Dlhodobý test, 2. časť
Nemecká konkurencia môže závidieť, Renault má perfektný infotainment! Dlhodobý test Renault Megane E-Tech Electric
Renault Megane E-Tech je auto, ktoré vás poteší nielen svojím elektrickým pohonom, ale aj svojou digitálnou dokonalosťou. Vďaka infotainment systému OpenR link, ktorý využíva Android Automotive a výkonný procesor Snapdragon, môžete ovládať všetky funkcie auta jednoducho, rýchlo a elegantne.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 2/2024
Aktualizované
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Nový systém infotainmentu sa volá OpenR link a je postavený na operačnom systéme Android Automotive. V Renaulte si dali veľmi záležať, aby bol infotainment hardvérovo riadne predimenzovaný. Preto používa výkonný procesor Snapdragon, takže akékoľvek oneskorenie na dotyk či trhané animácie nie sú vôbec predmetom diskusie napriek tomu, že má na starosti dve veľké obrazovky s vysokým rozlíšením.
Menu spravili čo najviac ploché, to znamená že ku akejkoľvek funkcií sa dostanete maximálne na 4 dotyky. Hlavné záložky (navigácia, multimédiá, telefón, aplikácie, nastavenia) sú neustále zobrazené na hornej strane obrazovky. Grafické spracovanie je veľmi pekné ale nie prečačkané. Základnú obrazovku si viete prispôsobiť podľa preferencií a vybrať si tri dlaždice, ktoré chcete neustále vidieť. Môže medzi nimi byť aj presný tlak v jednotlivých pneumatikách, čo neponúka takmer žiaden konkurent. A keď nechcete, nemusíte sa displeja dotýkať. Rádio viete veľmi dobre ovládať multipáčkou pod volantom, klimatizácia sa ovláda klasickými (a peknými) tlačidlami a asistenčný systém udržiavanie v jazdnom pruhu sa aktivuje tlačidlom vľavo od volantu.
Inzercia
Digitálna dokonalosť
Renault Megane E-Tech si chcem užívať plnými dúškami, preto som si v ňom zaregistroval svoje Google konto, stiahol som si aplikáciu a užívam si, že z Meganu sa okrem dopravného prostriedku stalo ďalšie z mojich digitálnych zariadení. Vidím v ňom svoje špendlíky v mapách, cesty a vyhľadávania. Skvelé! A počas horúcich dní stačí pár klikov v mojom mobilnom telefóne, aby som pred nastúpením do auta aktivoval klimatizáciu a následne sadol do vychladených sedadiel.
Infotainment systém Meganu E-Tech momentálne nemá konkurenciu. Je jednoducho pochopiteľný, jednoducho ovládateľný, rýchly a zároveň krásne graficky spracovaný. Auto je online a podporuje rôzne aplikácie. Napríklad Google Mapy alebo Waze si môžete stiahnuť priamo do auta a teda nie je nevyhnutné zrkadlenie s mobilným telefónom. To by však tiež nebol problém, keďže Megane zvláda zrkadlenie bezdrôtovo a funguje veľmi dobre a spoľahlivo. Mimochodom, nie je problém mať spustený Waze na hlavnej obrazovke a Google mapy na prístrojovom štíte, čo tiež neponúka prakticky nikto iný.
V zábavno-informačnom systéme si môžete všetko nastaviť a Megane má dokonca na tieto nastavenia pamäť. Neprajete si mať po štarte zapnuté sledovanie jazdných pruhov? Nech sa páči. A ak by ste si to rozmysleli, môžete si systém zapnúť fyzickým tlačidlom vľavo za volantom. Na volante je aj konfigurovateľné tlačidlo, ku ktorému som si priradil aktiváciu 360° kamier, čo je tiež skvelá pomôcka. Skrátka, vyzerá, že inžinieri pri navrhovaní tohto auta rozmýšľali. Nie nadarmo nájdeme na aute až 300 patentov. Mnohé z nich sa týkajú pohonnej jednotky a elektrického pohonu, ale o tom si napíšeme niekedy neskôr…
Juraj Hrivnák
Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra 🙂 ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.