Test Škoda KAROQ 2.0 TDI 4×4: Nešpekulujte. Karoq je výborné SUV, ktoré sa oplatí kúpiť aj pri dnešných cenách

Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 € a už v základnej výbave má FULL LED svetlá, 5-ročnú záruku či doživotnú garanciu Mobility Premium.
Vydané  Text: 
SUV Škoda Karoq je napriek svojej mladosti v modelovom portfóliu českej automobilky takou klasikou, že ho nie je potrebné predstavovať. Snáď práve preto je občas prehliadané, keď príde reč na kompaktné SUV, pretože z estetického hľadiska ide o skôr konzervatívny model, a tak menej nápadný. Sotva našli niekoho, komu by sa toto auto vyslovene nepáčilo. Ak však chce majiteľ svojím Karoqom zaujať, má takú možnosť: zadovážiť si ho vo verzii Sportline, ktorá sa na Slovensku predáva od 31 440 €, prípadne akceptovať slabšie výbavy a dopriať karosérii pútavý oranžový lak. V oranžovej metalíze Phoenix za vyše tisíc eur, v ktorej sme auto testovali my ešte počas leta minulého roka, je Karoq jednoducho nádherný, čo nám dokazovali neustále pohľady okolia. Toľko k estetike, poďte si prečítať o našej skúsenosti s týmto kompaktným SUV.

Škoda Karoq: aktuálne ceny, motorizácie a výbavy

Škoda Karoq sa na Slovensku predáva od 23 130 €, čo je konfigurácia 1,0 TSI EVO 81 kW (110 k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Active. Ak by vám trojvalcový motor TSI EVO nestačil, v predaji sú aj benzínové a naftové štvorvalce 1.5 TSI ACT EVO a 2.0 TDI EVO. Verzia Karoq Sportline, ktorá štartuje na cene 31 440 €, ponúka aj 2.0 TSI. Pohon 4×4 je dostupný v kombinácii s najsilnejším naftovým motorom 2,0 TDI EVO SCR 110 kW (150 k) a vo verzii Sportline aj s benzínovým 2.0 TSI – obe so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Je potrebné povedať, že na kompaktné SUV už dnes úplne bez problémov stačí aj základový trojvalec 1.0 TSI EVO s max. výkonom 81 kW, avšak rozumieme dôvodom, pre ktoré sa ľudia rozhodujú skôr pre štvorvalce 1.5 TSI – ich prejav najmä na diaľnici je predsa len kultivovanejší a viac sa hodí na cesty mimo urbanizovaného prostredia.

Základná výbava

Stupeň výbavy Active (od 23 130 €) je vskutku bohatý na hodnotné prvky výbavy. Už v najnižšej cene tak Karoq dostanete:
  • s celou paletou bezpečnostných funkcií vrátane FRONT ASSIST a asistentom rozjazdu do kopca;
  • ďalej získate LED hlavné svetlomety a FULL LED zadné svetlá;
  • 6,5″ dotykový displej v strede s rádiom SWING;
  • 8″ virtuálny kokpit;
  • parkovacie senzory vzadu;
  • manuálnu klimatizáciu;
  • tempomat;
  • elektronickú parkovaciu brzdu;
  • doživotnú garanciu Mobility Premium a predĺženú záruku na 5 rokov/do 100 000 km
  • škoda, že v základnej výbave sú len oceľové 16″ disky s plastovými krytmi.
Vo vyššom stupni výbavy Ambition (od 26 730 €, začína s motorom 1.5 TSI ACT EVO) dostanete už aj:
  • hodnotnejší interiér Ambition;
  • automatickú dvojzónovú klimatizáciu Climatronic;
  • Full LED zadné svetlá s dynamickými smerovkami;
  • Vyhrievanie predných sedadiel;
  • Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním;
  • EASY START – bezkľúčové štartovanie bez SAFE systému;
  • LIGHT AND RAIN ASSIST – svetelný a dažďový senzor;
  • vyhrievaný volant (verzie s prevodovkou DSG majú aj páčky za volantom);
  • Výsuvné ostrekovače svetlometov a vyhrievané dýzy ostrekovača čelného skla;
  • dáždnik vo dverách;
  • lakťová opierka vzadu s priechodným otvorom;
  • ochranné lemy blatníkov
  • a napokon Disky CASTOR z ľahkej zliatiny 16″ (215/60 R16);
  • zamrzí, že ani v tomto stupni výbavy nie je parkovacia kamera; za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking
Stupeň výbavy Style je ten najvyšší základný, predáva sa od 28 610 € a ponúka navyše v porovnaní s Ambition ešte aj:
  • strieborný strešný nosič;
  • Disky SCUTUS z ľahkej zliatiny 17″ s aero krytmi;
  • FULL LED MATRIX hlavné svetlomety s AFS;
  • Rádio BOLERO 8″, hlasové ovládanie a bezdrôtový SmartLink;
  • KESSY – bezkľúčové odomykanie, zamykanie a štartovanie;
  • Alarm so SAFE systémom;
  • adaptívny tempomat ACC;
  • DRIVING MODE SELECT – voľba jazdného profilu;
  • 230V zásuvka a USB-C vzadu;
  • estetické prvky na karosérii a v interiéri.
  • ani v tejto verzii nie je cúvacia kamera; je za príplatok 570 € v rámci balíčka Parking.
  • ak by ste mali záujem o adaptívny podvozok DCC (DYNAMIC CHASSIS CONTROL), môžete si ho dokúpiť za 813 – 891 € v rámci balíčka Performance paket.
Najvyšším stupňom výbavy, ktorý ovplyvňuje aj jazdné charakteristiky vozidla, je Sportline. V tejto výbave dostanete azda všetko, čo vám napadne, dokonca aj tú parkovaciu kameru, ktorá v sériovej výbave ostatných stupňov chýba. Pridanou hodnotou je športovejší interiér s nie dvoj, ale trojramenným volantom, a tiež 18″ čierne disky PROCYON z ľahkej zliatiny.
Elektrické otváranie a zatváranie piatych dverí s virtuálnym pedálom sa dá ku Karoqu zadovážiť za doplatok 648 €, prípadne v rámci komplexnejšieho paketu Style Plus s parkovacou kamerou, 8" navigáciou či prednými parkovacími senzormi za 1099 €.

