TEST

TEST Honda ZR-V e:HEV Advance: Toto auto neprehliadajte!

Honda ZR-V e:HEV je na trhu už niekoľko mesiacov, no akosi ju stále prekrýva európska konkurencia. Ide pritom o veľmi podarené SUV.

Zaujme dielenským spracovaním ale aj novým hybridným pohonom.
Vo finále dostanete solídne auto s modernou technikou a skvelými jazdnými vlastnosťami.
Vydané  Text: 

Niektoré autá si naozaj nezaslúžia byť prehliadané. Honda ZR-V je jedným z nich, a to práve preto, že sa o nej nehovorí toľko, koľko by si zaslúžila. Sám som si ju v mysli označil za zmenšenú verziu CR-V, no rozhodne to nemyslím posmešne. ZR-V totiž prevzala to najlepšie z tohto legendárneho modelu a preniesla to do kompaktnejšej podoby. Výsledkom je skutočne zaujímavé auto, ktorého konkurentmi sú modely ako Audi Q3, BMW X1, ale aj cenovo dostupnejšie autá, ako Renault Austral či Nissan Qashqai. Segment je však mimoriadne nabitý, takže Honda to v ňom rozhodne nemá ľahké.

Silný dizajn

Svokra-shield v akcii

TEST Honda CR-V e:HEV Advance AWD: Je CR-V najlepším autom svojej kategórie?

Pohodlie modelu CR-V aj v Honda ZR-V

Inteligentný pohon

Poďme ale k samotnému hybridnému systému. Honda totiž pokračuje vo svojej niekoľkoročnej snahe prinášať hybridné systémy s čo najvyššou efektivitou a zároveň s čo najnižšou spotrebou. Srdcom systému ukrytého v útrobách modelu Honda ZR-V je dvojlitrový spaľovací agregát, ktorý bol vyvinutý úplne nanovo. Pracuje v Atkinsonovom cykle a využíva priame viacnásobné vstrekovanie paliva počas spaľovacej fázy motora. Takéto riešenie má za ciel zníženie lokálnych emisií a samotná koncepcia pohonnej jednotky optimalizuje spaľovanie, výkonovú krivku, krútiaci moment a dopomáha k vyššiemu kompresnému pomeru. Výsledkom je až 41% efektivita spaľovacieho motoru, čo je skvelé číslo.

Samotný motor má výkon 105 kW a s kolesami je prepojený cez prevodovku eCVT. Avšak priamo do pohonu sa zapája len zriedka. Auto totiž v meste primárne jazdí na elektrinu. Tú čerpá z batérie s kapacitou len 1,05 kWh. Energiu na pohon dvojice elektromotorov vyrába práve zmienená nová spaľovacia jednotka. Ak je potreba vyšší výkon auto sa dokáže samo prepnúť do hybridného režimu. V ňom sa síce o pohon stále starajú elektromotory, avšak môže sa zapojiť aj klasický motor. No a následne pri diaľničných rýchlostiach je to naopak. Primárne výkon kolesám dodáva benzínový agregát, ku ktorému sa pri potrebe vyššieho výkonu pripája elektromotor. Honda takýmto riešením docielila, že auto akceleruje príjemne bez výraznejších hluchých miest. Použitie dvojice elektromotorov navyše eliminuje aj tradičný vysávačový prejav prevodovky. Výkon celej hybridnej sústavy predstavuje 135 kW a krútiaci moment 315 Nm.

Honda ZR-V? Veľmi dobre!

Čo dodať na záver? Azda len toľko, že Honda ZR-V je síce prehliadaná, no predstavuje excelentnú alternatívu k tradičným automobilkám. Aj keď som sa snažil, ako som len mohol, výraznejšie muchy som nenašiel. Väčšina z nich sa týka ergonómie ovládania, nie samotného jazdného prejavu auta alebo funkčnosti hybridného pohonu. Podvozkovo je ZR-V zvládnuté už tradične na jednotku. Spoľahlivý motor dodáva dostatočný výkon pre rodinné zvezenie a navyše je aj hospodárny. Preto si myslím, že Honda ZR-V si zaslúži omnoho viac pozornosti, než dostáva…

Technické údaje Honda ZR-V e:HEV Advance
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 586 x 1 840 x 1 620 mm
Rázvor  2 657 mm
Prevádzková hmotnosť 1 710 kg
Najväčšia celková hmotnosť 2 155 kg
Objem batožinového priestoru 380 / 1 301 dm³
Výkon motora 105 kW/ 143 koní pri 6 000 ot./min
Krútiaci moment motora 186 Nm pri 4 500 ot./min
Systémový výkon 135 kW/ 184 koní
Systémový krútiaci moment 315 Nm
Pohon FWD
Prevodovka automatická (eCVT)
Objem nádrže 57 l
Palivo benzín
Zrýchlenie 8,0 s
Maximálna rýchlosť 132 km/h
Spotreba – test 5,7 l/100 km
Cena od 41 990 eur

 

Test Honda Civic Type R: Najlepší hothatch, aký dnes môžete kúpiť (?)




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia