TEST Volkswagen T-Roc Life 1,5 TSI ACT 6G: Sem s ním!
Volkswagen T-Roc Life je základná výbava obľúbeného modelu. Ponúka zaujímavý výber technológií a cenovkou pod 30-tisíc eur.
Čo všetko obsahuje základná výbava tohto auta?
Motor 1,5 TSI opäť ukázal svoje silné stránky.
Vydané Text: David Hecl
Keď sa dnes pozrieme do cenníkov jednotlivých výrobcov, ťažko nájdeme dobre vybavené auto, s dobrým motorom a prijateľnou cenou. Faktom je, že čoraz prísnejšie predpisy a normy, robia autá čoraz drahšími. Automobilky tak častokrát musia šetriť na výbave, aby cenu svojich áut stlačili čo najnižšie. To ale vôbec nie je prípad Volkswagenu. Jeho T-Roc v základnej výbave totiž obsahuje všetko, čo bežný používateľ potrebuje. Ba čo viac, pridáva aj prvky, ktoré by ste nečakali. A to všetko výrazne pod hranicou 30-tisíc eur. Aký teda v skutočnosti je Volkswagen T-Roc vo výbave Life s manuálnou prevodovkou a výborným motorom 1,5 TSI?
Základ nikoho neurazí
Volkswagen už dávnejšie predstavil aktualizáciu modelu T-Roc. Tá so sebou priniesla hneď viacero kľúčových vylepšení a hlavne nový motor pod kapotu. Agragát 1,5 TSI ACT 6G evo2 som si už pred časom mohol vyskúšať vo väčšom Tiguane a do dnešného dňa na týždeň s autom spomínam v dobrom. Agilnosť motoru v spojení s jeho kultivovaným chodom a nízkou spotrebou bola hlavnou prednosťou základnej výbavy veľkého Tiguanu. Od vtedy sa však už verejnosti stihla ukázať nová generácia tohto obľúbeného SUV. No ale poďme späť k menšiemu T-Rocu.
Človek by si možno na prvý pohľad povedal, že na základnej výbave auta skutočne nie je čo popisovať. Rovnaké myšlienky sa mi preháňali hlavou aj v čase, keď som si bol auto preberať. Avšak mýlil som sa. Po prvých kilometroch vo Volkswagen T-Roc Life som vedel, že takto nejako asi vyzerá ideálne rodinné auto pre nenáročných ľudí. Možno nasledujúcim tvrdením predbehnem záver recenzie, no na aute som nenašiel azda žiadnu zásadnejšiu chybu alebo nedostatok. Začnem teda pekne od začiatku.
TEST Volkswagen Tiguan 1.5 TSI evo2 6G: Rozumná voľba s novým motorom poteší najmä cenou.
Žiadne „budgetové“ riešenia
Už dávno neplatí, že základnú výbavu auta poznáte voľným okom. Kedysi to bolo pravidlom, nakoľko najlacnejšie verzie áut častokrát nemali lakované dielce karosérie alebo ich spracovanie vyslovene kričalo, že ide o „budgetovú“ verziu toho konkrétneho modelu. Dnes je to naopak. Automobilky sa snažia svoje autá robiť v určitom štandarde. Výsledkom je, že už základný Volkswagen T-Roc Life vyzerá príjemne decentne.
Čierne lemovanie blatníkov a prahov je totiž dostupné aj vo vyššej verzii daného modelu s názvom Style. Podobne je to aj s vonkajším osvetlením. Predné svetlomety sú full LED a rovnako, ako zadné svetlá, svoj účel plnia skvostne. Nemôžem od nich očakávať technológie a svietivosť matrixovej verzie IQ.LIGHT. Na druhú stranu si však myslím, že v danej triede a s ohľadom na výbavu patria k tomu najlepšiemu. Podanie lúča pred autom je čisté a jasné. Navyše bez akýchkoľvek únavných modrých elementov. Oproti IQ.LIGHT tu však je aj jeden dizajnový rozdiel týkajúci sa prednej smerovky. Tá totiž nie je súčasťou nárazníku, ale je implementovaná do hlavného svetlometu.
Solídny a dobre urobený interiér
Ďalším znakom lacnejšej výbavy sú čierne lyžiny strešného nosiča. Ide síce len o detail, ktorý veľa ľudí ani nepostrehne. No a tam výpočet „lacnejších riešení“ viac-menej končí. Ak si ho totiž porovnám s vyššou výbavou Style, ktorá aktuálne podľa konfigurátora už obsahuje IQ.LIGHT svetlomety, zmien je skutočne minimum.
To isté by sa dalo povedať aj o interiéri auta. Veľmi chválim Volkswagen za to, že nesiahol po šetriacom pláne a neodstraňoval z interiéru kvalitnejšie materiály. Taktiež si automobilka zaslúži pochvalu za jeho celkové spracovanie. Jedným slovom – prvotriedne. Žiadne vŕzgajúce plasty, nedoliehajúce dielce či nekvalitne spracované plochy. Interiér v testovanom Volkswagen T-Roc Life je podľa môjho neskromného tvrdenia kvalitnejší, než majú o triedu vyššie modely konkurencie.
Decentná miera digitalizácie
Výbava je na tom rovnako. Volkswagen už aktuálne do T-Rocu montuje výhradne digitálny prístrojový štít. V aute, ktoré som dostal na test, je jeho uhlopriečka 8 palcov. Vo vyššej verzii je samotná zobrazovacia jednotka natiahnutá cez celú plochu prístrojového panelu a má viacero funkcií. Ani testovaná 8-palcová verzia však neťahala za kratší koniec. Áno, je pravdou, že niektoré užitočné funkcie sú odstránené, no na druhú stranu je tu obsiahnuté všetko, čo majiteľ auta tohto typu potrebuje.
