PRVÁ JAZDA

Prvá jazda Mitsubishi ASX: Perfektné spojenie veľkosti, komfortu a technológií

Buď sám sebou! Aspoň to vám povedia všetci moderní poradcovia na ceste za úspechom. A tak sa nový model ASX viac podobá na Mitsubishi. K tomu pridal viac bezpečnosti, konektivity, záruky a nádeje, že to zákazníkov osloví viac ako doteraz.

Vydané  Text: 

Prečo by ste sa vôbec mali zaujímať o auto ako Mitsubishi ASX? Pretože má takú fajn veľkosť. Po meste mu to ide viac ako veľmi dobre, čo sme si na vlastnej koži vyskúšali v takom na dopravu náročnom meste ako Rím. A Mitsubishi ASX sa tam vôbec nestratilo.

V tomto novom vydaní sa z jazdných vlastností najviac prejavuje výrazne prepracované riadenie. Dostalo intenzívnejšiu pomoc posilňovača, čo oceníte pri manévrovaní v úzkych uličkách. Rovnako tak aj jeho priamejší prevod. Čiže musíte do zákrut točiť menej a ľahšie. Čo vysoko oceníte v meste, no na okreskách, zvlášť zakrútených, to spôsobí, že pocítite menej spätnej väzby a auto sa vám bude javiť ako pes pripravený kedykoľvek vyraziť smerom, ktorý mu naznačíte. Isto si na to časom zvyknete, no na prvé stretnutie to prekvapí. Ak však jazdíte častejšie v mestách, túto zmenu isto privítate.

Inzercia

S vlastnou tvárou

Ak bolo doteraz Mitsubishi ASX priveľmi jednovaječným dvojčaťom Renaultu Captur, tak v tejto verzii sa do jeho vzhľadu vkradlo viac japonských génov. Všimnete si to predovšetkým na prednej maske. Zvlášť jej spodná časť dostala typický široký otvor s názvom Dynamic Shield, čiže dynamický štít, ktorý umocňuje odhodlanie vozidla poskytnúť vám okrem potrebnej ochrany aj príjemnú dávku zábavy na cestách.

Aby ste neboli na pochybách, akej značky vozidlo sa pred vami nachádza, tak nápis Mitsubishi sa rozprestiera po celom veku batožinového priestoru. Pod ním čaká na vaše potreby 332 litrov. Ďalších 69 litrov pridáte posunutím zadných sedadiel o 16 cm dopredu, a to vo všetkých úrovniach výbavy. No a sklopenie operadiel sa prejaví v podobe 1 275 l priestoru. A v tom už prepravíte naozaj čokoľvek. Aj menšie sťahovanie.

Technologické inovácie sa dostavili aj do interiéru. Najmä v podobe intenzívnejšieho zabudovania ovládacieho rozhrania od googlu do veľkej obrazovky postavenej na kratšiu hranu. Logika jej rozmiestneniu nechýba, takže celkom rýchlo pochopíte, čo a ako máte ovládať. Klimatizácii vydáte povely veľmi jednoducho aj cez pekne spracované mechanické ovládače, takže prvé spoznávanie bude veľmi rýchle a efektívne.

Dynamika primeraná

Položme si otázku – keď sa pozeráte po vozidle veľkosti ASX, na čo sa zameriavate? Na pohodlné jazdné vlastnosti, nízku spotrebu a minimum stresu, alebo na niečo iné? V mnohých prípadoch sa ukazuje ako správna odpoveď B, toto je však prípad, keď je správna odpoveď A. Tomu sa okrem pohodlného, no istého podvozku prispôsobila aj ponuka motorov. Všetky tankujú benzín, no ponúkajú rôznu mieru elektrifikácie.

Základ predstavuje prepĺňaný litrový trojvalec, ktorý dynamikou veľmi neočarí, no môže osloviť ľudí, ktorí sa potrebujú pokojne premiestňovať a ani to nebudú robiť často. Vyššie sa nachádza prepĺňaný 4-valec s objemom 1,3 litra. V tomto prípade si môžete vybrať či chcete radiť manuálne, alebo to necháte na automat. Tichý tip hovorí, že automatická dvojspojková prevodovka pridáva vyšší výkon, krútiaci moment, výrazne lepšiu dynamiku a nezaplatíte za to zvýšenou spotrebou.

To aj vďaka mild hybridnej podpore štartér-generátora pripojeného pomocou remeňa. Jeho jemnú prácu si takmer ani nevšimnete, o to viac vás poteší výsledná spotreba do 6,5 l/100 km aj pri ostrejšej jazde a príjemná dynamika. No a potom tu máte benzínovú atmosférickú 1.6 s dvoma elektromotormi, 1,2 kWh batériou a multimódovou prevodovkou.

Technika jej fungovania vyzerá na papieri zložito, no v praxi okrem jemného trhnutia pri rýchlosti 120 km/h funguje skvelo a veľmi dobre manažuje spoluprácu všetkých zdrojov energie. Tento motor síce nedosahuje najlepšiu dynamiku v ponuke, no reálne mu stačí niečo okolo 5 l/100 km. Presne to oceníte, ak jazdíte často a s veľkým podielom jazdy v meste, kde vie auto veľmi intenzívne využívať elektrický pohon.

Pridaná hodnota

Okrem toho všetkého zaujme Mitsubishi ASX aj možnosťou prepojiť mobilný telefón s vozidlom a ovládať, či kontrolovať z neho niektoré funkcie. Alebo vás zaujme záruka na 5 rokov a 100 000 km, 12 rokov záruky proti hrdzi na karosérii a 15 rokov asistenčných služieb? Je to na vás.

Mali by ste však vedieť, že Mitsubishi ASX má okrem toho veľmi širokú paletu asistenčných systémov už v štandardnej výbave a v najvyššej verzii kombinuje aj automatickú prevodovku, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom pruhu a sledovanie mŕtvych uhlov. Na auto tejto veľkosti veľmi slušný výkon.

Bez ohľadu na to, ktorá z vlastností nového Mitsubishi ASX vás osloví najviac, vždy sa môžete spoľahnúť na príjemne veľký a variabilný vnútorný priestor, rozsiahlu konektivitu, úsporné motory a bohatú výbavu. A takýto štedrý balík len tak nenájdete.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia