FOTOTEST Peugeot 5008 GT 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6: 7 miest za túto cenu? Oplatí sa čakať na nové?

Krátko pred koncom životnosti sa mi do rúk dostala stará verzia modelu Peugeot 5008. S hybridným pohonom a vo výbave GT ponúka za slušnú cenu až 7 miest na sedenie.

Hybridný pohon pracuje spoľahlivo, spotrebou však neohúril.
Najslabšou stránkou auta je paradoxne to, čo je dnes najdôležitejšie...
Vydané  Text: 

Napriek tomu, že Peugeot už pred časom odhalil úplne novú generáciu modelu 5008, ja som mal pred nedávnom možnosť otestovať ešte tú pôvodnú verziu. Vo výbave GT obsahovala napríklad 7 miest na sedenie či pomerne dobre spracovaný interiér. S hybridným pohonom pritom chce toto auto cieliť na čo najnižšiu spotrebu a konkurovať tak naftovým motorizáciám. Jednu vec som však pôvodnému Peugeot 5008 skutočne nemohol odpustiť… Svoj pohľad na toto auto pred časom priniesol aj kolega Peter Orosz v jeho recenzii.

Stará škola

Klasická koncepcia so starým infotainmentom

Príjemné prekvapenie

Hybridný… no úsporný?

Pod kapotou pracoval hybridný motor s krkolomným označením 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6. V jednoduchosti: ide o hybridnú jednotku pozostávajúcu z benzínového trojvalca s objemom 1 199 ccm a výkonom 100 kW. Ten pracuje v Millerovom cykle. Spaľovaciemu motoru pomáha elektromotor s výkonom 21 kW. Takéto spojenie je celkom efektívne, nakoľko auto reaguje na pedál akcelerátora prakticky okamžite. Samotná prevodovka má 6 stupňov a z času na čas sa stalo, že z nej vyšiel nepekný zvuk. Inak radila jednotlivé stupne presne a rýchlo. Nečakajte však žiadnu športovú jazdu. Predovšetkým pri vyšších rýchlostiach bolo cítiť, že pod kapotou je len trojvalec. Auto vtedy nereaguje tak pružne a na zrýchlenie potrebujete istý čas. Spotreba sa počas testu ustálila na hodnote 7,2 litra na 100 km. Nie je to najlepšia spotreba vzhľadom k tomu, že konkurencia s hybridným pohonom dosahuje nižšiu spotrebu. Treba však podotknúť, že prístup Peugeotu k hybridnému pohonu je mierne odlišný.

Počkať na nový Peugeot 5008?

Záver testu bude miernym odporúčaním či zamyslením. Dosluhujúca generácia Peugeotu 5008 nemusela byť svojho času zlým autom. K infotainmentu sa už vyjadrovať nebudem. Našťastie automobilka prešla sebareflexiou a čo sa dalo, to opravila. Celkovo však stará generácia obľúbeného SUV má niektoré muchy, ktoré sa ťažko odpúšťajú. Aj keď je cenovka verzie GT lákavých 37 490 eur, možno by som skúsil počkať na novú verziu. Ale ak chcete sedemmiestne SUV za dobrú cenu hneď, kľudne si choďte tento Peugeot vyskúšať do showroomu a urobte si na auto ako celok vlastný názor.

Nový PEUGEOT 5008 oficiálne: Nádherný dizajn je začiatok, ponúkne zvlášť nízke náklady a dvojnásobne veľký kufor!

Inzercia

Inzercia

Technické údaje Peugeot 5008 GT 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 641 x 1 844 x 1 640 mm
Rázvor  2 840 mm
Prevádzková hmotnosť 1 627 kg
Najväčšia celková hmotnosť 2 250 kg
Objem batožinového priestoru 167/702/1 863 dm³
Výkon motora 100 kW/136 koní pri 5 500 ot./min
Krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot./min
Výkon elektromotora 21 kW
Krútiaci moment elektormotora 55 Nm
Pohon predná náprava
Prevodovka 6-stupňová automatická
Kapacita nádrže 56 litrov
Palivo benzín
Zrýchlenie 10,4 s
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Emisie (WLTP) 132 g/km
Spotreba – test 7,2/100 km
Cena – test od 37 490 eur

 




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.