Test Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG 7: Stále je v kurze

Druhý najpredávanejší model českej značky sa po 5 rokoch dočkal omladenia. Aké zmeny si pre nás Kamiq pripravil?

Prikladáme aj kalkuláciu značkového financovania a výpočet ročných nákladov
Vydané  Text: 

Prichádzam z diaľky k autu a musím povedať, že zmeny sú minimálne. Škoda sa rozhodla nejsť cestou radikálnej zmeny ako pri Octavii tretej generácie, no po veľkom úspechu malého crossoveru sa rozhodla nezmeniť víťaznú stratégiu.

Keď prídem k autu bližšie, už na mňa pozerá zmenený dizajn prednej masky, drobné zmeny v dizajne predného a zadného nárazníka, no najviac mi udrelo do očí prepracovanie predných svetlometov.

Zatiaľ čo horné LED obočie sa o niečo zúžilo, dolné hranaté svetlomety dostali jeden roh navyše. Zmeny však nie sú len vizuálne! Omladený Kamiq dostal prvýkrát predné hmlové svetlá a za príplatok tiež viete mať aj Matrix LED svetlomety tak, ako mal aj testovaný model. Tie rozhodne nie sú v tomto segmente štandardom a aj keď technológia automatického stmievania by mohla reagovať o niečo rýchlejšie, intenzita im rozhodne nechýba.

Kamiq dostal prvýkrát Full Matrix LED svetlá, ktoré sú spolu s Full LED zadnými svetlometmi súčasťou balíka Drive Plus. Zatiaľ čo jemne upravený spodný spojler na prednom nárazníku Kamiqu veľmi pasuje, o tomto novom dizajne diskov si to už nemyslím. Pri výbere diskov by som do veľkosti nad 17“ rozhodne nešiel

Kamiq dostal prvýkrát Full Matrix LED svetlá, ktoré sú spolu s Full LED zadnými svetlometmi súčasťou balíka Drive Plus. Zatiaľ čo jemne upravený spodný spojler na prednom nárazníku Kamiqu veľmi pasuje, o tomto novom dizajne diskov si to už nemyslím. Pri výbere diskov by som do veľkosti nad 17“ rozhodne nešiel

Čaro jednoduchosti

Revolúcia sa nekoná ani v interiéri, ktorý je vo verzii Loft stále vcelku strohý, ale myslím si, že práve to sa zákazníkom páči. Po usadení sa za volantom musím konštatovať, že žiadne výstrednosti sa tu nenachádzajú a skôr mi napadajú výrazy ako jednoduchosť, funkčnosť a slušné materiály.

Na klasické budíky s príchodom faceliftu zabudnite, keďže virtuálny kokpit je k dispozícii už v základe. Ten väčší s 10-palcovou uhlopriečkou obrazovky tvorí súčasť balíka Drive plus, ktorý obsahuje napríklad Full LED Matrix predné svetlomety, parkovacie senzory s kamerou, elegantný dvojramenný volant, či dvojzónovú klimatizáciu.

Príplatkový 9,2“ stredový displej má intuitívne rozhranie a veľmi jednoduché na ovládanie aj pre staršie osoby. Príplatkový packet Lodge obsahuje dvojfarebné sedadlá, ale aj elegantný sivý poťah prístrojovej dosky. Samotný 10“ virtual kokpit pred vodičom je už štandardom balíčka výbavy Drive Plus

Príplatkový 9,2“ stredový displej má intuitívne rozhranie a veľmi jednoduché na ovládanie aj pre staršie osoby. Príplatkový packet Lodge obsahuje dvojfarebné sedadlá, ale aj elegantný sivý poťah prístrojovej dosky. Samotný 10“ virtual kokpit pred vodičom je už štandardom balíčka výbavy Drive Plus

Nechýbajú ani dve nové tlačidlá na pridávanie a uberanie rýchlosti ventilátora, ktorý sa dal donedávna ovládať výhradne cez hlavnú dotykovú obrazovku. Tá má uhlopriečku 9,2“ a z dotykových skratiek po stranách obrazovky mi chýba odkaz na rozhranie zrkadlenia telefónu tak, ako to mal menší displej v predfaceliftovej verzii. Pribudli aj povinné asistenčné systémy, ktoré vyžaduje EÚ, a to vedenie auta v jazdných pruhoch, ale aj asistent upozorňujúci na prekročenie povolenej rýchlosti.

Keďže auto nie vždy zaznamená maximálnu povolenú rýchlosť v danom úseku správne, vie byť tento systém dosť otravný. Musím však pochváliť inžinierov zo škodovky, že oba systémy vypnete dvoma kliknutiami na volante.

Batožinový priestor s objemom 400 litrov patrí k najväčším v triede. Šikovná sieť na stranách výborne poslúži na odloženie drobných vecí

Batožinový priestor s objemom 400 litrov patrí k najväčším v triede. Šikovná sieť na stranách výborne poslúži na odloženie drobných vecí

Vylepšený trojvalec

Pod kapotou testovaného modelu sa objavila druhá generácia obľúbeného a spoľahlivého trojvalca 1.0 TSI. Dostal o 5 kW viac, zatiaľ čo krútiaci moment sa nezmenil a dosahuje hodnotu 200 Nm. S upraveným vstrekovaním sa však podarilo zlepšiť priebeh krútiaceho momentu s cieľom zlepšiť ťah z nízkych otáčok a súčasne roztiahnuť pásmo maximálneho krútiaceho momentu. Funguje to?

Musím uznať, že aj pocitovo malý agregát zaberá už od 1 700 otáčok, čo zlepšuje jeho pružnosť najmä v meste. Obzvlášť viac to cítiť pri DSG prevodovke, ktorá motor miestami až nepríjemne podtáča mnohokrát hlboko pod spomínaných 1 700 otáčok. Motor už začne vydávať nie úplne príjemné hrubé tóny a trpí aj pružnosť. Osobne by som radšej volil 6-stupňový manuál, ktorý mi k malému trojvalcu sedí o niečo viac.

Záťah nad 2 000 ot./min. však už stačí. Nebude to na obiehanie dvoch áut za sebou, ale svoju úlohu presúvadla v meste zvládne motor na jednotku. Za motorom v meste zaostával podvozok, ktorý si v kombinácii so 17-palcovými diskami nevedel dobre poradiť s priečnymi nerovnosťami. Na dlhých nerovnostiach už funguje podvozok tak, ako má a najmä mimo mesta sa prejaví jeho mäkšie nastavenie, čiže jazda na okreskách bude príjemná.

Kamiq ani po omladení neostal nič dlžný svojmu menu a v kombinácii s jednolitrovým trojvalcom, slušným batožinovým priestorom a bohatou výbavou má našliapnuté byť váš potenciálny budúci člen rodiny. Jedinou neistotou pri voľbe na istotu je cena testovaného modelu presahujúca 28 000 €.

 

Škoda Kamiq Combi s financovaním cez ŠKODA Financial Services

Typ financovania: Škoda NaMierumoderný úver s 3 možnosťami na konci a bez poplatkov

Akontácia: 10% – 40% Dĺžka splácania: 24 – 60 mesiacov

Príklad financovania:
Akontácia: 40% / Dĺžka splácania: 36 mesiacov / Ročný nájazd: 20.000 km
Spracovateľský poplatok: 0€
Značkové ŠKODA poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Základná verzia Škoda Kamiq Drive 1.0 TSI 70kW v akciovej cene 17.490€
Mesačne od 131€ vrátane poistenia*
Posledná navýšená splátka: 10.576€

Vypočítaj si svoju splátku: ŠKODA kalkulačka

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu a má len informatívny charakter. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby a ceny vozidla. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. ŠKODA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. ŠKODA.

Technické údaje Škoda Kamiq Drive Plus 1.0 TSI DSG 7

  • Motor preplň. benzínový R3, 999 cm3
  • Výkon 85 kW (115 k) pri 5 500 ot./min.
  • Krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 500 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 205/55 R17.
  • Batožinový priestor 400/1 395 dm³
  • Rozmery: 4 241 × 1 793 × 1 531 mm, rázvor 2 651 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 254/1 716 kg,
  • Objem nádrže 50 l.
  • Najvyššia rýchlosť 195 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,2 s
  • Spotreba (WLTP) 5,6 – 5,9 l/100 km
  • Emisie CO2 127 – 134 g/km
  • Cena/testované auto 20 810/28 146 €

Náklady na ročnú prevádzku = 2 085 €

  • Palivo (benzín 95) 1 371 € (5,75 × 150 × 1,59)
  • Poistenie 509,30 €
  • Pneumatiky + 2 × prezutie (Mikona) 204,20 € (Barum Polaris 5; 388 € sada)




Autá boli moja srdcovka už od malička, keď sme sa hrávali Need for Speed II na prvých počítačoch. Hneď po spravení vodičáku, som mal možnosť ako prvé auto zdielať bratovú BMW E36 328i so samosvorným diferenciálom. Toto auto mi dalo veľkú školu života a odštartovalo moju vášeň pre automobilové závodenie. Naučilo ma jak jazdu driftom tak jazdu na čistú stopu. Neskôr som presedlal do Citroenu Saxo VTS (predný pohon, ľahký hatchback) s ktorým sme získali už cez 30 pohárov v auto slalomových súťažiach. Moje testy budú zamerané najmä na dojmy z jazdy, správanie podvozku a odozvu motora. Ako každý fanúšik rýchlej jazdy mám na 1. mieste Porsche 911 GT3 ( hádam sa raz dostanem za volant 🙂 . Z aut, ktoré som mal možnosť šoférovať sú u mňa v TOP 3 BMW M2, Renault Megane IV Trophy FL. a Toyota Yaris GR 🙂


ODPORÚČANÉ