Všestranný parťák v našej redakcii
Prečo platiť viac? Dlhodobý test Honda ZR-V e:HEV Advance
V predchádzajúcom vydaní dlhodobého testu sme Hondu ZR-V predstavili ako crossover hodný označenia „praktický a rodinný“.
Dnešnú časť venujeme technike, ktorá zvyšuje bezpečnosť, zlepšuje komfort a vôbec robí automobil zvlášť atraktívnou kúpou - najmä pri aktuálnom zvýhodnení päťtisíc eur.
Vydané Text: Erik Stríž
Keď kupujete nové auto, s najväčšou pravdepodobnosťou venuje veľa času čítaniu recenzií a porovnávaniu obchodných ponúk predajcov. Samozrejme, že automobily predáva dizajn a ich cena, ale pre mnohých je rozhodujúca bohatá výbava.
Ak má byť nové vozidlo nielen nástrojom sebaprezentácie, ale aj funkčným partnerom na niekoľko rokov, pestrosť jeho takpovediac funkčného zázemia rastie na dôležitosti. Honda ZV-R v tomto kontexte prichádza so vskutku zaujímavou ponukou, pretože už v základnom stupni Elegance obsahuje bohatý zoznam položiek, zároveň dáva zákazníkom silné argumenty kúpiť si najvyšší stupeň výbavy Advance.
Cenový rozdiel štyritisíc eur totiž prevažuje výbava navyše, ktorá bude majiteľovi robiť radosť každý deň. Až do konca marca je pritom ZR-V v predaji so zvýhodnením päťtisíc eur, ktoré má silný motivačný efekt.
Pozrite sa s nami na to, prečo je ZR-V skutočne vydareným modelom aj z hľadiska technologickej vyspelosti a koľko to všetko stojí.
TIP: Prečítajte si aj prvú časť nášho dlhodobého testu Hondy ZR-V e:HEV
Tri zmysluplné stupne výbavy
Honda ZR-V sa na Slovensku predáva s tromi stupňami výbavy Elegance, Sport a Advance a dvomi funkčno-estetickými balíkmi Aero a Robust. Na výber je iba jediná motorizácia, dobre pracujúci hybrid, a možnosti personalizácie sú zavŕšené výberom laku karosérie a diskov kolies. Príplatok za metalický/perleťový lak je 750 €, za prémiový lak 950 €, disky zahŕňajú 18” a 19” priemery. Nami testovaný variant mal perleťový biely lak a štandardné kolesá „Advance“, čo je vskutku pekná kombinácia.
Honda si vybrala stratégiu jednoduchej obchodnej ponuky, a tak v cenníku modelu ZR-V nenájdete príplatkové položky. Väčšina dostupnej výbavy je zahrnutá už v základnej výbave Elegance, dokonca aj parkovacia kamera a senzory, kompletný bezpečnostný systém Honda SENSING, voľba jazdných režimov, dvojzónovú klimatizáciu so zadnými výduchmi, bezkľúčový vstup a štartovanie, digitálny prístrojový panel a 9” navigáciu.
Slušné, nemyslíte? Stále tu ale je čo pridávať.
Stredný stupeň výbavy Sport pridáva elektrické ovládanie sedadla vodiča, textilno-kožené čalúnenie, elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru s funkciou Walk Away a bezdrôtovú nabíjačku mobilu. Vizuálne ZR-V Sport spoznáte podľa zatmavených zadných okien.
Výpis položiek výbavy Advance je však natoľko motivujúci, že nad ňou bude seriózne uvažovať snáď každý záujemca o model. Za relatívne malý príplatok totiž získa väčší 10,2” prístrojový panel, head-up displej, prémiový audiosystém Bose s dvanástimi reproduktormi a subwooferom, otvárateľnú panoramatickú strechu, kožené čalúnenie, vyhrievaný volant, sedadlo vodiča s pamäťou nastavenia polohy a adaptívne svetlomety.
Možno hovoriť o luxusnej výbave v Honde? Nepochybne, ale viac ako samotný názov položky výbavy je potrebné oceniť jej reálne vypracovanie. Tak napríklad jazdné režimy Econ, Normal, Snow a Sport majú citeľný vplyv na jazdnú dynamiku, na pokročilý systém podpory riadenia Honda SENSING sa dá spoľahnúť a LED svetlomety nádherne osvetľujú nočnú cestu do pozoruhodnej vzdialenosti.
Zaujímavou funkciou navigácie je, že sa nevypína ani po niekoľkých dňoch, ale až keď dorazíte do cieľa alebo ju vypnete. Komfortu praje aj spoľahlivé bezkľúčové odomykanie a v zime celkom dôležitý rýchly efekt vykurovania a vyhrievania sedadiel.
Silnou stránkou Hondy ZR-V je teda sofistikovanosť ovládania a vôbec atmosféra v interiéri. Infotainment by mohol mať o niečo modernejšiu grafiku, lenže množstvo vodičovi bude mať na displeji aj tak zobrazený Android Auto alebo Apple CarPlay a v konečnom dôsledku viac ako na estetike záleží na spoľahlivosti a rýchlosti, ktoré nemožno Honde vyčítať.
V nasledujúcej časti sa budeme venovať jazdným vlastnostiam, ktoré crossoveru zabezpečuje hybridný pohon e:HEV.
Technické údaje Honda ZR-V e:HEV
- Motor benzínový R4, 1 993 cm3
- Výkon 105 kW (143 k) pri 6 000 ot./min.
- Krútiaci moment 186 Nm pri 4 500 ot./min.
- Elektromotor synchrónny s perm. magnetom
- Systémový výkon 135 kW (184 k)
- Systémový krútiaci moment 315 Nm
- Pohon a podvozok: 1-st. prevodovka eCVT, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu multilink.
- Brzdy kotúčové s vnútorným chladením.
- Pneu. 225/55 R18.
- Batožinový priestor 380/1 322 dm³
- Rozmery: 4 568 × 1 898 × 1 613 mm
- Rázvor 2 657 mm
- Pohotovostná/celková hmotnosť 1 589/2 100 kg,
- Objem nádrže 57 l.
- Najvyššia rýchlosť 173 km/h
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,8 s
- Spotreba (WLTP) 5,7 l/100 km
- Emisie CO2 130 g/km
- Cena/testované auto 39 990/44 740 €
- Konkurenti: Toyota Corolla Cross, Suzuki S-Cross, Škoda Kamiq
Ako jazdí nová Škoda Kamiq s technológiou odpájania valcov motora?
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk