Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
Vydané Text: Erik Stríž
Hyundai Tucson facelift
Pred niekoľkými týždňami sme informovali o tom, že automobilka Hyundai modernizovala svoj model Tucson a dopriala mu decentnejší zovňajšok. Teraz importér značky pre slovenský trh informoval, že výrobca spúšťa výrobu svojho SUV bestselleru. Do marca 2024 sa v závode Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) vyrobilo pre Európu už 746 836 kusov súčasnej štvrtej generácie Tucsonu, ktorá sa vyváža do 60 európskych aj niekoľkých mimoeurópskych krajín. Najviac predaných Tucsonov v Európe eviduje Hyundai v Nemecku, Španielsku a Spojenom kráľovstve.
Inzercia
Modernizácia vonkajšieho vzhľadu je vskutku sofistikovaná, pretože namiesto nápadnejších inovácií facelift prináša iba decentné upravenie prednej a zadnej časti. Zákazníci, ktorí si zadovážili nový Hyundai Tucson iba nedávno a tí, ktorí budú nakupovať ešte stále dostupné verzie pred faceliftom, tak nebudú ukrátení.
Viac noviniek facelift prináša do interiéru. Okrem sedadiel a stredového obloženia dverí je interiér kompletne prepracovaný. Zmeny sa dotkli palubnej dosky, stredového obloženia, volantu aj stredovej lakťovej opierky. Nový Tucson je vybavený dvomi zakrivenými 12,3-palcovými displejmi – jeden pre prístrojový panel a druhý pre infotainment. Aktualizácie sa dotkli aj duálneho automatického ovládania teploty či lakťovej opierky a vrchného obloženia dverí.
Facelift Tucsonu obnáša aj technologické vylepšenie, a tak od leta tohto roku zákazníci dostanú SUV s niekoľkými novými funkciami. Importér vo svojej tlačovej správe zdrôrazňuje bezdrôtové aktualizácie infotainmentu, takzvané OTA (over the air), ktoré sprístupňuje aj funkcie stiahnuteľné do palubného počítača – FOD, teda functions od demand.
Vo vyšších stupňoch výbavy zaujme veľký až 12-palcový head-up displej, dve zakrivené obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca a tiež podpora digitálneho kľúča Hyundai Digital Key 2.0 s ultra širokým pásmom, ktorá príde do ponuky neskôr. S digitálnym kľúčom budete môcť vozidlo zamykať, odomykať a štartovať aj bez fyzického kľúča, čo prináša rad výhod. Vďaka možnosti zdieľania digitálneho kľúča medzi viac používateľmi by sa nemalo stať, že kľúč necháte v kufri a vymknete si ho, ako sa to stalo nám počas testu malého crossoveru Bayon.
Zaujímavú novinku ponúkne plug-in hybridný pohon. Neskôr v priebehu roka bude dostupný nielen s pohonom všetkých kolies, ale aj s pohonom len prednej nápravy. Navyše s cieľom podporiť jazdu s nulovými lokálnymi emisiami výfukových plynov Hyundai predstavil druhú generáciu jazdného režimu Green Zone. Funkcia geofencing je exkluzívna práve pre plug-in hybridný pohon a umožňuje plynulý prechod na čisto elektrickú prevádzku pri vjazde do určených nízkoemisných zón alebo oblastí s emisnými obmedzeniami.
Výroba nového Tucsonu štartuje v apríli tohto roka a slovenský cenník bude k dispozícii v najbližších týždňoch.
Naše skúsenosti s Hyundai Tucson 1.6 T-GDi MHEV 7DCT HTRAC PLAY
Hyundai Tucson sme naposledy testovali vo výbave Play a v motorizácii 1.6 T-GDi MHEV 7DCT 4×4, čo je pre mnohých zákazníkov ideálna konfigurácia pohonu. Pohon všetkých kolies sa u značky Hyundai volá HTRAC. Pohon využíva vynikajúcu 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku; elektronickú spojku s variabilným rozdelením krútiaceho momentu, kontrolovanú distribúciu krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou a ponúka sa s funkciou LOCK na stredovej konzole. Po jeho stlačení je sila motora napevno rozdelená v pomere 50:50 medzi prednú a zadnú nápravu do rýchlosti 40 km/h.
Tento pohon využíva benzínový štvorvalcový motor 1.6 T-GDi, ktorému pomáha ako turbo, tak 48-voltový elektrický štartér-generátor, ktorý z motora robí mild hybrid MHEV. Maximálny výkon agregátu je pôsobivý – 132,4 kW (180 koní), pričom je schopný vyvinúť silu až 265 Nm.
Kombinovaná spotreba paliva podľa metodiky WLTP predstavuje 6,9-7,2 l/100 km, pričom merané rozsahy počítajú s priemernými hodnotami až do 8,5 l/100 km. My sme s Tucson jazdili zvlášť nešetrne, pokiaľ ide o spotrebu paliva, často v miernom teréne, a tak sme za 370 km dosiahli priemernú spotrebu 9,5 l/100 km.
Je to benzínová štvorkolka, ktorá si jednoducho vypýta viac. Komu zvlášť záleží na spotrebe paliva, ten môže využívať jazdný režim ECO, ktorý do značnej miery utlmuje pohon a umožňuje tak ušetriť aj 1,5 až 2 litre paliva na 100 kilometrov jazdy. Žiada si to citlivú nohu na pedáli, rozvážny jazdný štýl a pekné cesty.
Test Hyundai Kona Electric+: Sebadôveru má v súlade s potenciálom
Stále sa oplatí kúpiť, aj keď prichádza facelift
Keď sa dnes rozhodnete kúpiť Hyundai Tucson, dostanete kompaktné SUV s vynikajúcou výbavou. Na skladové vozidlá pritom importér uplatňuje zvýhodnenie až 3 700 €, ktoré platí pre vozidlá v rôznych výbavách, farbách a bez čakania. Na výber sú Tucsony od 26 790 € s benzínovými motormi, s hybridným pohonom, ako benzínový plug-in hybrid a tiež v nafte. Na tých necelých 27-tisíc napríklad môžete získať Tucson v konfigurácii 1,6 T-GDi 110 kW 6MT 4×2, ktorá na pohľad vyzerá rovnako ako nami testovaný exemplár. Skladové vozidlá vo výbave PLAY sú v predaji od 29 840 €, pričom model zodpovedajúci nášmu exempláru stojí 36 090 €.
Test Hyundai TUCSON PLAY 1.6 T-GDi: radosť jazdiť manuál! Čo obsahuje špeciálna edícia?
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk