KRÁTKY TEST Citroën DS3 Racing

Štýl malému Citroënu DS3 rozhodne nechýba, teraz k nemu dostal aj poriadnu porciu výkonu.
Vydané  Text: 
Najostrejšia „déestrojka“ sa dodáva v dvoch farbách. Nami testovaná čierno-oranžová síce nedáva až tak vyniknúť doplnkom z uhlíkových vlákien, k výraznému charakteru auta sa však hodí viac ako nenápadná bielo-sivá. O dostatočnej dynamike niet pochýb, veď predné kolesá dostávajú celých 152 kW (207 k) z prepĺňaného štvorvalca 1.6. Známemu agregátu však trochu chýba charakter, ktorý je daný plynulým ťahom bez citeľnej špičky. Môžete ho vytočiť poriadne vysoko, najlepšie sa však cíti v strednom pásme. Viac ako výkon motora zaujme razantný nástup bŕzd, po návyku na ich prudkosť ich budete milovať. O výkonnosti na rovinkách niet pochýb, v zákrutách už Citroën suverenitu stráca. Chýba mu snaha a dravosť vrhnúť sa do oblúka. Je síce perfektne stabilný a ovládateľný, no nie až taký zábavný. Vytknúť mu musíme aj nepresný chod radiacej páky. V takomto aute to musí cvakať suverénnejšie a rýchlejšie. DS3 Racing očarí skôr tých, ktorí sa chcú štýlovo predvádzať a viac ako žiletkovo presné vyberanie zákrut ocenia použiteľný každodenný komfort, pomerne malý prenos síl pohonu do riadenia a výrazný vzhľad. Text: Martin Ruisl Foto: PANER Predstavenie modelu: http://autoviny.zoznam.sk/cl/100201/1000031/Citroen-DS3-Racing-Jedinecny-sportovec HODNOTENIE \* \* \* \* **Plusy** Ťah motora, ovládateľnosť, každodenná využiteľnosť, dobrá spotreba, vynikajúce brzdy, výborné sedadlá. **Mínusy** Presnosť radenia, menšia ochota vyberať zákruty, bezcharakterný prejav motora. **Karoséria** Dĺžka × šírka × výška 3 962 × 1 717 × 1 443 mm, rázvor 2 452 mm. Prevádzková hmotnosť 1 240 kg. **Motor** Prepĺňaný benzínový radový štvorvalec, zdvihový objem 1 598 cm3. Výkon 152 kW (207 k) pri 6 000 ot./min., krútiaci moment 275 Nm pri 2 000 ot./min. **Jazdné výkony** 0 – 100 km/h 6,5 s Max. rýchlosť 235 km/h Spotreba 8,7/4,9/6,4 l/100 km Emisie CO2 149 g/km **Cena** Základná cena verzie 30 120 €







Inzercia

Inzercia