TEST

Vyskúšali sme skvelé auto, na ktoré motoristi zabúdajú! Teraz stojí menej než 15 000 eur

Mitsubishi Colt nie je ničím iným než premenovaným Renaultom Clio. A práve vďaka tomu ho môžeme automaticky zaradiť na vrchol segmentu.

Základná cena začína pod 15 000 eur
Hybridný pohon čaruje s hodnotami spotreby paliva
Vydané  Text: 

Osud a ďalšie pôsobenie značky Mitsubishi na slovenskom trhu viselo posledné roky na vlásku. Teraz je už zrejmé, že modely s tromi diamantmi v logu budeme môcť naďalej stretávať aj na našich cestách. Japonci však museli urýchlene odpovedať na najnovšie požiadavky Európskej únie a doplniť ponuku o ekologické a hybridné modely. Na samostatný vývoj však nemali čas ani peniaze, a tak padlo rozhodnutie siahnuť po aliančných zásobách.

Renault Japoncom prakticky daroval dva najpopulárnejšie modely – Captur a Clio. To znamená, že do ponuky pribudli bezpečné, moderné a skvelo jazdiace vozidlá v žiadaných kategóriách. Zmeny sú zväčša kozmetické. Zovňajšok sa odlišuje znakom na kapote a drobnými okrasnými prvkami. Vnútri nájdeme konzervatívnejšie farebné kombinácie. Zmizli tiež niektoré okrasné prvky, ktoré Mitsubishi nahradilo praktickejšou alternatívou. Chcete príklad? Ovládače elektrických okien majú v Renaultoch chrómové zakončenie, Mitsubishi stavilo na tmavé vyhotovenie. Zaujímavo pôsobí tiež sivo-čierna stropnica so zladeným poťahom sedadiel.

Zvyšok kopíruje to, čo poznáme z Renaultov. Prakticky identická je palubná doska, infotainment či panel klimatizácie. A to nám vyhovuje. Vypracovanie aj materiály s mäkčenou palubnou doskou totiž patria na samotný vrchol segmentu, multimediálny systém pracuje bezchybne a komunikuje so smartfónom bezdrôtovo a digitálny prístrojový štít patrí k tomu najlepšiemu po stránkach dizajnu a funkcionality.

POKROKOVÝ HYBRID

Identická je tiež ponuka motorizácií s testovaným full-hybridným pohonom E-Tech. Vďaka sériovo-paralelnému hybridnému systému dokáže Colt jazdiť až 80 % času v meste s vypnutým spaľovacím motorom. Pohon kombinuje upravený atmosférický benzínový štvorvalec 1.6 (67 kW) s dvojicou elektromotorov. Slabší z nich (15 kW) je spojený priamo s benzínovým motorom a primárne funguje ako vysokonapäťový štartér, druhý využíva zvláštnu prevodovku Multi-Mode bez tradičnej spojky a synchronizácie. Kým spaľovací motor má k dispozícii štyri prevodové stupne, silnejší elektromotor sa pripája cez ďalšie dva stupne tak, aby bol efektívnejší vo vyšších rýchlostiach. Jednotlivé prevody ovládajú elektrické servomotory pomocou zubových spojok, pričom elektromotor slúži aj na synchronizáciu otáčok prevodovky a spaľovacieho motora. Tento systém umožňuje vozidlu fungovať až v pätnástich režimoch, ktoré riadia využívanie všetkých troch motorov a prevodovky s cieľom znížiť spotrebu paliva na minimum.

Hlavný elektromotor má v tomto prípade 36 kW (49 k) a maximálny krútiaci moment až 205 Nm, kombinovaný systémový výkon spaľovacieho motora a elektromotora dáva do rúk vodičovi slušných 103 kW (140 k).

CRÈME DE LA CRÈME

 A podvozok? To je absolútna čerešnička na torte. Jedným slovom – skvelý. Od komfortu cez odhlučnenie až po jazdné vlastnosti. Rozmeňme si to na drobné. Aj na 17-palcových diskoch je Colt výborný na horších cestách. Preto neexistuje dôvod odporúčať menšie kolesá, najmä keď tieto elegantnej karosérii jednoducho pristanú.

Odhlučnenie podvozka na nerovnostiach je tiež na túto triedu ukážkové. Väčšinou je v aute ticho a od cesty počuť len tlmené nízkofrekvenčné zvuky. Žiadne trieskanie. Karoséria je pocitovo veľmi tuhá, vôbec nepracuje. Interiér nehrká. Ešte aj aerodynamické odhlučnenie je veľmi slušné. Rovnako tak jazdné vlastnosti sú v príkrom rozpore s tým, čo by ste očakávali pri danej miere komfortu. Presné, definované, bezpečné, predvídateľné, so zdravou porciou zábavného charakteru. To všetko pri smiešnej spotrebe, ktorá v meste prakticky nemá šancu dosiahnuť 5 l/100 km.

 

PRÍLOHY K TESTU

 CENNÍK

 KATALÓG + TECH. ÚDAJE




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia