Najostrejšia „déestrojka“ sa dodáva v dvoch farbách. Nami testovaná čierno-oranžová síce nedáva až tak vyniknúť doplnkom z uhlíkových vlákien, k výraznému charakteru auta sa však hodí viac ako nenápadná bielo-sivá.
O dostatočnej dynamike niet pochýb, veď predné kolesá dostávajú celých 152 kW (207 k) z prepĺňaného štvorvalca 1.6. Známemu agregátu však trochu chýba charakter, ktorý je daný plynulým ťahom bez citeľnej špičky. Môžete ho vytočiť poriadne vysoko, najlepšie sa však cíti v strednom pásme. Viac ako výkon motora zaujme razantný nástup bŕzd, po návyku na ich prudkosť ich budete milovať.
O výkonnosti na rovinkách niet pochýb, v zákrutách už Citroën suverenitu stráca. Chýba mu snaha a dravosť vrhnúť sa do oblúka. Je síce perfektne stabilný a ovládateľný, no nie až taký zábavný. Vytknúť mu musíme aj nepresný chod radiacej páky. V takomto aute to musí cvakať suverénnejšie a rýchlejšie.
DS3 Racing očarí skôr tých, ktorí sa chcú štýlovo predvádzať a viac ako žiletkovo presné vyberanie zákrut ocenia použiteľný každodenný komfort, pomerne malý prenos síl pohonu do riadenia a výrazný vzhľad.
Text: Martin Ruisl
Foto: PANER
Predstavenie modelu:
http://autoviny.zoznam.sk/cl/100201/1000031/Citroen-DS3-Racing-Jedinecny-sportovec
HODNOTENIE \* \* \* \*
**Plusy**
Ťah motora, ovládateľnosť, každodenná využiteľnosť, dobrá spotreba, vynikajúce brzdy, výborné sedadlá.
**Mínusy**
Presnosť radenia, menšia ochota vyberať zákruty, bezcharakterný prejav motora.
**Karoséria**
Dĺžka × šírka × výška 3 962 × 1 717 × 1 443 mm, rázvor 2 452 mm. Prevádzková hmotnosť 1 240 kg.
**Motor**
Prepĺňaný benzínový radový štvorvalec, zdvihový objem 1 598 cm3. Výkon 152 kW (207 k) pri 6 000 ot./min., krútiaci moment 275 Nm pri 2 000 ot./min.
**Jazdné výkony**
0 – 100 km/h 6,5 s Max. rýchlosť 235 km/h
Spotreba 8,7/4,9/6,4 l/100 km
Emisie CO2 149 g/km
**Cena**
Základná cena verzie 30 120 €