TEST

Test Yamaha Tracer 9 GT+: Nová generácia s vylepšeným podvozkom a elektronikou

Doterajšie skúsenosti s modelom Yamaha Tracer 9 GT hovorili o tom, že ak je vám táto mašina veľkostne dobrá, tak vám zaručí v zákrutách neskutočné zážitky. Odvtedy jej do názvu pribudlo +.

Vydané  Text: 

Preto som chcel vedieť, čo to znamená. Lebo + môže skrývať mnoho významov. Viac koní? Výbavy? Schopností? Možností je mnoho. Spoza zákruty však už počuť zvuk poriadne roztočeného 3-valcového motora. Blíži sa zábava!

TEST Yamaha Tracer 9 GT+

Tú si s novým Tracerom užijete naplno. Nielen pre upravený elektronický podvozok s viacerými možnosťami nastavenia. Aj keď ten vám v zákrutách a najmä na nie najlepších povrchoch ukáže, čo to znamená, keď sa vie veľmi rýchlo prispôsobiť podmienkam.

TEST Yamaha Tracer 9 GT+ PRINT

S upraveným sedadlom zvládnete bez mrvenia sa oveľa väčšiu porciu kilometrov a pohľad na prístrojovú dosku vás už nebude desiť. Vo verzii GT+ sa totiž už nepozeráte to namosúrených očí Optima Prima, ale na slušne spracovanú a prehľadnú digitálnu 7-palcovú obrazovku s množstvom informácií.

Yamaha Tracer 9 GT+

Inzercia

Len o teplote vzduchu nič nepíšu. Takže ju musíte vycítiť sami, alebo sa prejaví zahmleným plexi. Keď sa už ohlási zima, môžete jej vzdorovať vyhrievanými rukoväťami. Alebo si oblečiete ďalšiu vrstvu, ktorú si pre istotu zbalíte do sériovo dodávaných bočných kufrov. Do ľavého dáte aj prilbu. Ak by vám to nešlo, spýtajte sa predajcu. Verte, viem, o čom píšem.

Yamaha Tracer 9 GT+

Inzercia

Tracer 9 GT+ prichádza s veľmi zaujímavou technologickou novinkou. Tým najpodstatnejším plusom je adaptívny tempomat. Zatiaľ ho nemá veľa motocyklov a musím povedať, že Yamaha sa s jeho nástrahami vyrovnala ukážkovo. Okrem veľmi citlivého brzdenia pri dobiehaní pomalšieho vozidla, za čo môžu aj nové prepojené brzdy, sa môžete tešiť aj na krásne reakcie pri zrýchľovaní späť na nastavenú rýchlosť.

Yamaha Tracer 9 GT+

A tie si môžete nastaviť – či to má byť pozvoľna, svižne, alebo čo najrýchlejšie. V spojení s krásne fungujúcim rýchloradením sa posúvate do nových sfér jazdného zážitku. Ak Tracer doteraz vymetal zákruty a spôsoboval vám široký úsmev v prilbe, tak teraz pridal množstvo schopností, ktoré vás potešia najmä na diaľniciach a pri dlhých presunoch.

Yamaha Tracer 9 GT+

Napríklad aj spotrebou pod 5 l/100 km. A keď potrebujete navigáciu, tak Yamaha vám aplikáciu od Garminu zobrazí na celej obrazovke, poslúchať bude pokyny zadané pomocou nových ergonomicky upravených ovládačov na riadidlách.

Yamaha Tracer 9 GT+

Plus, ktoré pribudlo do označenia Yamahy Tracer 9 GT, so sebou prinieslo viacero zaujímavých a technologicky vyspelých prvkov. Dá sa jazdiť bez nich? Samozrejme, že dá. No až keď zistíte, aké je to s nimi, pochopíte, že sa s nimi ťažko lúči.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Inzercia