TEST: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi
Chevrolet v podaní Cruze je úplne iný Chevy, než na aký sme v našich končinách zvyknutí. Jednou vetou povedané, nečakane dobrý.
Vydané Text: Redakcia
Dvojlitrový prepĺňaný agregát s výkonom 110 kW (150 k) sľubuje na papieri slušnú dávku svižného tempa. Ale už prvý rozjazd dáva tušiť zradu. Cruze sa veľmi ťažkopádne odlepí od nuly a prebudí sa, až keď sa zapne prepĺňanie. To síce príde už v 1 500 otáčkach, no kým sa tam dostane, je auto až nebezpečne spomalené. Od momentu, keď vzduchom zapíska turbodúchadlo, Cruze vystrelí až k 4 000 ot./min., aby v okolí piatich svoje snaženie vzdal. Ťah v použiteľných otáčkach je zaujímavý, no jednotlivé prevodové stupne sú tak dlho sprevodované, že v prípade, ak sa riadite podľa hesla využiť maximálny krútiaci moment a preradiť, ohluší vaše nadšenie nepríjemná „turbodiera“.
Podvozok je poslušne tvrdý a nedá posádke dôvod na únavu ani pri dlhších trasách. Jeho neutralitu vyruší len sila motora v kombinácii s turbodúchadlom, keď sa prejaví očakávateľná nedotáčavosť. Cruze sa s týmto motorom a päťstupňovou prevodovkou hodí skôr na ďaleké, ničím nerušené výlety. Nezbednícku dynamiku sršiacu z jeho výzoru si radšej treba nechať na nedeľné posedenie pri pretekoch WTCC v televízii.
Text: Samuel Vanko
Foto: Erik Toček
**HODNOTENIE: \* \* \* \***
**Plusy**
Úsporný agregát, pohodlný a vzhľadný interiér, priestorová ponuka, dizajn exteriéru, pomerne slušná priamosť riadenia
**Mínusy**
sprevodovanie, ťažšie nájditeľná pozícia za volantom, kontakt ovládacích prvkov klimatizácie s nohami vodiča a spolujazdca, neochota motora pracovať v nižších otáčkach, mäkšie naladenie podvozka zhoršuje jeho čitateľnosť
Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1 991 cm3Výkon110 kW/150 k pri 4 000 ot/minKrútiaci moment320 Nm pri 2 000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 597 x 1 788 x 1 477 mmRázvor2 685 mmBatožinový priestor450 lPohotovostná hmotnosť1 502 kgUžitočné zaťaženie428 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h10,0 sMaximálna rýchlosť210 km/hSpotreba mesto/mimo mesto/priemer7,0/4,8/5,6 l/100 kmEmisie CO2149 g/km**Cena**Základná cena verzieod 17 700 € (533 230 Sk)Testovaný exemplár21 130 € (636 562 Sk)
Inzercia