TEST

TEST Aprilia SR GT Replica: Do mesta v pretekárskom štýle a za veľmi dostupnú cenu

Autá inšpirované motoršportom nie sú nič nové. Motocykle, ktoré aj v uliciach nesú bojové farby súťažných tímov, sme tiež už videli. Ale aby sa do dresu obliekol 125-kový skúter? To nie je bežné.

Vydané Text: 

Pokiaľ hľadáte všestranný skúter za veľmi dostupnú cenu, tak práve Aprilia SR GT predstavuje jednu z najlepších možností na trhu. Zvlášť pre vyššie zdvihy odpruženia, s ktorými môžete vyraziť aj mimo spevnených ciest, čo pre mnoho konkurentov predstavuje ak nie stopku, tak aspoň výrazné zníženie rýchlosti. Aprilia SR GT si poradí aj s týmito nástrahami, k čomu jej pomáhajú aj 14-palcové koleso vpredu a 13 vzadu.

Test: Aprilia SR GT Replica

To všetko platí pre štandardný model. Lenže teraz tu máme špecialitu. Verziu Aprilia SR GT Replica, ktorá čerpá inšpiráciu z pretekárskeho motocykla Aprilia RS-GP, na ktorom v sezóne majstrovstiev sveta MotoGP 2023 jazdili Aleix Espargaró a Maverick Viňales. A to je už iná liga.

Úpravy sa nekončia iba farebnou kombináciou na karosérii. Skúter dostal aj pneumatiky zamerané na cestu, čo sa k nemu ideovo veľmi hodí. Keby ste chceli vyjadriť podporu niektorému z továrenských jazdcov Aprilie, môžete si pridať na skúter aj ich štartovacie číslo.

Test: Aprilia SR GT Replica

No a ako taká namosúrená Aprilia jazdí? Technické zmeny nečakajte. Kategória 125-kových skútrov nejaké veľké úpravy ani nepovoľuje, aby sa udržali v zákonných rámcoch. Čiže výkon jedného valca so štyrmi ventilmi zostáva nezmenených 11 kW (15 k), krútiaci moment si udržal hodnotu 12 Nm. Na druhej strane, na to, aby ste sa presúvali po meste, to úplne postačuje. Z križovatky vyštartujete celkom svižne, nejakú extra vysokú maximálnu rýchlosť nečakajte. Čiže keď, tak po meste a v jeho blízkom okolí.

Tam, kde sa s kombináciou úzkej stavby a veľmi ostro sa tváriacej prednej časti bez problémov dostanete na začiatok zápchy a kým vás ostatné autá dobehnú, budete sa už prepletať na čelo ďalšej kolóny. Verte, že je to mimoriadne zábavné a budete si to užívať. Rovnako ako úložný priestor pod sedadlom a v ľavej časti predného panela. Do jedného schováte prilbu, nákup, alebo počítač, druhý využijete, aby vás vo vrecku netlačil mobil. A brzdy? Tie používajú na oboch kolesách zubaté kotúče, takže platničky sa do nich rýchlo zahryznú a nemusíte sa obávať vädnutia. Skôr sa pripravte na príjemne ostrý nástup a jasné dávkovanie pre pokojné zastavenie.

Test: Aprilia SR GT Replica

Napriek tomu, že skúter Aprilia SR GT Replica neprináša okrem cestných pneumatík a zubatých kotúčov žiadne technické zlepšenia a ide skôr o vizuálnu záležitosť, tak si môže nájsť svojich priaznivcov. Jazdiť na stroji, ktorý vyzerá ako špičkový pretekár, a spotrebuje menej ako 3 l benzínu na 100 km, má predsa vždy svoje čaro!

Technické údaje

  • Motor: R1, 125 cm3
  •  

    Výkon: 11 kW (15 k) pri 8 750 ot./min.

  •  

    Krútiaci moment: 12 Nm pri 6 500 ot./min.

  •  

    Pohon: zadného kolesa CVT, remeň

  •  

    Pneumatiky: predná; zadná 110/80 – 14; 130/70 – 13

  •  

    Objem nádrže: 9 l

     

  •  

    Cena: od 3 999 €





Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.



Inzercia

Bestsellery ešte výhodnejšie