Miesto si nájde. Dlhodobý test Mitsubishi Colt 1.0 T-MPI Instyle 6MT

Možno vás neohromí luxusom či extravagantným dizajnom, ale práve jeho jednoduchosť a funkčnosť sú jeho najväčšími výhodami.

Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2024
Foto v článku: Eva Karolčíková
Vydané  Text: 

Mitsubishi Colt sa na prvý pohľad môže zdať ako nenápadné mestské auto, ale po dôkladnom zoznámení odhaľuje, že toho ponúka oveľa viac. Najmä pre tých, ktorí hľadajú spoľahlivého spoločníka pre každodenné presuny. Jeho dizajn, interiér, kapacita batožinového priestoru a jazdné vlastnosti robia z tohto auta praktickú voľbu, ktorá si zaslúži pozornosť.

Mitsubishi Colt okamžite upúta svojím moderným vzhľadom. Predná časť vozidla je výrazná, s prívodmi vzduchu a LED svetlami pre denné svietenie (DRL), ktoré vytvárajú jedinečný svetelný podpis. Dizajnový jazyk Dynamic Shield, typický pre Mitsubishi, dodáva prednej časti robustnosť a zároveň istú dávku elegancie. Línie kapoty jemne padajú, čím zvýrazňujú ikonické logo Mitsubishi s tromi diamantmi, čo pridáva na prestíži.

Po Cliu dedí aj niektoré negatíva ako napríklad tlačidlo otvárania kufra, ktoré je umiestnené na nárazníku v priestore nad EČV

Po Cliu dedí aj niektoré negatíva ako napríklad tlačidlo otvárania kufra, ktoré je umiestnené na nárazníku v priestore nad EČV

V porovnaní so svojím „dvojčaťom“, Renaultom Clio, má Colt agresívnejšiu estetiku. Hoci sú tieto autá technicky veľmi podobné, Mitsubishi dokázalo Colt odlíšiť tým, že prednej časti výraznejší charakter. Gril s dizajnovými „šípkami“ sa zbieha do stredu, kde vyniká logo Mitsubishi, čo robí z Coltu auto, ktoré sa na ceste nestratí. Z boku a zozadu je podobnosť s Cliom ešte výraznejšia, avšak Mitsubishi Colt si zachováva svoj jedinečný podpis.

Denné svetlá imitujúce polovičný diamant sa výrazne podobajú na Clio. I keď sú v nich mierne zmeny, hlavný tvar zostáva rovnaký

Denné svetlá imitujúce polovičný diamant sa výrazne podobajú na Clio. I keď sú v nich mierne zmeny, hlavný tvar zostáva rovnaký

Praktickosť na druhú

Po otvorení dverí vás privíta interiér, ktorý je síce jednoduchý, ale veľmi funkčný. Vnútorné priestorové usporiadanie jasne naznačuje, že Colt je určený na každodenné používanie v meste a na kratšie cesty. Pre rodinu môže byť vnútorný priestor dostatočný, pokiaľ hovoríme o menšej domácnosti s dvomi alebo tromi členmi.

Obývateľnosť je prekvapivo príjemná – interiér nie je luxusný, ale svojou jednoduchosťou a praktickosťou nesklame. Vo výbave Instyle, na ktorej som jazdila, si Mitsubishi zachovalo praktické funkcie. To ocenia šoféri, ktorí vozidlo plánujú využívať na denné cesty do práce, školy či na nákupy.

Priestor pre pasažierov na zadných sedadlách je primeraný pre mestské auto tejto kategórie, hoci s trochou kompromisov, ak vezmeme do úvahy cestovanie s plne obsadenými miestami. Kufor s objemom 391 litrov poskytuje dostatok miesta pre bežné denné použitie, ako sú nákupy a menších kufrov, no detský kočík je už problém.

Mitsubishi Colt ponúka interiér s dobrou úpravou a kvalitnými plastmi, čím pozornosť získava najmä multimediálna obrazovka

Mitsubishi Colt ponúka interiér s dobrou úpravou a kvalitnými plastmi, čím pozornosť získava najmä multimediálna obrazovka

Sklopením zadných sedadiel, ktoré sú rozdelené na dve asymetrické časti, vznikne rovná ložná plocha s objemom 1 069 litrov

Sklopením zadných sedadiel, ktoré sú rozdelené na dve asymetrické časti, vznikne rovná ložná plocha s objemom 1 069 litrov

Mesto, okresky… a diaľnica?

