Doteraz sa bezpečnosť overovala prostredníctvom crash-testov, pri ktorých sa štrukturálna integrita a zádržné systémy skúšali v situácii bez použitia bŕzd.
Teraz však nemecká organizácia DEKRA poslala do prekážky automobil s aktivovaným asistenčným systémom núdzového brzdenia a povýšila tak BMW 530d na vozidlo, ktoré sa prvýkrát aktívne bránilo snahám o zničenie.
**Ako to funguje**
BMW radu 5 dokáže pri hroziacom náraze do vpredu idúceho vozidla aktívne zasahovať v niekoľkých stupňoch. Najskôr sa zjaví varovanie v podobe červeného symbolu na prístrojovom paneli i Head-Up displeji. Natlakuje sa brzdový systém, čím sa výrazne skráti nástup plného účinku a napokon sa pridá i zvukový signál.
Ak vodič stále nereaguje a radarový senzor aktívneho tempomatu zistí, že sa už kolízii nedá zabrániť ľudským zásahom, okamžite aktivuje funkciu núdzového brzdenia. Systém nie je schopný ničivému osudu zabrániť, ale darí sa mu podstatne znížiť konečnú rýchlosť zrážky.
**Ako to dopadlo**
Takto vybavené BMW 5 sa oproti prekážke s čiastočným prekrytím profilu (off-set crash) rozbehlo na 64 km/h, čiže tak ako pri štandardnom „hviezdičkovom“ teste Euro NCAP. Krátko pred nárazom však začalo v obmedzenom rozsahu brzdiť cca 1,2 sekundy, čo malo za následok zníženie rýchlosti kontaktu na 40 km/h. A napokon prekážku atakovalo v mierne prikrčenej pozícii, ktorá telá pasažierov posunula bližšie k čelným airbagom.
AUTOVINY.SK » Testy » Premiéra v crash-testoch: BMW 5 prvýkrát brzdilo