Silná stránka Karoqu je pripravenosť na každodenný život

Praktický potenciál je v Škode Karoq zdanlivo dotiahnutý do dokonalosti. Automobil kombinuje výhody esúvečiek a kombi, za pozitívne vlastnosti považujme veľkorysý vnútorný priestor bez preferencie orientácie pre vodiča, spolujazdca či trojicu zadných pasažierov. Batožinový priestor s kapacitou v rozpätí 479 – 588 litrov so šikovnými detailmi balíčka Simply Clever je pridanou hodnotou, ktorú využijete možno menej často v plnej miere, počas väčšiny dní oceníte skôr rôzne šikovne vymyslené detaily.
Ukážkovú variabilitu dopĺňa otvor na lyže a rezervné koleso. Konkurencia na tieto užitočné drobnosti častokrát zabúda, Škoda ich ponúka za príplatok
Zvlášť je potrebné oceniť nasledovný balíček doplnkov, ktoré nachádzajú využitie v každodennom živote, dokonca aj u motoristov, ktorí zatiaľ neholdujú rodinnému životu:
  • stredový tunel vedúci z kufra do interiéru;
  • sklápanie zadných sedadiel spredu, ale aj z kufra pomocou samostatných pák;
  • posuvné háky pre upevnenie tašiek na konzole;
  • 12 V elektrická zásuvka pre pripojenie spotrebičov je od výbavy Style štandardne doplnená aj o 230 V zásuvku a USB-C konektory vzadu;
  • osvetlenie kufra je v skutočnosti baterka, ktorú môžete zo steny vybrať a použiť aj mimo auta;
  • gumená vanička prekrývajúca koberček na podlahe;
  • zadné kotviace úchyty pre detské sedačky možno použiť aj na upevnenie nákladu sťahovacími pásmi;
  • na ľavom aj pravom boku kufra sú vnorené priečinky pre menšie predmety;
  • na pravom boku na vnútornej strane blatníka je vyhotovená priehradka;
  • pevný kryt kufra sa dá odobrať a uložiť na podlahu kufra.
Nadpriemerná svetlá výška a bohaté oplastovanie karosérie chránia auto pred nepríjemnými škrabancami
Nemenej praktických riešení sú k dispozícii aj samotnému šoférovi a spolujazdcovi počas jazdy, v prednej časti interiéru nachádzame početné (aj kryté) odkladacie priestory, zásuvky a dokonca aj šikovný smetný kôš na odpadky vo dverách vodiča (súčasť balíčka Simply Clever za 94€). Tento balíček skvele ladí s celkovou ergonómiou interiéru, ktorá je dotiahnutá do skvelého výsledku aj vďaka primeranej tuhosti ovládacích prvkov, volantu a celkového dojmu z materiálového vyhotovenia.
Karoq ponúka jednoduchý interiér, ktorý kombinuje modernú konektivitu s klasickými fyzickými ovládačmi pre rádio a klimatizáciu. Všetko je poruke, prakticky na nič si nemusíte zdĺhavo zvykať a bonusom sú skutočne štedré odkladacie priestory. Modernizácia ozvláštnila sedadlá aj palubnú dosku novými farbami a materiálmi
Vzadu nechýba stropné madlo, pohodlná lakťová opeirka ani nabíjacie USB porty pre mobilné zariadenia. Priestoru je všade dostatok aj na dlhú cestu
Interiér nepochybne patrí k tým konzervatívnejším, čo môžu niektorí považovať za nudu. Netvrdíme, že by bol interiér nápaditý alebo zvlášť kreatívne vypracovaný, v tomto prípade oceňujeme primeranú materiálovú pestrosť, hodnotné vypracovanie detailov, príjemné povrchové materiály a tiež solídnu kvalitu sedadiel. Presedieť v nich dlhé hodiny a viac ako tisíc kilometrov nie je žiadne trápenie, poskytujú telu oporu, sú tak akurát tvrdé a dajú sa precízne nastavovať. Bedrové opierky na predných sedadlách dostanete v Karoqu od stupňa výbavy Ambition.
Kvalitné sedadlá a dobre fungujúcu klimatizáciu sme ocenili najmä počas šialenej 7-hodinovej dopravnej zápchy na diaľnici v Taliansku. Keď horí les, musí sa zastaviť aj hlavná dopravná tepna.

Jazdné vlastnosti a spotreba

Jazdné vlastnosti Škody Karoq sú podmienené niekoľkými dôležitými technickými detailmi. Okrem motora 2.0 TDI EVO SRC, ktorý sa vyznačuje kultivovaným chodom a schopnosťou zaberať už od nízkych otáčok, počítajte s pohonom všetkých štyroch kolies a ako doplnok si môžete zadovážiť aj Performance paket, ktorý umožňuje nastavenie tuhosti tlmičov (podvozok DCC). Pohon všetkých štyroch v Karoq Sportline pracuje automaticky, dopomáha trakcii pri rozbehoch a preberá na seba zodpovednosť nad udržiavaním kontroly nad vozidlom. Driftovať na okruhu s týmto autom síce nebudete, dokonca ani vo verzii Sportline, ale to nemá byť cieľom. V tomto prípade hovorme o potenciáli robiť všedné jazdy pokojnejšími, bezpečnejšími.
Motory 2.0 TDI sa počas rokov osvedčili ako nezmary, ktoré zvládnu takmer čokoľvek. Ich aktuálna verzia spĺňa prísne emisné normy a pri nákupe nového modelu nemusíte mať žiadnu obavu o spoľahlivosť: Škoda dáva na Karoq štandardne predĺženú záruku 5 rokov/100 000 km.
Karoq s pohonom 4×4 využíva na prednej náprave zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom. Verzia Karoqu s pohonom prednej nápravy má totiž vzadu tuhú kľukovú nápravu s vlečnými ramenami. Vďaka vyspelejšiemu podvozku dosahuje toto SUV o niečo lepšie jazdné vlastnosti napríklad pri prejazde priečnymi nerovnosťami a v celkovej stabilite vo vyšších rýchlostiach. Rovnako dôležitá je tiež svetlá výška podvozka, ktorá sa líši od modelu k modelu: štandardne je to 172 mm, pre verziu 4×4 176 mm. Ak je vozidlo vybavené adaptívnym podvozkom DCC, svetlá výška dosiahne o centimeter bližšie k zemi. No a ak si zadovážite aj paket pre zlé cesty chrániaci podvozok, bude svetlá výška 166 mm a 170 mm pre verziu 4×4. Karoq teda aj v tomto ohľade dáva na výber. Zo subjektívneho hľadiska má Karoq optimálne rozložené hmotnosti a správne dávkuje hnaciu silu na obe nápravy, pretože aj pri dynamickej jazde ostrými zákrutami zachováva svoju stabilitu, zachováva si tuhosť karosérie a aj napriek vyššiemu posedu a svetlej výške typickej pre kompaktné SUV dokáže zvládať zákruty aj bez nápadnejšieho nakláňania sa. V prípade, že máte záujem o pokojnú jazdu (výber normálneho jazdného režimu a režimu prevodovky D) bude auto spolupracovať príkladne a aj pasažieri na zadných sedadlách nebudú cítiť trasenie alebo nepríjemné nakláňanie.
Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4x4: 1605 km, 25 hodín jazdy priemernou rýchlosťou 61 km/h s bilanciou spotreby 6,6 l/100 km.
Za volantom Škode Karoq som prevažnú časť kilometrov som absolvoval na diaľniciach. Na diaľnici samotnej počas 559 km dlhej trasy 2.0 TDI spotreboval priemerne 6,3 l/100 km (VØ 99 km/h). A za uplynulých 1605 km motor spotreboval priemerne 6,6 l nafty na 100 km pri priemernej rýchlosti 61 km/h. Toto hodnotíme priaznivo, veď ide SUV s pohonom 4×4 a celý čas nieslo troch ľudí aj s batožinou.

