TEST

Test Suzuki GSX-8S: Nezbedník s raketovým záťahom a nekompromisnou ovládateľnosťou

Okrem klasických tried sa motocykle vyznačujú aj vlastným charakterom. Z niektorých srší viac, iné ho celkom úspešne skrývajú. Suzuki GSX-8S ho ukazuje naplno. A nielen preto, že patrí do kategórie naháčov.

Vydané Text: 

Suzuki patrí medzi výrobcov, ktorí si zakladajú na tom, aby sa ich motocykle vyznačovali čo najlepšou ovládateľnosťou. Veď už len legendy ako SV a Gladius patrili medzi stroje, ktoré by ste kedykoľvek odporučili človeku, ktorý sa chce naučiť majstrovstvu jazdy na dvoch kolesách.

A presne v týchto stopách kráča aj GSX-8S. Treba však povedať, že vzhľadom na objem motora necieli na úplných nováčikov. No ak si ju vyberú, tak ich nezradí. Aspoň v nich dlhšie vydrží pocit, že sa ešte majú kam posúvať a už neprerástli potenciál stroja.

Inzercia

Inzercia

A keď spomínam potenciál, tak Suzuki ho má na rozdávanie. Všetko sa odvíja od mimoriadne tuhého rámu a celkovej konštrukcie. Tuhým rámom sa pýši mnoho výrobcov. No sadnite si na GSX-8S a veľmi rýchlo pochopíte, že tento motocykel vám neuhne. To skôr vy uhnete pohľadom do jeho dvoch nad sebou posadených svetlometov. Tie odhaľujú čaro LED technológie, ktorá im umožnila dosiahnuť naozaj malé rozmery.

Okrem vysokej tuhosti a vynikajúcej ovládateľnosti, keď sa motocykel nakloní do zákruty rýchlosťou vašej myšlienky, čiže ho nemusíte nijako presviedčať, oceníte aj jeho veľmi slušnú výbavu, do ktorej sa dostalo aj obojsmerné rýchloradenie bez používania spojky. Doprajte motoru radenie pri viac ako 3 000 ot./min. (veď prečo by ste radili nižšie, však?) a budete sa do prilby usmievať, aké je to super. Pre ten pocit zo spojenia s motocyklom isto lepšie, ako keď za vás radí automat.

Inzercia

Inzercia

Menej radosti vo vás vyvolá zvukový sprievod. Na prvý pohľad to vyzerá, akoby konštruktéri zabudli dorobiť výfuk. Jeho koncovku usekli ešte kdesi pred zadnou kyvkou, a tak mi čosi hovorí, že výrobcovia a dodávatelia výfukov na voľný trh sa už kdesi v kúte tíško tešia.

Mieru radosti si viete nastaviť aj sami – jedným z troch jazdných režimov, ktoré sa od seba líšia a tým pádom sa prispôsobia vašim skúsenostiam, prípadne vašej odvahe. A záťah motora? Prekročte hranicu 2 000 ot./min. a začína sa oblasť radosti, ktorá sa končí až niekde ďaleko za 7 000 ot./min. Kedykoľvek medzi tým máte pod pravou rukou odpaľovač rakiet. Len s tým rozdielom, že na tej rakete sedíte vy a podľa toho, ako sa pritlačíte k nádrži, do vás zatlačí prúd vzduchu.

Suzuki GSX-8S je naháč, takže všetko je to medzi vami a okolitými živlami. Ochrany teda veľa nečakajte. O to viac zábavy získate. A či potrebujete viac výkonu? Verte, že tento nezbedník, ktorého baví vymetať zákruty a mestské ulice, ho má dosť na dlhé obdobie.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie