Dlhodobý test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi – podvozok

O stave slovenských ciest, ktoré už potrápili nejedného našinca, si netreba robiť ilúzie. Ako ich nástrahy zvláda podvozok dlhodobo preverovaného Citroënu?
Vydané  Text: 
Pohľad odspodu Slalom či podvedomé mykanie volantom sú v srdci Európy na dennom poriadku. Dôvodom nie sú testy handlingu, ale rôzne diery a výmole, ktorým sa treba pre dobro kondície náprav vyhýbať. K tomu si treba pripomenúť rôznorodé povrchy našich ciest a dôkladné preverovanie spodných partií je na svete. Tvorcom paradoxov je v našom prípade zvolený rozmer pneumatík. Samozrejme, švihácke sedemnásťpalcové disky sa na zelenkavom Citroëne vynímajú ako trofej na stene poľovníka a pohľad na roztočené lúče plní priestor pod blatníkmi do posledného detailu, ale… Priečne nerovnosti a hlavne tie s ostrejšími hranami, ako napríklad koľajnice, posádka patrične pocíti. Prejazd takýmito miestami prináša aj ďalšie efekty ako buchot a rázy od náprav či otrasy celej karosérie. Obzvlášť nepríjemná je modelu C3 Picasso cesta so za sebou idúcimi priečnymi nerovnosťami. Veru, „rolety“ nie sú jeho šálkou kávy. Koniec krívd, francúzski zástupcovia na automobilovom nebi predstavujú podvozkovo mäkšie alternatívy, čo platí aj pre Citroën C3 Picasso. Sparingpartnera v trnavskom závode PSA mu robí Peugeot 207, s ktorým sa občas ruka v ruke vydávajú do sveta naložené na kamiónoch. Prirodzene, nejde o náhodu, veď využívajú spoločnú podvozkovú platformu. Naše Picasso nie je síce hltačom ostrých priečnych nerovností, zato na stredných a dlhých vlnách sa cíti ako doma. Oba prípady dokáže spracovať príjemným pohojdaním a francúzskou eleganciou. Stačí tak zvoliť kompromisnejší rozmer pneumatík s vyšším profilom a takmer všetky slovenské nástrahy schová model C3 Picasso do vrecka. Námietky by mohli na záver vysloviť milovníci športovej jazdy. Súhlasíme, aktuálne obutie znamená väčšiu stabilitu v zákrutách. Kto by sa však s rodinne koncipovaným autom, ktorého správanie je inak v oblúkoch bezproblémové, išiel naháňať. Text: Peter Michalec Foto: PANER **Hodnotenie: \* \* \* \* Plusy** Bezpečné a čitateľné jazdné vlastnosti, citlivo nastavené ESP, bezproblémové správanie v zákrutách, dostatočná stabilita v priamom smere, komfort pruženia na stredných a dlhých vlnách, manévrovateľnosť v mestskej premávke. **Mínusy** Buchot a rázy od náprav pri prejazde ostrými priečnymi nerovnosťami, akustický a mechanický komfort pruženia na rozbitej ceste pre nízky profil pneumatík. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 1.6 R4**Zdvihový objem1 560 cm3Výkon80 kW/109 k pri 4 000 ot/minKrútiaci moment240 (260 pri overbooste) Nm pri 1 750 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 078 x 1 766 x 1 634 mmRázvor2 540 mmBatožinový priestor3851-5002/1 5063Pohotovostná hmotnosť1 338 kgUžitočné zaťaženie457 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h12,4 sMaximálna rýchlosť183 km/hSpotreba mesto/mimo mesta/priemer6,5/4,2/5,0 l/100 kmEmisie CO2133 g/km**Cena**Základná cena verzie17 600 €Testovaný exemplár20 769 €







Inzercia

Inzercia