Fotogaléria:TEST: Kia Picanto 1.1 CRDi

VW Polo patrí k špičke svojho segmentu. Preskúmali sme, či aj z druhej ruky dokáže ospravedlniť vyššiu nadobúdaciu cenu v bazári.


Medzi jazdenými malými automobilmi patrí piata generácia VW Polo (označenie 6R) k najdrahším v ponuke. Vysokú cenu kompenzuje dobrou vnímanou kvalitou, slušným komfortom a agilnými jazdnými vlastnosťami, ako aj dostatočne veľkým a variabilným vnútorným priestorom. Autá tohto segmentu jazdia predovšetkým na kratšie vzdialenosti, jasnou voľbou je preto benzínový motor. Naftové sú drahšie, náchylnejšie na problémy a v ponuke je ich minimum.

Náš výber padol na preplňovaný agregát 1.2 TSI, ktorý má svižnú dynamiku, kultivovaný chod aj nízku spotrebu. Preslávil sa však aj rečami o problematickej rozvodovej reťazi. Na motoroch zo začiatku výroby sa zvykla pre chybu externého dodávateľa vyťahať, následkom čoho začala byť po štarte hlučná, často sa rozsvietila kontrolka motora a skončiť to mohlo až jej preskočením a teda zničením motora. Optimalizácia na rozvodových reťaziach pre motory 1.2 TSI prebehla celoplošne od 6. 11. 2011. Po tomto dátume je montovaný nový typ rozvodovej reťaze s inou hrúbkou a ozubenými kolesami a klzákmi. Pred týmto dátumom vyrobené vozidlá dostávajú pri výmene rozvodovej reťaze tiež inovovanú rozvodovú reťaz od iného výrobcu (rovnaká hrúbka ako pôvodný typ, ale iná skladba reťaze). Pri skúmaní nášho testovaného auta sme v servisnej knižke vypátrali, že bola jeho rozvodová reťaz menená pri pravidelnom servise. Pre každého zákazníka je najdôležitejšie presné dodržiavanie predpísanej a indikovanej výmeny motorového oleja, ktorý ma na opotrebenie rozvodového mechanizmu kľúčový vplyv. Krátkodobý hluk po dlhšom státí vozidla pri štarte (do 3 sekúnd) je bežný jav. Sporadicky sa môžu objaviť problémy s reguláciou turbodúchadla alebo škrtiacej klapky. Nejde však o chronickú poruchu, odstrániť sa dá preprogramovaním riadiacej jednotky.

Zvyšok auta je v podstate bezproblémový a pri riadnej starostlivosti vydrží naozaj veľa bez akýchkoľvek komplikácií. Interiér Pola môže byť, vzhľadom na rok výroby a triedu, priam luxusne vybavený. V testovanom exemplári nechýbal tempomat, kožený volant, cúvacie senzory či vyhrievané sedadlá. Podvozok je dostatočne odolný, prvé známky opotrebovania tlmičov, kĺbov a tyčiek stabilizátorov sa objavujú až pri vyššom nájazde kilometrov, nami skúmané Polo sa po 80 000 kilometroch správa na ceste úplne štandardne a nenaznačuje žiadne vôle. Za necelé štyri roky však najazdilo pomerne dosť kilometrov, najviac je to poznať na interiéri. Nezanedbateľná je aj bezpečnostná výbava, Polo má štandardne montované ESP a štyri airbagy, spolu s ľahkou obsluhou a dobrou ovládateľnosťou robí z malého auta ideálne vozidlo pre menej skúsených vodičov.

**Spoľahlivosť pod lupou**

Piata generácia Volkswagenu Polo (typ 6R) patrí v hodnotení indexu spoľahlivosti Dekra medzi najlepšie automobily vo svojej triede. Napriek tomu si treba preveriť správnu funkčnosť svetlometov a pri nájazde okolo 100 000 km skontrolovať aj brzdové kotúče, ktoré trpia výraznejším opotrebovávaním. Celkovo je však Polo v rámci segmentu jedným z najmenej poruchových automobilov.

**Ako často do servisu**

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Pre Volkswagen Polo s motorom 1.2 TSI stanovil výrobca servisný interval na 15 až 30 tisíc kilometrov, do servisu pošle majiteľa indikátor v palubnom počítači podľa podmienok, v akých sa auto prevádzkuje. My odporúčame výmenu oleja radšej častejšie (každých 15 000 km), sviečky je nutné meniť po najazdení 60 000 km alebo štyroch rokoch. Brzdová kvapalina má predpísaný interval výmeny po prvých troch rokoch a potom každé dva roky. Rozvodová reťaz je bezúdržbová.

Inzercia

Inzercia

Pokračujte na ďalší príspevok »