TEST
Test Yamaha Tracer 9 GT+: Nová generácia s vylepšeným podvozkom a elektronikou
Doterajšie skúsenosti s modelom Yamaha Tracer 9 GT hovorili o tom, že ak je vám táto mašina veľkostne dobrá, tak vám zaručí v zákrutách neskutočné zážitky. Odvtedy jej do názvu pribudlo +.
Vydané Text: Martin Šebesta
Preto som chcel vedieť, čo to znamená. Lebo + môže skrývať mnoho významov. Viac koní? Výbavy? Schopností? Možností je mnoho. Spoza zákruty však už počuť zvuk poriadne roztočeného 3-valcového motora. Blíži sa zábava!
Tú si s novým Tracerom užijete naplno. Nielen pre upravený elektronický podvozok s viacerými možnosťami nastavenia. Aj keď ten vám v zákrutách a najmä na nie najlepších povrchoch ukáže, čo to znamená, keď sa vie veľmi rýchlo prispôsobiť podmienkam.
S upraveným sedadlom zvládnete bez mrvenia sa oveľa väčšiu porciu kilometrov a pohľad na prístrojovú dosku vás už nebude desiť. Vo verzii GT+ sa totiž už nepozeráte to namosúrených očí Optima Prima, ale na slušne spracovanú a prehľadnú digitálnu 7-palcovú obrazovku s množstvom informácií.
Len o teplote vzduchu nič nepíšu. Takže ju musíte vycítiť sami, alebo sa prejaví zahmleným plexi. Keď sa už ohlási zima, môžete jej vzdorovať vyhrievanými rukoväťami. Alebo si oblečiete ďalšiu vrstvu, ktorú si pre istotu zbalíte do sériovo dodávaných bočných kufrov. Do ľavého dáte aj prilbu. Ak by vám to nešlo, spýtajte sa predajcu. Verte, viem, o čom píšem.
Tracer 9 GT+ prichádza s veľmi zaujímavou technologickou novinkou. Tým najpodstatnejším plusom je adaptívny tempomat. Zatiaľ ho nemá veľa motocyklov a musím povedať, že Yamaha sa s jeho nástrahami vyrovnala ukážkovo. Okrem veľmi citlivého brzdenia pri dobiehaní pomalšieho vozidla, za čo môžu aj nové prepojené brzdy, sa môžete tešiť aj na krásne reakcie pri zrýchľovaní späť na nastavenú rýchlosť.
A tie si môžete nastaviť – či to má byť pozvoľna, svižne, alebo čo najrýchlejšie. V spojení s krásne fungujúcim rýchloradením sa posúvate do nových sfér jazdného zážitku. Ak Tracer doteraz vymetal zákruty a spôsoboval vám široký úsmev v prilbe, tak teraz pridal množstvo schopností, ktoré vás potešia najmä na diaľniciach a pri dlhých presunoch.
Napríklad aj spotrebou pod 5 l/100 km. A keď potrebujete navigáciu, tak Yamaha vám aplikáciu od Garminu zobrazí na celej obrazovke, poslúchať bude pokyny zadané pomocou nových ergonomicky upravených ovládačov na riadidlách.
Plus, ktoré pribudlo do označenia Yamahy Tracer 9 GT, so sebou prinieslo viacero zaujímavých a technologicky vyspelých prvkov. Dá sa jazdiť bez nich? Samozrejme, že dá. No až keď zistíte, aké je to s nimi, pochopíte, že sa s nimi ťažko lúči.