TEST

TEST Opel Combo: Priestranný interiér, ktorý môže očariť aj fanúšikov SUV

Auto vhodné na každodenné použitie aj dlhšie cesty s rodinou? Opel Combo je ideálnym kandidátom, ak chcete niečo praktickejšie ako SUV.

Vydané Text: 

Ak patríte k ľuďom, ktorí majú k osobným vozidlám odvodených od úžitkáčov predsudky, ale súčasne potrebujete veľké auto s čo najväčším vnútorným priestorom, či už na cestovanie alebo na prepravu nákladu, radšej sa ich zbavte. Myslím predsudkov. V dnešnej dobe je síce populárne vlastniť SUV, ale ak vám ide o skutočnú praktickosť a využitie na rodinné účely, minivany by na vašom zozname nemali chýbať.

Opel Combo Life je skvelým príkladom rodinne orientovaného auta, ktoré v sebe spája dojazd cca 800 kilometrov a dostatočný výkon naftového motora. Čerstvá aktualizácia pridala tomuto modelu viac atraktivity – vybavenie, konektivita aj bezpečnostné prvky sú na vyššej  úrovni. Zaujme už na prvý pohľad svojim charakteristickým dizajnom s prednou maskou Opel Visor, ktorá elegantne zakomponuje logo blesku a úspešne ho odlišuje ho od koncernových príbuzných.

Technologické vychytávky, ako Intelli-Lux LED® Matrix svetlomety, ktoré samy automaticky prepínajú diaľkové svetlá tak, aby neoslňovali ostatných vodičov, ho posúvajú na špičku svojho segmentu. Tento systém funguje v reálnom čase a perfektne reaguje na premávku v protismere. Je to taký technologický pomocník, ktorý môže zmeniť váš pohľad na moderné rodinné vozidlá.

Čo však na tomto aute naozaj zaujme, je jeho flexibilita. Napríklad balík Connect Plus za cenu 500 eur pridá parkovacie senzory a detektor mŕtveho uhla. V balíku Techno Plus máte zase možnosť handsfree prístupu, bezdrôtovú nabíjačku a vysokú stredovú konzolu. Táto kombinácia technológií je ideálna pre tých, ktorí hľadajú moderný, ale zároveň praktický dopravný prostriedok na každodenné jazdenie.

Interiér ponúka dostatok priestoru pre celú rodinu. Kufor má objem 597 litrov a vďaka možnosti pridať tretí rad sedadiel sa Combo môže stať plnohodnotným sedemmiestnym autom. V prípade 5-miestnej verzie priestorový tetris o niečo komplikovanejší, keďže druhý rad sedadiel nevyberiete iba tak. Ak si zvolíte 7-miestnu verziu, tri sedadlá v druhom rade sú oddelené a každé sa dá samostatne sklopiť. Takýto systém sedadiel nie je štandardom v nižšom z dvoch balíkov výbavy.

Keď na dovolenku, tak so všetkým

Šírka medzi podbehmi zadných kolies je 1 149 milimetrov a výška batožinového priestoru je 1 126 milimetrov, čo sa hodí najmä na prevoz väčšieho nákladu, bicyklov alebo keď sa potrebujete rýchlo zbaviť starej práčky. A áno, aj bicykel doň zmestíte bez toho, aby ste ho museli rozoberať. Praktické detaily, ako krúžky na upevnenie nákladu, posuvné bočné dvere alebo výklopné zadné okno, z neho robia naozaj skvelého parťáka. Keby som mala niečo vytknúť, je to absencia rezervného kolesa, ktoré by mohlo byť užitočné pri dlhších výletoch mimo civilizácie.

Vodičovi nechýbajú prvky ako nové informačný systém s 10-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou, navigácia, bezkľúčové štartovanie, elektrická parkovacia brzda, automatická klimatizácia či elektrické ovládanie zadných okien. 180-stupňová zadná kamera (Magic View) značne uľahčuje cúvanie a poskytuje panoramatický výhľad. Užitočná funkcia, ktorá dáva zmysel najmä pri výjazde zo strmých parkovacích miest.

Prvýkrát v sérii ľahkých úžitkových vozidiel Opel je použitá integrovaná platforma Snapdragon® Cockpit od spoločnosti Qualcomm Technologies, ktorá poskytuje pokročilé možnosti grafiky, multimédií a počítačového videnia. Tento multimediálny systém podporuje aj bezdrôtové Apple CarPlay a Android Auto. Okrem toho sa vám zíde bezdrôtová nabíjacia jednotka, e-Toggle špecifický pre automatickú prevodovku, vyhrievaný volant s plochým dnom z umelej kože a 10-palcový farebný digitálny informačný displej vodiča.

Sedadlá sú pohodlné, s dostatočným priestorom pre nohy. Aj miesta na uloženie drobností je v aute viac ako dosť, no nie všetky sú riešené úplne prakticky – napríklad odkladacie priestory nad prístrojovou doskou nie sú dostatočne pogumované, takže veci sa v zákrutách budú presúvať z miesta na miesto.

1,5-ka postačuje

V Combe pracuje 4-valcový vysokotlakový turbodieselový motor novej generácie s objemom 1499 cm3. Produkuje výkon 130 k pri 3750 ot./min a krútiaci moment 300 Nm pri 1750 ot./min. 1,5-litrový motor je kombinovaný s 8-stupňovou plne automatickou prevodovkou. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 10,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 184 km/h.

Pri jazde vás 1,5-ka prekvapí svojou svižnosťou. Zvládanie vysokých prevodov aj pri plnom naložení je pre motor hračkou, čo výrazne prispieva k pohodliu pri jazde. Priemerne som počas testu dosiahla spotrebu 6,5 l/100 km, čo je na takéto auto skvelý výsledok. S plnou nádržou sa môžete tešiť na vyše 800 kilometrov bez nutnosti tankovania, čo určite ocenia všetci, ktorí sa radi vyhýbajú častým zastávkam na čerpacej stanici.

Pri riadení sa nečakajte, že Combo Life bude pôsobiť ako klasické auto. Predsa len je to viac minivan, čo je cítiť najmä v pozícii sedenia, ktorá je vyššia, ale stále nižšia ako v SUV. Ergonomicky je však všetko zvládnuté dobre – sedadlá sú pohodlné a volant aj radiaca páka sú v správnej vzdialenosti. Je to vozidlo stvorené na dlhé trasy, kde pohodlie a priestor hrajú prím.

Opel Combo Life v testovanej verzii potvrdzuje svoju pozíciu praktického rodinného vozidla, ktoré spája výhody veľkého vnútorného priestoru, moderných technológií a príjemných jazdných vlastností. Naftový motor s nízkou spotrebou a slušným výkonom umožňuje komfortnú jazdu aj na dlhšie trasy.  Aj napriek drobným nedostatkom, ako je absencia rezervného kolesa, Combo Life vyniká svojou všestrannosťou a moderným vybavením, vďaka čomu je ideálnym partnerom pre každodenné rodinné potreby.

Zmení sa opäť dizajn policajných áut? Je to niečo, čo je naozaj potrebné?