TEST

TEST Indian Sport Scout: Zábava v klasickom šate

Pozrite sa na Indian Sport Scout. Máte pocit, že toto ste už mnohokrát videli. No pozrite sa bližšie a veľmi rýchlo zistíte, že novinka veľmi umne prijala modernú techniku a využila ju v prospech jazdca.

Vydané  Text: 

Jazdiť na cruiseri má svoje čaro. Naši skalní čitatelia isto evidujú mnohé zaujímavé cestopisy, ktoré som s Indianmi absolvoval, ako aj to, že som na ňom minulý rok cestou z Ostravy do Bratislavy premokol do nitky. Aj tak sa budujú emócie, zážitky, spojenia. Aj o tom je jazdenie. Niekedy vystúpite z komfortnej zóny, aby ste si zapamätali, aké to bolo super.

Moderná technika

Ťažko povedať či konštruktéri pri vytváraní nového modelu Scout vyšli z komfortnej zóny. Pravdou zostáva, že mysleli na všetkých, ktorí jazdia a motocyklu dopriali techniku, ktorá im spríjemní zážitok. Testovaná verzia Limited už obsahovala aj trakčnú kontrolu, voľbu spomedzi troch jazdných režimov, USB konektor, či tempomat. O sériovom ABS azda netreba ani hovoriť. Keď som pri brzdách, musím spomenúť, že Indian má vpredu jeden kotúč, druhý vzadu. Brzdové okruhy nie sú prepojené, takže si treba uvedomiť, že musíte brzdiť prednou aj zadnou brzdou. Náročné? Vôbec. A čím skôr si to osvojíte, o to bezpečnejšie, pokojnejšie a stabilnejšie budete jazdiť na akomkoľvek motocykli. Pri takomto brzdení poskytuje Indian naozaj veľmi presvedčivý výsledok a bez problémov zastaví.

TEST Indian Sport Scout: Zábava v klasickom šate

Malá kapotáž vás trochu ochráni pred vetrom, viac ju oceníte, keď si za ňu ľahnete na diaľnici

K modernej technike treba prirátať aj úplne nový motor SpeedPlus 1250. Emisie si vyžiadali chladenie vodou, no dva valce do V zvierajúce uhol 60 stupňov a veľký objem zostali. Jeho záťah na dvojke, trojke, štvorke, kdekoľvek, vám vyčarí úsmev na tvári. Nielen preto, že radiace dráhy (okrem 1 — 2) sú veľmi krátke a zakaždým príjemne presné. Pridajte pri 3 000 ot./min. a najmä v režime Sport sa poriadne držte. Rýchlosť sa začne zvyšovať medveďou silou, až si musíte dávať pozor, aby ste zostali v limitoch. Na druhej strane, nad 110 km/h už bude na vás tlačiť toľko vzduchu, takže vyššie rýchlosti využijete najmä na predbiehanie. A to bude vždy veľmi krátke.

Medzi novinky patria jazdné režimy, najmä športový dodá motocyklu extra dávku zábavy a jazdcovi vzrušenia. Štartuje sa spínačom na pravej rukoväti

TEST Indian Sport Scout: Zábava v klasickom šate

Znaky pohodlia

Pri zrýchľovaní oceníte aj vyššiu zadnú časť sedadla položeného iba 654 mm nad zemou. To znamená nízke ťažisko, veľmi dobrú ovládateľnosť a spolu s tuhým rúrkovým rámom radosť z prejazdu zákrutami, čo podporuje aj 19-palcové koleso vpredu. Vyššej zadnej časti sedadla sa potešia aj vaše kríže. Môžu sa lepšie oprieť a vďaka tomu pohodlne zvládnete aj dlhšie trasy. K pohodliu prispieva veľmi príjemne naladené pruženie, pričom si môžete nastaviť predpätie zadných pružín. Okrem ostrých vĺn na zlomoch asfaltu zvládal motocykel všetky nerovnosti bez zaváhania a s prehľadom. Nijako som nepociťoval nízku polohu sedadla, čiže relatívne krátke zdvihy pruženia (120 mm vpredu, 76 mm vzadu). A to ani zďaleka nepatrím medzi ľahkých jazdcov. Čiže ak máte 100 a menej kíl, bude to úplná pohoda. Ani nad touto hranicou nemusíte rozmýšľať nad kompromismi. Jednoducho ich netreba.

