Najmenšiemu vozidlu v ponuke škodovky, vyrábanému v bratislavskej fabrike, žltá farba naozaj pristane. Napríklad aj preto, že v mestskej premávke potom žiari ako malé káčatko.
Prirovnanie ku káčatku však netreba brať tak, že by auto azda bolo škaredé. To vôbec nie, aj keď dizajnový skvost to tiež nie je. Skôr vzbudzuje sympatie a priateľský úsmev. Prirodzený šarm malých vozidiel mu vôbec nechýba a pokiaľ si na neho zvyknete, tak veľmi rýchlo pochopíte, že na bzúkanie po meste v podstate ani nepotrebujete väčšie auto.
Interiér poskytuje pre dvojicu miesta tak akurát. Na pohodlné cestovanie to nie je, niečo také však od tohto druhu auta ani neočakávate. Na druhej strane, na zadné sedadlo v pohode usadíte dieťa v sedačke, takže Citigo môžu s pokojným svedomím využívať aj mladé mamičky. Podmienkou však je, aby dieťa samostatne chodilo, pretože do batožinového priestoru so základným objemom 251 litrov toho veľa nezmestíte. Nanajvýš tak tašku s menším nákupom. Po sklopení zadných sedadiel sa objem zvýši na 951 litrov a z malej škodovky tak môžete spraviť celkom slušný malý transportér.
Interiéru nemáme veľmi čo vytknúť. Tvrdé plasty by nemali prekvapiť, v tomto segmente sa na kvalitné materiály veľmi nehrá. Napriek tomu považujeme Citigo sa slušne spracované a poskladané. Našli sme však aj drobnosti, s ktorými sme sa museli zmierovať o čosi dlhšie. Napríklad elektrické ovládanie okien síce poteší, no na strane vodiča nenájdete ovládač aj na otváranie okna spolujazdca. Na to sa musíte natiahnuť na druhú stranu a jeho okno otvoriť z jeho dverí.
Späť k autám bez elektroniky vás dovedú aj spätné zrkadlá. Dali sa nastavovať iba manuálne, čo sme už dlho nevideli. Vodičovo si nastavíte celkom rýchlo a hravo, so spolujazdcovým je to už horšie. Pokým trafíte správny sklon, budete chvíľu cvičiť naťahovanie krížom cez auto.
Všetky podstatné údaje (otáčky motora a rýchlosť) sa dozviete z neveľkého prístrojového panela, na informácie z palubného počítača si musíte priplatiť 375 eur za prenosnú navigáciu, ktorej súčasťou je aj palubný počítač. Údaje potom zobrazuje na samostatnom displeji na vrchnej časti uprostred palubnej dosky. Na bezpečné a rýchle odčítanie údajov si budete musieť chvíľu zvykať, no po čase to nebude predstavovať väčší problém.
Litrový trojvalec výkonom 44 kW (60 k) pri 5 000 ot./min. nie je nič, čo by vás malo ohurovať, no na pohnutie sa z miesta to stačí a po meste sa uspokojíte aj s krútiacim momentom 95 Nm pri 3 000 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 14,4 sekundy taktiež nie je na pretekanie sa medzi semaformi. No pokiaľ auto už rozbehnete, tak sa vie dopravou veľmi slušne prepletať a nebude s vypučenými svetlometmi sotva dýchať na začiatku kolóny. Mimo mesta je to už horšie. Pri dlhšej ceste sa dravý zvuk trojvalca zmení na otravný a na diaľnicu sa vám už ani nebude chcieť vyjsť.
Skôr to otočíte naspäť do mesta, ktoré je pre Citigo hlavným revírom. Tam sa mu veľmi dobre manévruje a otáča sa takmer na mieste, pre dostatočne veľké zadné okno nie je problém ani s parkovaním, takže si nemusíte nevyhnutne priplácať parkovacie snímače. Za základnú cenu 7 990 eur je Citigo zaujímavou voľbou pre ľudí, ktorí hľadajú druhé alebo tretie auto do rodiny a vedia, že s ním budú jazdiť najmä v meste. Ako rodinné auto je s malým kufrom a stiesneným vnútorným priestorom nedostatočné. Škodovke sa však podarilo postaviť auto, ktoré je na rozdiel od všetkých ostatných konkurentov v segmente dostatočne využiteľné a robustné.
Text a foto: Martin Šebesta
Plusy:
Odkladacie priestory
Prístup do vozidla
Obratnosť
Výhľad z vozidla
Mínusy:
Objem batožinového priestru
Detaily v interiéri
Kultúra chodu motora