TEST Škoda Octavia Ambition 2,0 TDI M6: Dokonalé služobné auto! Spotrebou je bezkonkurenčná…
Našli sme dokonalé služobné auto? Škoda Octavia Ambition s naftovým dvojlitrom pod kapotou by sa ním bez problémov dala nazvať.
Agregát 2,0 TDI príjemne prekvapil svojou agilnosťou a spotrebou.
Výbava Ambition je navyše stelesnením azda všetkých prvkov, ktoré si 90% zákazníkov želá.
Vydané Text: David Hecl
Je pravdou, že česká Škoda už predstavila modernizovanú Octaviu 4. generácie. Faktom však zostáva, že táto horúca novinka ešte nedorazila na predajne rôznych dealerov. Aj z toho dôvodu je aktuálne najnovšou verejnosti dostupnou Octaviou práve tá pred faceliftom. No a presne tá, a navyše v ľudovej výbave, sa mi prednedávnom dostala do rúk. Škoda Octavia Ambition opäť raz ukázala, že je silným hráčom na našom trhu. Ba čo viac! Daná výbava je nielen rozumnou voľbou, ale v kombinácii s motorom 2,0 TDI ide o bezkonkurenčné auto.
Ideálna konfigurácia
Škoda Octavia Ambition je vozidlom, ktoré pravdepodobne mnoho ľudí na ceste prehliadne. Ide totiž o toho starého dobrého kamaráta, ktorý sa nesnaží extrémne zaujať, no viete, že sa na neho kedykoľvek viete spoľahnúť. Preto tu nehľadajte pokročilé Matrix-LED svetlomety, aktívnu aerodynamiku či športové doplnky. Proste je to Octavia, ktorá dokonale charakterizuje potreby 90% Slovákov. Jednoduché, účelné auto s nízkou spotrebou za dobrú cenu.
Predchádzajúci odstavec pravdepodobne popísal všetko, čo je možné na mnou testovanej Octavii vidieť. Zaujímavo vyskladaný exemplár vo výbave Ambition toho neponúka veľa. Zároveň však výbavou neuráža a nie je terčom výsmechu. Za 28 086 eur dostanete slušne vybavené auto. V cene je už zahrnutý balík Ambition Plus, ktorý navyše k štandardnej výbave dodáva bezkľúčový systém KESSY na každej kľučke, Light&Rain asistent a taktiež aj ambientné osvetlenie kabíny. Všetko sú to položky, ktoré neurazia a za danú cenovku sú celkom adekvátnym prvkom výbavy.
Inzercia
Nová Škoda Octavia oficiálne: Nová svetelná technika, AI a najvýkonnejšia RS v histórii!
Spoľahlivý naftový pracant
Čo však pravdepodobne mnohých z vás zaujíma, je to pod kapotou. Tu totiž pracuje naftový dvojlitrový agregát TDI naladený na výkon 85 kW. Jeho krútiaci moment je pomerne slušných 300 Nm. Motor je spriahnutý z dobre poskladaným 6-stupňovým manuálom. K prevodovke by som si dovolil poznamenať, že má solídne navrhnutú kulisu a jednotlivé stupne sú logicky usporiadané. Nestane sa vám teda, že vám niektorý z nich pripadá ako zbytočný.
Motor charakterizuje kultivovaný chod a primeraná agilnosť. Nespornou výhodou Škoda Octavia v tejto výbave je kľud v kabíne. Do interiéru totiž v drvivej väčšine prípadov neprenikajú žiadne vibrácie ani charakteristické zvuky naftových motorov. Jednoducho je tu kľud a komfort. To všetko navyše umocňuje príjemne tuhý podvozok. Jednoducho povedané, autu v tomto smere nie je čo vytknúť.
Spotreba pod 5 litrov!
Samotný agregát 2,0 TDI je navyše veľmi hospodárny. Sám som bol milo prekvapený z toho, aká hodnota spotreby sa mi po týždňovom teste zobrazila na základom displeji medzi klasickými analógovými „budíkmi“. Bolo to len 4,7-litra na 100 kilometrov! Pritom spotreba v meste, na diaľnici a okreskách ma tiež milo prekvapila. Mesto, v závislosti od premávky dosahovalo hodnoty 5,1-7,4. Diaľnica sa dala v normálnom tempe zvládnuť za 4,8 a okresky dávala Octavia za 4,1. Na tomto mieste podotýkam, že pod kapotou nepracovala elektrifikovaná jednotka. Išlo o klasický dvojlitrový plnotučný motor.
Škoda Octavia Ambition = dokonalý „služobák“
Vzhľadom na neustále šetrenie a znižovanie nákladov si preto dovolím tvrdiť, že Škoda Octavia Ambition s týmto motorom je ideálnou voľbou pre firmy. Hospodárne auto s modernou technikou, pohodlným interiérom, veľkou nádržou a najme solídnym motorom je niečo, čo určite zaujme nejedného majiteľa vlastného biznisu.
Pri spätnom pohľade na test premýšľam, či je vôbec niečo, čo by som autu vytkol. Asi vlastne ani nie je… Nespornou výhodou v dobe, ktorú žijeme je to, že pod kapotou stále pracuje dvojliter. Konkurencia pritom už dávno presedlala na menšie kubatúry typu 1,6 alebo dokonca 1,5. To dáva Octavii do rúk pomerne silnú kartu. Veď zo skúsenosti vieme, že najazdiť s týmto motorom 300- alebo 400-tisíc kilometrov bez väčších problémov, nie je ničím výnimočným.
Technické údaje Škoda Octavia Ambition, 2.0 TDI 85 kW, M6 | |
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 689 x 1 829 x 1 486 mm |
Rázvor | 2 669 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 191 kg |
Najväčšia celková hmotnosť | 1 605 kg |
Objem batožinového priestoru | 300/1 555 dm³ |
Výkon motora | 85 kW/ 115 koní pri 2 750 – 4 250 ot./min |
Krútiaci moment | 300 Nm pri 1 600 – 2 500 ot./min |
Pohon | predná náprava |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Kapacita nádrže | 45 litrov |
Palivo | nafta |
Zrýchlenie | 10,2 s |
Maximálna rýchlosť | 214 km/h |
Emisie (WLTP) | 119 g/km |
Spotreba – test | 4,7/100 km |
Cena – test | 28 086 eur |
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.