Prekonáva očakávania / Test VW T-Cross R Line 1.5 TSI DSG + kalkulácia financovania od VWFS

Spätná väzba od zákazníkov padla na úrodnú pôdu. Modernizácia malému modelu T-Cross prospela.

Foto v teste: Michal Čabai, Juraj Hrivnák
Vydané  Text: 

Posledné snahy Volkswagenu reagovať na názory a kritiku zákazníkov považujeme za mimoriadne sympatické. Je priam osviežujúce, keď si veľká automobilka dokáže priznať chybu. A nielen to! Konštruktívne podnety motivovali vývojárov zmeniť prístup k moderným technológiám. Vďaka tomu sa dnes môžeme tešiť z návratu klasických tlačidiel na volant, alebo zo zjednodušeného spôsobu ovládania klimatizácie v novom prostredí infotainmentu.

Znaky sebareflexie nachádzame aj pri pohľade modernizovaný Volkswagen T-Cross. Hlavným terčom kritiky boli v minulosti tvrdé a diskontne pôsobiace materiály v interiéri. Inžinieri sa preto zamerali na zvýšenie vnímanej kvality.

Hlavný displej sa teda presťahoval vyššie, výduchy klimatizácie sú teraz pod ním a celá palubná doska je vyhotovená z mäkčeného plastu s prešívaním. Už prvý dojem je na úplne inej úrovni ako doteraz.

Dojem šetrenia nákladov na nesprávnych miestach definitívne zmizol.

Jedinú praktickú výhradu môžeme adresovať použitiu čierneho lesklého plastu na stredovej konzole. Tvrdý materiál môže vyšších vodičov tlačiť do pravej nohy a z dlhodobého hľadiska bude náchylný na vznik škrabancov.

Ergonomicky bezchybný interiér. Klasický prístrojový štít, displej zarovnaný s palubnou doskou a tradičné ovládanie klimatizácie na správnom mieste

Ergonomicky bezchybný interiér. Klasický prístrojový štít, displej zarovnaný s palubnou doskou a tradičné ovládanie klimatizácie na správnom mieste

Potešilo nás, že T-Cross si v interiéri zachoval skvelú variabilitu. Zadná lavica je naďalej posuvná v rozsahu až 14 cm a vďaka polohovateľnému falošnému dnu batožinového priestoru viete zadné operadlá sklopiť do roviny.

V prípade prevozu dlhých predmetov môžete sklopiť aj predné sedadlo spolujazdca. Podobnú úroveň variability ponúka dnes len máloktorý konkurent. Ak by vám to nestačilo, malý crossover si po novom, vďaka zvýšenej nosnosti ťažného zariadenia z 20 na 75 kg, poradí aj s ťažším vozíkom, alebo nosičom elektrických bicyklov.

Okrem praktických zmien sa myslelo sa aj na dizajn. Novinkou sú prepojené zadné svetlomety s originálnym svetelným 3D podpisom. Predné majú taktiež pôsobivejší svetelný podpis, pričom do hlavných svetlometov sa nasťahovala technológia IQ.Light LED Matrix.

Pod prednou kapotou nájdete výhradne inovované benzínové jednotky 1.0 a 1.5 TSI v spojení s manuálnou alebo automatickou prevodovkou DSG. Nami testovaná najvýkonnejšia 110 kW (150 k) konfigurácia poskytuje ľahkému T-Crossu až prekvapivú mieru dynamiky.

Nízka pohotovostná hmotnosť pozitívne vplýva aj na jazdné vlastnosti a spotrebu do 6,5 l/100 km v zmiešaných podmienkach. To všetko bez akéhokoľvek elektrického dopingu.

Riadenie, brzdy a reakcie podvozka sú také prirodzené, ako by ste od vyladeného Volkswagenu očakávali.

Tu si nemusíte na nič zdĺhavo zvykať – stačí nasadnúť a jazdiť.

 

VW T-Cross s výhodným financovaním cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES

Typ financovania VW NEXT s 3 možnosti ukončenia financovania:

  • Auto vymeníte za nové
  • Doplatíte zvyšnú sumu jednorazovo alebo si ju prefinancujete
  • Auto môžete vrátiť

Dĺžka splácania: 36 mesiacov
Akontácia: 40%
Ročný nájazd: 20.000 km
Spracovateľský poplatok: 0€
Značkové VW poistenie v splátke: PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo

Mesačne za 142€ vrátane poistenia*
Základná verzia VW T-Cross Life 1.0 TSI 70kW v akciovej cene 18.990€
Posledná navýšená splátka: 11.394€

Mesačne za 211€ vrátane poistenia*
Testovaná verzia VW T-Cross Style 1.5 TSI ACT DS7 110kW v cene 30.030€
Posledná navýšená splátka: 18.018€

Vypočítaj si svoju splátku: MOJA SPLÁTKA VW

* Kalkulácia platí pre právnickú osobu a má len informatívny charakter. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby a ceny vozidla. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. VW nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW.

Technické údaje Volkswagen T-Cross R-Line 1.5 TSI DSG

  • Motor benzínový R4, 1 498 cm3
  • Výkon 110 kW (150 k)
  • Krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot./min.
  • Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka DSG, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu torzná priečka.
  • Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu. 215/45 R 18.
  • Batožinový priestor 455/1 281 dm3
  • Rozmery: 4 131 × 1 772 × 1 559 mm, rázvor 2 551 mm,
  • Pohotovostná/celková hmotnosť 1 355/1 800 kg,
  • Objem nádrže 40 l.
  • Najvyššia rýchlosť 200 km/h
  • Zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,4 s
  • Spotreba (WLTP) 5,9 – 6,0 l/100 km
  • Emisie CO2 134 g/km
  • Cena/ testované auto 25 190/30 030 €Konkurenti: Opel Crossland, Ford Puma, SsangYong Tivoli




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!


ODPORÚČANÉ