**Z iného súdka**
Jedno budú mať spoločné. Coupé si vyslúžilo prezývku Ferrari pre chudobných za svoj výzor i aké také jazdné schopnosti. Vtedy to bola len prezývka. Genesis by si však pokojne mohol zaslúžiť neposmešne myslené prirovnanie, i keď s menej náročným a reálnejším konkurentom.
Stredne veľké 2 + 2 kupé je dizajnovo hrdo postavené zoči-voči športovo ladenej konkurencii. Dynamické línie a stúpajúca zadná časť pôsobia odhodlane. Z auta už navonok vyžaruje stabilita a dizajnérom sa podarilo potlačiť dnes veľmi moderné a zbytočne agresívne prvky. Vďaka tomu je Genesis neiritujúcou, no príťažlivou súčasťou premávky. Exteriér vyvolá obrovské očakávania, ktoré schladí interiér bez štipku emócií. Po usadnutí za volant vám napadne, že je to len bežný, trocha nastylovaný Hyundai. Nie je…
Do virvaru nabudených myšlienok opäť preberie prvé stlačenie štartovacieho tlačidla. Vtedy sa prebudí 3,8-litrový šesťvalec, ktorý zaduní interiérom a vyvolá prekvapené zimomriavky. Automatická prevodovka s bezútešne letargickým prístupom k 303 konským silám, ktoré krútia kolesá zadnej nápravy, sa k charakteru vozidla vôbec nehodí. Je nerozhodná, pomalá, s vláčnym kick downom a rozhodne nefunguje ani v poloautomatickom móde. Agregát je zato chtivý a nezastaviteľný. Škoda, že ho prevodovka v pomalom tempe robí neurotickým a pri posúvaní sa je schopná prisunúť vás k autu pred vami vyľakaným tempom. Motor je silnou stránkou Genesisu. V premávke je neprepočuteľný, odhodlane ide za plynom, ťahá pekne odspodu a dodržiavanie predpísaných rýchlostí je preňho trocha otravné. Aj keď výrobca udáva optimistickú spotrebu, my sme sa pod 15 litrov na 100/km nedostali. No pravdou je, že sme nemali extrémne zhovievavú pravú nohu.
Podvozok je stabilný, dostatočne tvrdý a motor ma dostatok potenciálu urobiť z neho driftovaciu hračku. V rýchlom tempe sa dá Genesis dobre riadiť aj plynom. Riadenie dáva pri zaťažení konštantný odpor, čo ho robí syntetickým. Väčšinu odkazov vstrebe posilňovanie. Utlmenie od podvozka je vzhľadom na charakter auta dostatočné. Naháňanie sa za sekundami na uzavretej trati podporia aj skvele tvarované sedadlá a diferenciál Torsen. S pohľadom na cenovku je Genesis veľmi schopné vozidlo, ktoré by chcel mať v garáži nejeden milovník automobilov. S Genesisom človek získa celkom iný Hyundai, na aký je možno zvyknutý.
Text: Samuel Vanko
Foto: PANER
**Hodnotenie**\*\*\*\*
**Plusy**
Schopný agregát, dizajn, anatomické sedadlá, športovo ladený podvozok, každodenná použiteľnosť, príťažlivý zvuk.
**Mínusy**
Spotreba, prehľadnosť karosérie, obyčajný interiér, bezduchá prevodovka, syntetické riadenie.
**Karoséria**
Dĺžka × šírka × výška: 4 630 × 1 865 × 1 385 mm. Rázvor 2 820 mm. Pohotovostná/celková hmotnosť 1 615/1 930 kg. Batožinový priestor 332 l. Objem palivovej nádrže 65 l.
**Podvozok**
Vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. Vpredu kotúčové brzdy s vnútorným chladením, vzadu kotúčové brzdy. Rozmer pneumatík 245/40 R19. Pohon zadných kolies, automatická šesťstupňová prevodovka.
**Pohon**
Atmosférický benzínový šesťvalec do V. Zdvihový objem 3 778 cm3, výkon 223 kW (303 k) pri 6 300 ot./min. Krútiaci moment 361 Nm pri 4 700 ot./min.
**Jazdné výkony**
0 – 100 km/h 6,3 s Max. rýchlosť 240 km/h
Spotreba 14,8/7/9,9 l/100 km
Emisie CO2 235 g/km
Základná cena verzie 30 654 €
**Testovaný exemplár 30 654 €**