TEST: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi

Chevrolet v podaní Cruze je úplne iný Chevy, než na aký sme v našich končinách zvyknutí. Jednou vetou povedané, nečakane dobrý.
Vydané  Text: 
Zatiaľ, čo v minulosti sa nám značka Chevrolet spájala s americkým snom o rozhojdanej slobode niekde na Route 66, v súčasnosti si ju zosobníme skôr s inak pomenovaným Daewoom. Cruze prišiel zničiť predsudky a, pravdupovediac, ani my sme neostali na pochybách, že sa mu to podarí. Dynamicky pôsobiaci exteriér predpovedá športovo založený podvozok, hravý agregát a poriadnu dávku adrenalínu. Táto predpoveď nám síce nakoniec celkom nevyšla, no už na prvý pohľad nezvyklo kvalitne spracovaná karoséria predznamenáva zaujímavé zážitky. Ostré hrany bez váhania odkážu na preteky WTCC, rozmery zase smerom k rodinným predstavám o automobile. Zadné svetlá si podľa reakcií okoloidúcich pokojne môžete pomýliť s nemeckou prémiovou „trojkou“. Zrejme niečo na tom bude. Keď sa rozhodnete nasadnúť, oblapia vás tučné sedadlá, pomerne rýchlo nájdete vhodnú pozíciu za volantom a môžete sa začať prehrabávať v množstve tlačidiel na stredovom paneli palubnej dosky. Tá spleť ovládačov spojená s trochu zastaralo pôsobiacim displejom (miestami je ťažké uveriť, že v podstate rovnaký je aj v ospevovanej Insignii) vytvára pocit chaosu a neporiadku. Podľa hesla, zvyknúť sa dá na všetko, zvykli sme si aj na tlačidlá a, i keď nie úplne intuitívne, predsa len sme po chvíli nemali problém nájsť to správne. Pri jazde nás navyše obťažoval neustály kontakt vodičovej a spolujazdcovej nohy s ovládaním klimatizácie. Vodič pri pohybe stále upravuje teplotu a spolujazdec nevedomky rýchlosť ventilátora. Celkovo však interiér pripomína úplne inú ligu, ako sem pôvodne Chevrolet prišiel hrať. To nás láka na poriadne prevetranie jazdných vlastností.
Dvojlitrový prepĺňaný agregát s výkonom 110 kW (150 k) sľubuje na papieri slušnú dávku svižného tempa. Ale už prvý rozjazd dáva tušiť zradu. Cruze sa veľmi ťažkopádne odlepí od nuly a prebudí sa, až keď sa zapne prepĺňanie. To síce príde už v 1 500 otáčkach, no kým sa tam dostane, je auto až nebezpečne spomalené. Od momentu, keď vzduchom zapíska turbodúchadlo, Cruze vystrelí až k 4 000 ot./min., aby v okolí piatich svoje snaženie vzdal. Ťah v použiteľných otáčkach je zaujímavý, no jednotlivé prevodové stupne sú tak dlho sprevodované, že v prípade, ak sa riadite podľa hesla využiť maximálny krútiaci moment a preradiť, ohluší vaše nadšenie nepríjemná „turbodiera“. Podvozok je poslušne tvrdý a nedá posádke dôvod na únavu ani pri dlhších trasách. Jeho neutralitu vyruší len sila motora v kombinácii s turbodúchadlom, keď sa prejaví očakávateľná nedotáčavosť. Cruze sa s týmto motorom a päťstupňovou prevodovkou hodí skôr na ďaleké, ničím nerušené výlety. Nezbednícku dynamiku sršiacu z jeho výzoru si radšej treba nechať na nedeľné posedenie pri pretekoch WTCC v televízii. Text: Samuel Vanko Foto: Erik Toček **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Úsporný agregát, pohodlný a vzhľadný interiér, priestorová ponuka, dizajn exteriéru, pomerne slušná priamosť riadenia **Mínusy** sprevodovanie, ťažšie nájditeľná pozícia za volantom, kontakt ovládacích prvkov klimatizácie s nohami vodiča a spolujazdca, neochota motora pracovať v nižších otáčkach, mäkšie naladenie podvozka zhoršuje jeho čitateľnosť Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1 991 cm3Výkon110 kW/150 k pri 4 000 ot/minKrútiaci moment320 Nm pri 2 000 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 597 x 1 788 x 1 477 mmRázvor2 685 mmBatožinový priestor450 lPohotovostná hmotnosť1 502 kgUžitočné zaťaženie428 kg**Jazdné výkony**Zrýchlenie 0-100 km/h10,0 sMaximálna rýchlosť210 km/hSpotreba mesto/mimo mesto/priemer7,0/4,8/5,6 l/100 kmEmisie CO2149 g/km**Cena**Základná cena verzieod 17 700 € (533 230 Sk)Testovaný exemplár21 130 € (636 562 Sk)







Inzercia

Inzercia