Žiadne prekážky / Test Goes Terrox 500 L

Rozširovanie záberu nášho časopisu? Samozrejme, nemožno spať na vavrínoch a treba vnímať, čo sa deje okolo. A tak keď prišla možnosť na test pracovnej štvorkolky, dlho sme neváhali a išli sa s ňou zoznámiť.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2024
Foto v článku: Juraj Hrivnák
Vydané  Text: 

Značka Goes vznikla vo Francúzsku a dnes patrí pod koncern CFMOTO. To znamená prístup k ozaj veľkosériovej výrobe a širokým možnostiam pri vývoji. Už pri príchode k vozidlu si všímam navijak vpredu, vzadu upútalo môj zrak ťažné zariadenie, oba tieto prvky nájdete už v základnej výbave. A to nehovorím o pohone všetkých kolies s možnosťou uzavrieť všetky diferenciály, či o redukčnej prevodovke. Čo ma ešte na tejto pracovnej štvorkolke upútalo? Zaoblené, vysoké pneumatiky s veľkými blokmi dezénu vám poskytnú oporu bez ohľadu na terén.

Na zistenie, ako ovládať pracovný stoj, nepotrebujete extra výcvik, zvládnete to po krátkom vysvetlení. Štartuje sa ako motocykel, pridáva sa tlačidlom, ktoré ovládate pravým palcom. Keď potrebujete zvoliť režim, podľa ktorého bude variátor posielať výkon motora kardanom na zadné kolesá, musíte poriadne stlačiť pedál brzdy na pravej strane. Komplikované? Možno na prvých päť minút. V teréne si pomôžete prenosom hmotnosti a to najlepšie spravíte, keď sa postavíte.

Predný nosič vytvára priestor pre uchytenie náradia, prípadne materiálu, ktorý chcete zobrať so sebou

Medzi výhody predĺženej verzie patrí operadlo pre spolujazdca, ktoré zvyšuje komfort jeho jazdy

Po pár dňoch si dovolíte aj prejazdy, ktoré by ste inak považovali za nemožné. Umožnia ich aj vynikajúce nájazdové uhly. Kolesá priam vyčnievajú pred vozidlo a s hmotnosťou pod 400 kg sa takmer nebudete zabárať do podkladu. Dvojité lichobežníkové ramená vpredu aj vzadu odvádzajú pri zabezpečovaní kontaktu kolies s podkladom vynikajúcu prácu.

Pri otáčaní a zmene smeru si v teréne musíte trochu pomôcť naklonením ako pri jazde na motocykli, no po chvíli to bude zábava. Goes Terrox 500 sa ukazuje ako veľmi priateľské vozidlo. S pohodlným sedadlom, v našom prípade predĺženej verzie dosť dlhým na to, aby sa bez problémov odviezli dvaja. Pohodlie pasažiera zvyšuje aj chrbtová opierka. Praktické schopnosti umocňujú aj gumeným popruhom uchytené dvierka na zadnej strane kryjúce menšiu jaskynku na uloženie papierov, prípadne neveľkých predmetov ako doklady a kľúče, aby vám počas jazdy neprekážali vo vreckách. Motocyklový svet evokuje aj zobrazovanie údajov na displeji čitateľné i na ostrom slnku. A ak vám niečo podstatné skočí do cesty, zasiahnu účinné brzdy.

Hotové ovládacie centrum máte na rukovätiach, pod krytom vpravo ovládate uzávierky diferenciálov

Poľovníci, poľnohospodári, lesníci, chatári, alebo len ľudia, ktorí sa pohybujú v náročnejších terénoch a nechcú do nich ťahať autá. Tí všetci ocenia univerzálne schopnosti modelu Goes Terrox 500. Verte, že keď ich začnete odhaľovať, tak vás to chytí a popri práci si užijete aj množstvo zábavy, pričom vám stačí vodičský preukaz skupiny B.

TECHNICKÉ ÚDAJE GOES TERROX 500

  • Motor R1, 495 cm3
  • Výkon 25,5 kW (35 k) pri 7 250 ot./min.
  • Krútiaci moment 38 Nm pri 5 750 ot./min.
  • Pohon zadného kolesa kardan
  • Pneumatiky predná; zadná 25 × 8 – 12; 25 × 10 – 12
  • Objem nádrže 14 l
  • Suchá hmotnosť 382 kg
  • Cena od 5 799 €




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

ODPORÚČANÉ