FORD RANGER: Spojenie dvoch svetov / Redakčný špeciál
Práca a zábava. Pre mnohých sú tieto dva svety striktne oddelené, no nový Ford Ranger ich spája tak, ako sa doteraz žiadnemu inému autu nepodarilo. Je to tvrdý pracant, robustný spoločník a spoľahlivý partner, no zároveň aj auto, ktoré prekvapí prívetivosťou, technológiami a komfortom.
Vydané Text: Autoviny.sk
Ford si dal s modelom Ranger naozaj záležať. Keď už ste raz jednotkou na trhu s podielom až 39,9 %, chcete ňou aj zostať. Ford šiel s nápadmi, ako Ranger vylepšiť, za zákazníkmi. Vznikol tak najuniverzálnejší, najinteligentnejší a zároveň najschopnejší pick-up na trhu. Extrémny testovací program zaručuje, že Ranger naozaj zvládne aj čisto profesionálne nasadenie bez ohľadu na to, kde a v akých podmienkach sa nachádza miesto výkonu jeho práce. Dôležité však je, aby bol Ranger pre živnostníkov prijateľný ako jediné auto v rodine. Preto môže mať najmodernejšie asistenčné systémy, preto má špičkový infotainment, a preto umožňuje bezdrôtové aktualizácie. Zároveň je však stavaný na prácu v akejkoľvek podobe. Jeho korba je mimoriadne variabilná. Sú tu predpripravené miesta na uchytenie deliacich prepážok z dreva, osvetlenie a dve zásuvky: 12 V a 230 V s výkonom 400 W.
Zvláštnu zmienku si zaslúžia mimoriadne premyslené zadné dvierka. Nájdete tu zakomponované úchyty na svorky, aby ste si tu mohli prichytiť napríklad drevené dosky pri pílení. Je tu držiak nápojov a ceruziek, dokonca aj vstavané ciachované pravítko. Samotné dvierka majú funkciu easy lift, čiže ich poľahky otvoríte a zatvoríte jednou rukou. Výstelku korby tvorí extra odolný materiál, ktorého tvar je prispôsobený tak, aby bol priateľský ku kolenám, ak na ňom pri práci či manipulácii kľačíte. Prístup na korbu zjednodušuje integrovaný schodík v zadnom nárazníku.
Verzia Wildtrak X ponúka dokonca špeciálny posuvný sportsbar s integrovaným nosičom na korbe, vďaka ktorému môžete na streche kedykoľvek prevážať dlhé predmety. Prednú časť uchytíte o strechu, zadnú o držiak posunutý dozadu. Širší rozchod kolies znamená, že na korbu sa aj medzi blatníky pohodlne zmestí europaleta (max šírka je tu 1 224 mm). Dĺžka korby predstavuje 1 638 mm. Samozrejmosťou sú rôzne konfi gurovateľné kotevné oká, aby ste mohli bezpečne pripevniť akýkoľvek náklad. A keďže štýly využitia a podnikania môžu byť v tomto segmente extrémne rozličné, Ford Ranger prichádza s až 150 druhmi všemožného továrenského príslušenstva.
- Lepší v teréne: O 50 mm väčší rázvor aj rozchod kolies, menší predný previs, lepšie nájazdové uhly – to všetko dáva Fordu Ranger lepšiu prejazdnosť terénom.
- Robustná konštrukcia: Extrémne tuhý oceľový rám je výsledkom najprísnejšieho vytrvalostného testovacieho programu v tých najnáročnejších podmienkach. Ranger sa pýši titulom Built Ford Tough.
- Pre každú príležitosť: Dvojité oká vpredu uľahčujú vyťahovanie, k modulárnej korbe sa dostanete pomocou integrovaného schodíka, nájdete tu integrované pomôcky a držiaky. Ranger je pripravený na všetko!
- Jazdné režimy: Až šesť jazdných režimov zaručí v každom druhu terénu správne nastavenie motora, prevodovky, trakčnej kontroly a pohonu 4 × 4.
- Motory: K známemu naftovému štvorvalcu pribudol trojlitrový naftový šesťvalec s výkonom 176 kW (240 k) a krútiacim momentom 600 Nm pre tie najnáročnejšie úlohy a schopnosť ťahať brzdený príves s hmotnosťou až 3,5 tony! Konštrukcia auta je kompatibilná aj s pohonnými systémami budúcnosti.
- Osvetlenie: Prvýkrát sú k dispozícii aj vysokovýkonné Matrix LED svetlá. Pri kempovaní je k dispozícii aj nastaviteľné zónové osvetlenie okolo auta, ktoré môžete ovládať aplikáciou FordPass.
- Inteligentný pohon 4 × 4: Nastav a zabudni. O všetko sa stará šikovná elektronika.
- Pick-up ako pracovný nástroj? Pokojne, ale kto hovorí, že nemôže mať zároveň luxusný interiér plný moderných technológií? Ford Ranger myslel na jednoduchú ovládateľnosť, ale zároveň dodal aj špičkový infotainment a v neposlednom rade aj na odkladacie priestory, na ktoré sa v tomto segmente často zabúda.
- Najmodernejšie prvky: Perfektná 360° parkovacia kamera poslúži aj v náročnom teréne. Bezdrôtová nabíjačka je stavaná aj na veľké mobilné telefóny.
- Digitálny: Prístrojový štít tvorí obrazovka, na ktorej môžete sledovať podrobné údaje jazdy. Hlavný, na výšku orientovaný displej najnovšieho multimediálneho systému SYNC 4, môže mať uhlopriečku až 12 palcov. Auto je permanentne online vďaka FordPass Connect.
- Elektronický posilňovač riadenia: Prináša nielen vyšší komfort a úsporu paliva, ale otvára aj možnosti novým asistenčným systémom. Ranger sa tak môže aktívne udržiavať v jazdnom pruhu, ale dokáže dokonca aj sám zaparkovať.
- Odkladacie priestory: Povinnú výbavu a osobné veci môžete uložiť aj pod zadné sedadlá, prípadne ich môžete sklopiť
- Pripravený pracovať: Ford Ranger má všetky vychytávky, ktoré by ste mohli potrebovať. Dodá energiu, umožní uchytiť dosky, merať, predeliť priestor… Lepší prístup vám zaručí schodík v zadnom nárazníku. A prevoz dlhých predmetov? Špeciálnym posuvným sportsbarom na korbe si vytvoríte strešný nosič!
Ranger Wildtrak X a Tremor
Najrobustnejšie verzie modelu Ranger vhodné na pravidelné návštevy extra ťažkého terénu s inteligentným pohonom 4 × 4. Obsahujú špeciálne tlmiče Bilstein s externými nádobkami, ktoré majú väčší zdvih a sú vybavené snímaním polohy. To umožňuje trakčnej elektronike extrémne presne pracovať s prerozdeľovaním krútiaceho momentu. Špecialitou oboch verzií je Trail Control, čiže terénny tempomat, a funkcia Trail Turn Assist, ktorá zablokovaním vnútorného kolesa a presmerovaním krútiaceho momentu na vonkajšie (princíp, na ktorom pracuje napríklad tank) zmenšuje polomer otáčania v teréne až o 25 %. Obe verzie majú zosilnený posilňovač riadenia a extra hrubý plech na ochranu podvozka.
Wildtrak X má o 26 mm vyššiu svetlú výšku a o 30 mm širší rozchod a ide skôr o lifestylovo zameraný model so športovo riešeným interiérom s oranžovými kontrastnými prvkami. Zaujímavosťou je flexibilný nosič na korbe, ktorý umožňuje jednoducho prevážať extra dlhé predmety.
Obe verzie poháňa výhradne motor 2.0 EcoBlue BiTurbo s výkonom 150 kW (205 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Verzia Tremor je zameraná skôr pracovne – interiér má poťahy z nepremokavého vinylového materiálu.
Ranger Platinum
Najluxusnejšia verzia modelu Ranger. V základe ju poháňa naftový šesťvalec spojený s 10-stupňovým automatom. O extra pohodlie sa na palube starajú prepracované silentbloky karosérie, ktoré ju lepšie izolujú od hluku a vibrácií. Pasažieri si môžu vychutnávať exkluzívne audio Bang & Olufsen, klimatizované kožené sedadlá, luxusné materiály a aj bezpečnostné prvky ako Matrix LED svetlomety či aktívny parkovací asistent. Zvonku Ranger Platinum rozpoznáte napríklad podľa špecifi ckej masky chladiča.
Ranger Raptor
Keď je výkon len na prvom mieste, na kompromisy už priestor nezostáva. Raptor je spevnený, rozšírený a zdvihnutý ekvivalent športového auta, ktoré sa však cíti doma najmä v teréne. A chce v ňom ísť ozaj rýchlo! Preto má ako jediný z rodiny Ranger v ponuke benzínový motor V6 EcoBoost s dvoma turbami a výkonom 215 kW (292 k), ktorý o sebe dáva vedieť cez športový výfuk s klapkou. Pre lepšie reakcie na plyn je tu systém anti-lag, dostupný v jazdnom režime Baja. Blok motora je vyrobený z rovnakého materiálu, aký Ford používa pre súťažné motory NASCAR. S touto motorizáciou sú novinkou aj aktívne tlmiče FOX Live Valve, ktoré autu zaručujú maximálnu trakciu vo vysokých rýchlostiach na hrboľatom teréne. Základnou motorizáciou je motor 2.0 Ecoblue BiTurbo.
Zdroje: AUTOVINY.SK