorov sa neudiali žiadne zmeny, aspoň pár koní navyše by potešilo. Ale! Kto už Giuliu pozná, „vystačí“ si aj s benzínovým dvojlitrom s výkonom 280 koní a 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Pre úspornejšie zmýšľajúcich ľudí, ktorí chcú stále istú dávku stability, je v ponuke aj alternatívny diesel. Nafta nemusí byť strašiakom – minulý rok som ho vzala na dovolenku a priemerná spotreba 5,5 l/100 km ma príjemne prekvapila. Na to sa nemôžem sťažovať ani s odstupom času. Ale iba na diaľnici, v kopcoch, ako sa dalo čakať, apetít motora stúpol.

Ale späť k  testovanému protagonistovi. Automatická prevodovka s meničom krútiaceho momentu je naladená presne na mieru štvorvalcovému motoru: pri osemstupňovom nastavení je radenie plynulé a bez zaváhania. Ak vás bude lákať manuálne ovládanie (rovnako ako mňa), tak sa môžete spoľahnúť dlhé, komfortné hliníkové pádla za volantom.

Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

Po prepnutí do jazdného režimu Dynamic cez gombík na stredovom tuneli auto reaguje ostrejšie, motor je živší a podvozok tuhne, ale nie natoľko, aby ste si dobúchali chrbát ako na motokárach (a ak treba, dá sa zjemniť stlačením tlačidla). Brzdy sú citlivé, s krátkou dráhou pedálu. Pri teste na kopcovitých cestách s kopou zákrut a diaľnici ukazoval palubný počítač priemernú spotrebu okolo 13 km/l. Daň za úsmev sa predsa nepočíta.

Je mi jasné, že v reálnom živote zrejme nebudete auto naháňať každý deň na priesmykoch v okolí Liptovského Mikuláša… Pri normálnej jazde s plynulým pridávaním plynu a v iných ako športových režimoch sa dá počítať s priemernou spotrebou okolo 9 litrov na 100 km.

Má všetko!

Rozprávať o Alfe Romeo znamená hovoriť o kombinácii štýlu, dynamiky a športovosti. Pri Giulii sú tieto kvality ešte výraznejšie vďaka jej nízkemu ťažisku a športovej pozícii za volantom. Má všetko, čo od auta môžete chcieť.

Zorientovať v aute mi netrvalo dlho, najmä vďaka úprimnej odozve riadenia, ktoré je priame a presné. Aj ten najmenší pohyb volantom budete cítiť na predných kolesách. A aj keď má väčší priemer otáčania, riadenie nie je zbytočne ťažké. I keď Giulia už nie je najmladšia, zostáva mimoriadne uspokojivá aj na dnešné pomery. V zákrutách sa pohybuje ako doma, veľmi prirodzene a s agilnosťou, perfektne reaguje na zmenu smeru a vďaka tomu má vodič v rukách pocit istoty.

Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano.

Úprimne, Giulia pôsobí športovo na prvý pohľad, a ten pocit sa ešte zosilní, keď si sadnete za volant. Poloha je nízko, volant je vodorovne zarovnaný s palubovkou, a športové sedadlá perfektne obopínajú telo, najmä bočné opierky, ktoré sa dajú nastaviť a prispôsobiť akejkoľvek postave. Aj takému trpaslíkovi, ako som ja. Tento detail výrazne prispieva k zážitku, a v Giulii je týchto pocitov viac než dosť – a sú veľmi príjemné!

Niektoré športové autá môžu byť menej komfortné na dlhých trasách, ale to nie je tento prípad. Je totiž naozaj pohodlná aj na dlhých cestách, jej dynamická koncepcia zaručuje pevné držanie na ceste, čo spolu s nízkym posedím robí každú jazdu radosťou. Alfa Romeo vybavila svoj model aktívnym odpružením „Dual Stage Valve“ (v štandarde verzie), ktoré pomocou systému Alfa TM reaguje na aktuálne jazdné podmienky a umožňuje voľbu medzi športovým výkonom a pohodlnou jazdou. Takže naozaj nie je uskákaná.

Test Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano. Verdikt

Tributo Italiano dokonale reprezentuje to najlepšie z Alfy Romeo – vyváženie hmotnosti, dynamiku jazdy a živé pohonné ústrojenstvo. Dizajn tejto edície je navyše navrhnutý tak, aby si udržal svoje čaro po dlhé roky – typický znak Alfy Romeo.

Technické údaje Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 650 x 1 860 x 1 438 mm
Rázvor  2 820 mm
Prevádzková hmotnosť 1 495 kg
Najväčšia celková hmotnosť 1 850 kg
Objem batožinového priestoru 470  l
Výkon motora 206 kW/ 280 koní pri 5 250 ot./min
Krútiaci moment motora 400 Nm pri 2 250 ot./min
Pohon Q4
Prevodovka 8-stupňová automatická
Objem nádrže 58 l
Palivo benzín
Zrýchlenie 5,2 s
Maximálna rýchlosť 240 km/h
Spotreba – test 9,0 – 13,0 l/100 km
Cena – test 59 040 eur

 







Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie