FOTOTEST Jeep Wrangler Rubicon: Zdolá aj vody Rubikonu a to dokonca aj s týmto motorom!

Jeep Wrangler patrí medzi žijúce legendy automobilového priemyslu. Jeho moderná podoba nestratila nič zo svojich schopností.

Dvojlitrový motor môže mnohých odradiť. Má to však svoje opodstatnenie?
Nebojí sa mesta, púšte, lesa, prérie, skál a ani vody!
Vydané  Text: 

Nedávno som vám priblížil v podrobnom teste ikonu mnohých off-road pick-upov, Jeep Gladiator. V recenzii som sa viackrát odvolal na jeho porovnanie s modelom Jeep Wrangler. Legenda americkej značky sa totiž stala predlohou pre toto extrémne dlhé terénne vozidlo. Dnes sa preto pozrieme práve na auto, ktorého počiatok sa datuje už do roku 1941. Wrangler sa za ten čas dizajnovo zmenil len minimálne, no dnes zvládne veci, ktoré by kedysi neboli možné. Surových off-road modelov totiž v posledných rokoch ubúda a preto je dobré, že sa nájdu výrobcovia, ktorí z nich ešte neurobili módny doplnok do mesta. Rubicon je pritom verziou, ktorej sa skôr bojí terén než naopak…

Drsný vzhľad predkov

Tradičný kabát

TEST Jeep Gladiator Overland 3.0 V6 CRD 8AT: Aj Caesar by dal palec hore!

Vzbudzuje diskusie

Jednou z najdiskutovanejších vecí je jeho motor. Jeep Wrangler totiž už na našom trhu nekúpite s trojlitrovým naftovým alebo benzínovým agregátom. Priznám sa, že som bol spočiatku skeptický, no motor svojim prejavom prekvapil. Napriek tomu, že má objem len dva litre, poskytuje výkon až 200 kW a krútiaci moment 400 Nm. Tieto hodnoty sú dostatočné na to, aby sa auto nestratilo v teréne. Vďaka sofistikovanému a rokmi overenému pohonu všetkých štyroch kolies sa nemusím báť, že by som sa odniekiaľ nedostal. Motor má navyše veľmi príjemný chod a miestami mám skutočne pocit, že pod kapotou pracuje o liter väčší spoločník.

Jeep Avenger 4xe: Najmenší Jeep dostal tradičný pohon a má až 1 900 Nm krútiaceho momentu

Evolúcia miesto revolúcie

Jeep Wrangler Rubicon hľadá konkurenciu len ťažko

Tento rok mi rukami prešlo už pomerne veľa off-road modelov. Všetko začalo relatívne zľahka Fordom Ranger. Následne som mal tú časť jazdiť vo Forde Bronco či s Land Roverom Defender. Potom som presedlal na Jeep Gladiator, aby som off-road túru zavŕšil tým azda najpovolanejším z nich. Každé z menovaných áut má niečo do seba. Defender v posledných rokoch prešiel výraznou zmenou a dnes už ho možno považovať skôr za klasické SUV, ako za surové auto do extrémnych podmienok. Wrangler si však svojho ducha zachováva aj po viac než 80 rokoch. Pred testom bol pre mňa azda najväčším otáznikom jeho motor. Bál som sa, či bude dvojliter stačiť na to, čo sa dalo a stále aj dá s autom robiť. Našťastie sa moje obavy nenaplnili. Dobre poskladaná prevodovka so špičkovým terénnym podvozkom totiž výrazným spôsobom menšiemu motoru napomáhajú. Jeep Wrangler síce nie je pre každého, no osobne ma veľmi prekvapilo, aké množstvo ich jazdí po slovenských cestách. Všimol som si to však až počas týždňa s ním…

Technické údaje Jeep Wrangler Rubicon
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 882 x 1 894 x 1 848 mm
Svetlá výška 253 mm
Brodivosť 762 mm
Rázvor  3 008 mm
Prevádzková hmotnosť 2 172 kg
Najväčšia celková hmotnosť 2 574 kg
Objem batožinového priestoru 548 | 1 059 l
Výkon motora 200 kW/ 272 koní pri 5 250 ot./min
Krútiaci moment 400 Nm pri 3 000 ot./min
Pohon AWD
Prevodovka 8-stupňová automatická
Kapacita nádrže 81 litrov
Palivo benzín
Zrýchlenie 7,6 s
Maximálna rýchlosť 159 km/h
Emisie (WLTP) 269 g/km
Spotreba – test 11,9/100 km
Cena – test 71 140 eur

 




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia