FOTO TEST Mitsubishi COLT 1.0 T-MPI INSTYLE 6MT: Za túto cenu si ho môže dovoliť každý!

Mitsubishi Colt vychádza priamo z koncernového súrodenca, modelu Renault Clio. Svoj pôvod sa nesnaží vôbec maskovať, no aj tak je istým spôsobom svojský…

Pod kapotou pracoval litrový benzínový trojvalec, ktorý je ideálom do mesta.
S cenovkou začínajúcou na 15 500 eur ide o najlacnejšie auto na trhu.
Vydané  Text: 

Po všetkých tých veľkých off-road modeloch, ktoré sa mi za posledné týždne dostali do rúk, bolo príjemným osviežením testovať auto, ktoré by sa mnohým z nich zmestilo do kufra. Malé mestské autá totiž stále patria medzi tie najobľúbenejšie a inak tomu nie je ani pri Mitsubishi Colt. Jeden by mohol namietať, že ide len o preznačkovaný Renault Clio. V podstate je toto tvrdenie pravdivé, no aj tak má Colt akéhosi svojského ducha. Testovaný model navyše stál len niečo nad 20 tisíc eur. To znamená, že si ho môže dovoliť takmer každý!

Nezaprie sa

Keď jeden diamant vystriedajú tri

Predné svetlomety sú totožné s Cliom. Osobne ich považujem za pomerne slušné. Opäť som si však všimol, že v diaľkovom režime reagujú na ostatné autá mierne oneskorene. Nejde však o zásadnú chybu, nakoľko som sa nestretol s tým, že by ma ostatní vodiči „vyblikali“.

Vyskúšali sme skvelé auto, na ktoré motoristi zabúdajú! Teraz stojí menej než 15 000 eur

Stávka na istotu

Dobrou správou je, že Mitsubishi žiadnym spôsobom neexperimentovalo s úpravami interiéru. Jednoducho zobralo overenú koncepciu z Renaultu a vložilo sem svoje logo. Interiér je tak prehľadný a logicky usporiadaný.

Oceňujem použitie prémiových pneumatík Continental. 17-palcové disky s pneumatikami s rozmerom 205/45 R17 dávajú autu príjemne športový charakter. Miestami som mal pocit, že Colt je o niečo tuhší ako Clio s rovnakou motorizáciou.

Inzercia

Inzercia

Priestor tak akurát

Na zadných sedadlách musíte rátať s viacerými obmedzeniami. Miesta pre kolená tu je poskromne. Rovnako je to aj s miestom nad hlavou. Zadná lavica je skôr pre osoby nižšieho vzrastu. Inak je príjemne mäkká a vzhľadom na jej nastavenie sa nestane, že by cestujúci vzadu trpeli bolesťami chrbtice.

TEST Renault Clio E-TECH full hybrid esprit Alpine: Atmosférický motor a 4-stupňová prevodovka? Nedajte sa nachytať

Inzercia

Inzercia

Úsporný a spoľahlivý

Mitsubishi Colt preberá velenie

Mitsubishi je, zdá sa, zachránené. Tri diamanty to na európskom trhu nemali najjednoduchšie. Klesajúce predaje a nedostatok nových modelov spôsobovali, že zákazníci radšej siahli po konkurencii. Teraz má japonská automobilka odlišné postavenie. Japonci totiž stavili na overenú kvalitu a svoje ťažiskové autá v podobe Coltu a ASX dali do rúk Francúzom. Výsledkom je, že Mitsubishi Colt sa razom vo svojej 7. generácii vyšvihlo na technologickú špičku triedy. K dispozícii je totiž aj so sofistikovaným hybridným pohonom. V litrovej verzii s cenovkou jemne prevyšujúcou métu 20 tisíc eur však patrí jednoznačne medzi najdostupnejšie a najzaujímavejšie autá na trhu. Žolík v podobe francúzskej techniky sa teda vyplatil. Dobrá práca Mitsubishi!

Technické údaje Mitsubishi COLT 1.0 T-MPI INSTYLE 6MT
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) 4 053 x 1 798 x 1 440 mm
Rázvor  2 583 mm
Prevádzková hmotnosť 1 195 kg
Najväčšia celková hmotnosť 1 600 kg
Objem batožinového priestoru 391/1 069 dm³
Výkon motora 67 kW/ 91 koní pri 4 500 – 5 000 ot./min
Krútiaci moment 160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min
Pohon predná náprava
Prevodovka 6-stupňová manuálna
Kapacita nádrže 42 litrov
Palivo benzín
Zrýchlenie 12,2 s
Maximálna rýchlosť 174 km/h
Emisie (WLTP) 118 g/km
Spotreba – test 6,4/100 km
Cena – test 20 844 eur

 




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.




Inzercia

Inzercia