Vyššia zadná časť sedadla poskytuje viac pohodlia pre kríže a zvyšuje istotu. V nekonečnom zozname príslušenstva nájdete aj bočnú kapsu na drobnosti

Vyššia zadná časť sedadla poskytuje viac pohodlia pre kríže a zvyšuje istotu. V nekonečnom zozname príslušenstva nájdete aj bočnú kapsu na drobnosti

Indian Sport Scout zobrazuje informácie na minimalistickom kruhovom ukazovateli. Vo verzii Limited mu dominuje veľký analógový rýchlomer, dopĺňa ho menší digitálny displej. Prvý raz dostal aj ukazovateľ stavu paliva, takže viete, koľko toho máte asi pred sebou. Na prvý raz mi dojazd hlásil niečo o 145 km, no pokým začalo blikať hladné oko, spravil som skoro 200 km a s veľmi príjemnou spotrebou 5,2 l/100 km. Takže sa asi nestihol celkom prispôsobiť môjmu štýlu jazdy.

To skôr ja som sa trochu musel nastaviť na geometriu jeho trojuholníka stúpačky, sedadlo, riadidlá. Alebo si len zvyknúť na nohy vpredu a trochu viac natiahnuté ruky. Nie je to nič nepríjemné, žiaden škripec nečakajte. Len je to trochu iná poloha ako na väčšine motocyklov. Napriek tomu, že Indian vám dopraje celkom intenzívny kontakt s okolím a dosť uvidíte aj v spätných zrkadlách, verzia Sport Scout poskytuje aj menšiu kapotu, aby ste neboli úplne vystaení napospas vetru a dažďu. Čiže na diaľnici sa môžete aj mierne prikrčiť za štít a znížite si tak nápor vzduchu na vrchnú časť tela.

Upravený výfuk od S&S vytvára nezameniteľnú zvukovú kulisu, susedov sa na názor radšej nepýtajte. Farebná kombinácia vyžaruje eleganciu a silu

Upravený výfuk od S&S vytvára nezameniteľnú zvukovú kulisu, susedov sa na názor radšej nepýtajte. Farebná kombinácia vyžaruje eleganciu a silu

Oveľa viac zábavy si užijete na okreskách, kde to tento nefalšovaný cruiser rozbalí s pohodlím, pohodou a spoznávaním okolia. Potom je už iba na vás, ako si ho upravíte nekonečnými možnosťami doplnkov, aby naplno vyhovoval vášmu naturelu. Jeho základ stojí za to, aby ste si ho všimli a spoznali jeho nezameniteľný charakter, v ktorom sa dobrodružná povaha spája s modernou technikou, slobodou a všetkým, čo si predstavujete pod klasickým americkým cruiserom.

Indian Scout síce predstavuje najmenší, no zároveň aj najpredávanejší model značky s charakterom

Indian Scout síce predstavuje najmenší, no zároveň aj najpredávanejší model značky s charakterom

Technické údaje Indian Sport Scout

  • Motor V2, 1 250 cm3
  • Výkon 79 kW (112 k) pri 7 250 ot./min.
  • Krútiaci moment 109 Nm pri 6 300 ot./min.
  • Pohon zadného kolesa 6-st. prevodovka, remeň
  • Pneumatiky predná; zadná 130/60 B19; 150/80 B16
  • Objem nádrže 13 l
  • Pohotovostná hmotnosť 239 kg
  • Cena od 15 690 €




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

ODPORÚČANÉ