Mitsubishi Colt vychádza priamo z koncernového súrodenca, modelu Renault Clio. Svoj pôvod sa nesnaží vôbec maskovať, no aj tak je istým spôsobom svojský…
Pod kapotou pracoval litrový benzínový trojvalec, ktorý je ideálom do mesta.
S cenovkou začínajúcou na 15 500 eur ide o najlacnejšie auto na trhu.
Po všetkých tých veľkých off-road modeloch, ktoré sa mi za posledné týždne dostali do rúk, bolo príjemným osviežením testovať auto, ktoré by sa mnohým z nich zmestilo do kufra. Malé mestské autá totiž stále patria medzi tie najobľúbenejšie a inak tomu nie je ani pri Mitsubishi Colt. Jeden by mohol namietať, že ide len o preznačkovaný Renault Clio. V podstate je toto tvrdenie pravdivé, no aj tak má Colt akéhosi svojského ducha. Testovaný model navyše stál len niečo nad 20 tisíc eur. To znamená, že si ho môže dovoliť takmer každý!
Nezaprie sa
Pôvod je jasný. Mitsubishi Colt sa od Renaultu Clio odlišuje azda len v logu výrobcu. Takýto prístup razí japonská automobilka aj pri crossoveri Mitsubishi ASX. Japonci tak ušetrili na vývoji samostatného modelu a zároveň môžu ťažiť z úspechu francúzskeho Clia.
V zadných partiách je to úplne rovnaké ako vpredu. Teda jediným viditeľným rozdielom je výrazný nápis MITSUBISHI cez veko batožinového priestoru. Absentujúce logo Renaultu Japonci vyriešili celkom svojsky.
Keď jeden diamant vystriedajú tri
Predná maska nesie okrem zmeneného loga aj charakteristické lamely po okrajoch. Ide o prvok, ktorý Mitsubishi využíva už dlhšie aj pri iných modeloch.
Renault Clio má na tomto mieste logo, z ktorého vytŕča kamera. Colt tu má však len kameru a logo je vo forme nápisu.
Predné svetlomety sú totožné s Cliom. Osobne ich považujem za pomerne slušné. Opäť som si však všimol, že v diaľkovom režime reagujú na ostatné autá mierne oneskorene. Nejde však o zásadnú chybu, nakoľko som sa nestretol s tým, že by ma ostatní vodiči „vyblikali“.
Dobrou správou je, že Mitsubishi žiadnym spôsobom neexperimentovalo s úpravami interiéru. Jednoducho zobralo overenú koncepciu z Renaultu a vložilo sem svoje logo. Interiér je tak prehľadný a logicky usporiadaný.
Digitálny prístrojový panel patrí medzi špičku v danej triede. Osobne mi veľmi vyhovovalo jeho usporiadanie a taktiež možnosti prispôsobenia. Jedinú výhradu smerujem k jeho lesklej povrchovej úprave. Za istých okolností sa totiž môže stať, že na panel zasvieti slnko a vtedy môže byť odraz mierne nepríjemný. Nejde však o nič zásadné.
Vertikálne orientovaný displej informačného systému je prebratý 1:1 z Clia. Je prehľadný a dobre sa v ňom orientuje. Opäť je však jednou z výhrad lesklá povrchová úprava. Reakcie systému sú primerané cene. Neznamená to však, že by sa infotainment sekal alebo reagoval neskoro.
Logo na volante mohlo byť vyriešené o niečo vkusnejšie. Takto to pôsobí skutočne prvoplánovo. S ohľadom na úspory pri vývoji to však chápem.
Hlavica radiacej páky sa mi drží skutočne príjemne. Kulisa je vyskladaná dobre a dráhy prevodovky sú presné. Z technického a prevádzkového hľadiska teda prevodovke nemám čo vytknúť.
Tradičný ovládací panel klimatizácie poznáme aj z iných modelov Renaultu. Rovnaký spôsob ovládania je dokonca súčasťou Mercedesu-Benz Citan. Pod trojicou otočných ovládacích prvkov je umiestnená podložka na telefón. Nad ňou je dvojica USB-A portov na prepojenie auta s telefónom a na nabíjanie. Jednoduché, funkčné a účelné.