Je zrejmé, že Colt je určený predovšetkým do mesta, či už motoricky alebo veľkostne. Stále si však zachováva určitú štipku univerzálnosti a pri troche snahy vo vyššom spektre otáčok dokáže pekne pridať aj na diaľnici či okreske. Na nejaké tesné obiehanie to určite nie je, 1.0-liter s decentným výkonom 67 kW (90 koní) je skôr pokojnejším komplicom, ktorý bude brzdiť vaše pretekárske túžby.

V meste si ale udržiava svižné tempo a akceleráciou určite nesklame. Manuálna prevodovka je v tomto prípade dobrá vec, radí pomerne hladko a umožňuje udržiavať nízke otáčky motora, takže ani spotreba príliš nerastie. Pri dlhodobej jazde v meste sa spotreba pohybovala okolo 4,9 l/100 km, čo je skutočne slušný výsledok pre auto tejto veľkosti (a trojvalec!). Na diaľnici sa samozrejme úmerne zvyšuje s rýchlosťou, na približne 6 litrov, no to je stále v norme.

Jazdný komfort je v tejto kategórii nadpriemerný. Colt zvláda nerovnosti ciest a výmole bez výrazného prenosu vibrácií do kabíny. Dobrý podvozok = šťastný vodič. Odpruženie je vyvážené, a to aj v prípade 17-palcových ráfikov, ktoré zvyšujú stabilitu. Tento faktor treba naozaj oceniť, pretože v meste sa často stretávam s nevyspytateľnými povrchmi ciest.

Máte tu aj bezdrôtovú nabíjačku na prednej strane konzoly a aj fyzické otočné ovládače klimatizácie s malým displejom

Pre koho je určený?

Ak hľadáte malé mestské auto, ktoré poskytuje rozumnú spotrebu, praktický interiér a dostatočný výkon, Colt je výbornou voľbou. Pre rodiny s menšími deťmi môže byť Colt ideálny ako druhé auto v domácnosti, určené na každodenné presuny, nákupy či cesty do školy. Kufor je dostatočne veľký na to, aby ste do neho zabalili detské športové vybavenie či menší nákup. Colt je primárne mestské vozidlo.

Mitsubishi Colt je auto, ktoré si svoje miesto v mestskom prostredí rozhodne nájde. Je praktický, ekonomický a ľahko sa s ním žije – ideálny partner na každodenné jazdy v meste alebo na ľahké rodinné výlety. Uvidíme, ako sa vysporiada s výzvami počas dlhodobého testu, ale odštartoval s úspechom.

Plusy a mínusy po 1000 km

  • PLUSY + Pomer vybavenie/cena + Nízka spotreba + Praktický interiér +Fyzické ovládače klimatizácie +Reakcia displeja infotainmentu
  • MÍNUSY – Pohodlnosť sedadiel počas dlhej cesty – Grafika parkovacej kamery – Prejav trojvalca na voľnobehu – Systém otvárania kufra

Náklady na ročnú prevádzku = 1 965 €

  • Palivo (benzín 95) 1 240,20 € (5,2 × 150 × 1,59)
  • Poistenie 533,30 €
  • Pneumatiky + 2 × prezutie (Mikona) 191,20 € (Matador MP 93 Nordicca; 336 € sada)

TECHNICKÉ ÚDAJE MITSUBISHI COLT 1.0 T-MPI

  • Motor preplň. benzínový R3, 999 cm3
  • Výkon 67 kW (91 k) pri 4 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 6-st. manuálna prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy vpredu kotúčové, vzadu bubnové. Pneu 205/45 R17.
  • Batožinový priestor 391/1 069 dm3
  • Rozmery: 4 053 × 1 798 × 1 440 mm, rázvor 2 583 mm,
  • Prevádzková/celková hmotnosť 1 195/1 600 kg,
  • Objem nádrže 42 l.
  • Najvyššia rýchlosť 174 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s
  • Spotreba (WLTP) 5,2 l/100 km
  • Emisie CO2 118 g/km
  • Cena/testované auto 16 800/20 844 €

 





ODPORÚČANÉ