Napravo od virtuálneho kokpitu do priestoru zasahuje voľne stojaci displej infotainmentu. Osobne voči nemu smerujem jednu výhradu a tou sú jeho masívne lesklé plastové okraje. V určitých uhloch sa totiž od nich nepríjemne odráža svetlo a okrem iného, lesklé lakovanie je magnetom na odtlačky a škrabance. Stále preto tvrdím, že podobné lesklé plastové plochy sa mi do interiérov áut nehodia. No a na samotnom displeji zároveň začínajú zmienené výhody. Prvou z nich je bezdrôtový Apple CarPlay – súčasť balíka Rádio Ready2Discover za 310 eur. Z hlavy by som hneď vymenoval niekoľko podstatne drahších áut, ktoré stále potrebujú na prepojenie tejto služby starý kábel. Ten navyše potom v kabíne nepekne trčí a zavadzia.
Zaparkuje sám
Ďalším pozitívom je kvalitná parkovacia kamera. V noci síce podaním obrazu ťahá za kratší koniec, no jej nedostatky zmierňujú veľké spätné zrkadlá a dobre osvetlená dráha za autom. S parkovaním tu mám ešte jedno prekvapenie. Auto stálo tak, ako som ho testoval 27 390 eur s DPH. Dôvodom vyššej ceny oproti absolútnemu základu (24 490 eur) sú niektoré voliteľné prvky výbavy. Čo je ale dôležité, už v absolútnom základe je sériovo dostupný parkovací asistent s funkciou automatického parkovania. Auto s ním dokáže zaparkovať pozdĺžne aj priečne. Za toto klobúk dolu. Opäť sa odkážem na niektoré drahšie autá, ktoré častokrát tento prvok nemajú ani vo voliteľnej výbave.
Ako ale Volkswagen T-Roc jazdí? Samotné auto stojí na platforme MQB. Ide teda o dobre známu koncernovú skladačku. Testovaný model mal na 17-palcových diskoch Johannesburg obuté pneumatiky s rozmerom 215/55. Celkovo táto kombinácia splnila svoj účel. Nerovnosti sa vďaka voľbe obutia a nastaveniu podvozku filtrovali veľmi príjemne a aj pri rýchlejšej jazde na nerovnom povrchu do interiéru neprenikali žiadne negatívne zvuky. Podobne to bolo aj s držaním v zákrute. Auto teda nielenže ponúka slušnú základnú výbavu, ale už aj v základnej výbave dobre jazdí.
Volkswagen T-Roc Life a motor 1,5 TSI
Pod kapotou teda pracoval už zmienený štvorvalcový motor 1,5 TSI ACT evo2. Jeho výkon je dobre známych 110 kW s krútiacim momentom 250 Nm. Tandem mu robila dobre poskladaná 6-stupňová manuálna prevodovka s jasne definovanými dráhami. Už v pôvodnej recenzii Tiguanu som daný agregát pochválil a pochvalu mu musím dať opäť. A to nielen z hľadiska prejavu, ale taktiež aj z hľadiska ekonomiky jazdy. Dlhodobo som s ním totiž jazdil za 6,3 litra na 100 km, čo je vynikajúca spotreba. Celkovo bol pomer mesto – medzi mesto – diaľnica asi 50:35:15, čo len podčiarkuje výborné hodnoty spotreby.
Nakoľko je motor v spojení s manuálnou prevodovkou, viete si ho podržať na ideálnom spektre otáčok. To vlastne bola aj vec, ktorú som prevodovke DSG viackrát vyčítal. Jej problémom je totiž príliš ekologické nastavenie a neustále preraďovanie do neutrálu alebo podtáčanie motora. S manuálom sa viete s otáčkami pekne pohrať, čo môže mať vo výsledku podobne pozitívny dopad na spotrebu. Ako celok tak pohon hodnotím najvyšším možným hodnotením.
Ideálne
Tak tí, čo sa dočítali až k tomuto odstavcu pravdepodobne tušia, aké bude moje finálne hodnotenie. Ak by som hodnotil desiatimi hviezdičkami, dávam solídnych 9,5. K dokonalosti Volkswagenu T-Roc Life chýbalo skutočne málo. V danej výbave autu naozaj nie je čo vytknúť. S ohľadom na cenu totiž dostanete vynikajúci voz so solídnymi jazdnými vlastnosťami, skvelým spracovaním interiéru, perfektným motorom a s bohatou ponukou miesta na palube. Osobne mi stále trochu prekážajú lesklé plochy v interiéri a taktiež občasné zaseknutia infotainmentu. Inak je na danú cenovú triedu Volkswagen T-Roc Life azda najlepší autom vo svojej kategórii. Ak teda hľadáte spoľahlivého pracanta s decentnou dávkou technológií na správnou mieste, toto auto je pre vás!
Technické údaje Volkswagen T-Roc Life 1,5 TSI ACT 6G | |
Rozmery (dĺžka x šírka x výška) | 4 244 x 1 819 x 1 559 mm |
Rázvor | 2 590 mm |
Prevádzková hmotnosť | 1 396 kg |
Najväčšia celková hmotnosť | 1 850 kg |
Objem batožinového priestoru | 445/1 290 l |
Systémový výkon | 110 kW / 150 koní |
Krútiaci moment | 250 Nm |
Kapacita nádrže | 59 litrov |
Palivo | benzín |
Zrýchlenie | 8,6 s |
Maximálna rýchlosť | 205 km/h |
Spotreba – test | 6,3 l/100 km |
Cena – test | 27 390 eur |
David Hecl
Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.