Oceňujem použitie prémiových pneumatík Continental. 17-palcové disky s pneumatikami s rozmerom 205/45 R17 dávajú autu príjemne športový charakter. Miestami som mal pocit, že Colt je o niečo tuhší ako Clio s rovnakou motorizáciou.
Inzercia
Inzercia
Priestor tak akurát
Na zadných sedadlách musíte rátať s viacerými obmedzeniami. Miesta pre kolená tu je poskromne. Rovnako je to aj s miestom nad hlavou. Zadná lavica je skôr pre osoby nižšieho vzrastu. Inak je príjemne mäkká a vzhľadom na jej nastavenie sa nestane, že by cestujúci vzadu trpeli bolesťami chrbtice.
Batožinový priestor má objem 391 litrov. Nie je to žiadna rekordná hodnota, no na auto do mesta to postačuje. V prípade potreby môžem sklopiť zadný rad sedadiel a kufor tak zväčšiť až na 1 069 litrov.
Súčasťou batožinového priestoru je aj subwoofer audio sústavy Bose. Ide o príjemné spestrenie výbavy auta. Nečakajte však žiadne zázraky. Jej podanie je primerané cene.
Pod kapotou je litrový benzínový turbomotor, ktorý Mitsubishi označuje ako 1.0 MPI-T. Ide o rovnakú pohonnú jednotku, akú používa Renault. Výkon agregátu je 67 kW a krútiaci moment 160 Nm. Tieto hodnoty Mitsubishi Colt vyslovene predurčujú na mestskú prevádzku. Motor je vo svojej podstate jednoduchý a nenáročný na údržbu. Spotreba sa počas testu ustálila na hodnote 6,4 l/100 km.
Mitsubishi Colt disponuje palivovou nádržou s objemom 42 litrov. Na čerpacej stanici tak vzhľadom k nízkej spotrebe nebudete stáť často.
Mitsubishi Colt preberá velenie
Mitsubishi je, zdá sa, zachránené. Tri diamanty to na európskom trhu nemali najjednoduchšie. Klesajúce predaje a nedostatok nových modelov spôsobovali, že zákazníci radšej siahli po konkurencii. Teraz má japonská automobilka odlišné postavenie. Japonci totiž stavili na overenú kvalitu a svoje ťažiskové autá v podobe Coltu a ASX dali do rúk Francúzom. Výsledkom je, že Mitsubishi Colt sa razom vo svojej 7. generácii vyšvihlo na technologickú špičku triedy. K dispozícii je totiž aj so sofistikovaným hybridným pohonom. V litrovej verzii s cenovkou jemne prevyšujúcou métu 20 tisíc eur však patrí jednoznačne medzi najdostupnejšie a najzaujímavejšie autá na trhu. Žolík v podobe francúzskej techniky sa teda vyplatil. Dobrá práca Mitsubishi!
Technické údaje Mitsubishi COLT 1.0 T-MPI INSTYLE 6MT
Rozmery (dĺžka x šírka x výška)
4 053 x 1 798 x 1 440 mm
Rázvor
2 583 mm
Prevádzková hmotnosť
1 195 kg
Najväčšia celková hmotnosť
1 600 kg
Objem batožinového priestoru
391/1 069 dm³
Výkon motora
67 kW/ 91 koní pri 4 500 – 5 000 ot./min
Krútiaci moment
160 Nm pri 2 000 – 3 750 ot./min
Pohon
predná náprava
Prevodovka
6-stupňová manuálna
Kapacita nádrže
42 litrov
Palivo
benzín
Zrýchlenie
12,2 s
Maximálna rýchlosť
174 km/h
Emisie (WLTP)
118 g/km
Spotreba – test
6,4/100 km
Cena – test
20 844 eur
AUTOVINY.SK » Testy » FOTO TEST Mitsubishi COLT 1.0 T-MPI INSTYLE 6MT: Za túto cenu si ho môže dovoliť každý!
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.