Zhodnotenie testu Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 Style

Ak zvažujete nákup nového kompaktného SUV, Škoda Karoq jednoducho musí byť v zozname kandidátov. Nie preto, že je to všeobecne obľúbený model, ale preto, že ponúka dobrý pomer ceny a hodnoty a hotové spektrum priaznivých vlastností, z ktorých budete ťažiť každý deň.

Poradca pri kúpe Škoda Karoq: Status Quo

Po štyroch rokoch absolvovala Škoda Karoq ľahkú modernizáciu. Čo sa zmenilo a ako vyberať? Poradíme vám, ktorá motorizácia a výbava sa oplatí najviac!

### Technické údaje Škoda Škoda Karoq 2,0 TDI EVO SCR DSG 4×4 (facelift 2022) **Rozmery a objemy** * Rozmery: 4 390/1 841/1 608 mm * Rázvor: 2 630 mm * Rozchod kolies vpredu/vzadu: 1 576/1 547 mm * Stopový priemer otáčania: 10,2 m * Objem palivovej nádrže: 55 + 11 litrov SCR * Objem batožinového priestoru: 500/1 609dm3 // VarioFlex: 567/1 584 dm3 // VarioFlex pri vybraných zadných sedadlách 1 789 dm3 * Pohotovostná hmotnosť s vodičom (75 kg): 1604 – 1724 kg * Celková hmotnosť: 2126 – 2240 kg * Hmotnosť brzdeného prívesu pri 12 % stúpaní: 2100 kg **Pohon a podvozok** * Motor: radový štvorvalec, naftový/vznetový preplňovaný motor s priamym vstrekovaním paliva, automatická 7° prevodovka DSG; * Zdvihový objem: 1 968 cm3 * Max. výkon: 110 kW pri 3000 – 4200 ot./min. * Max. krútiaci moment: 360 Nm pri 1600 – 2750 ot./min. * Podvozok: pohon všetkých štyroch kolies, zavesenie McPherson so spodnými trojuholníkovým ramenami a priečnym skrutným stabilizátorom, zadná náprava používa viacprvkové zavesenie (multilink) s pozdĺžnymi a priečnymi ramenami s priečnym skrutným stabilizátorom; možnosť vybavenia adaptívny tlmičmi DCC; * Spojka: dve súosové spojky, elektrohydraulicky ovládané; * Prevodovka: automatická 7-stupňová DSG; **Rýchlosti a spotreba** * Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,8 s * Maximálna rýchlosť: 204 km/h * Kombinovaná spotreba nafty podľa WLTP: 5,6 – 6,1 km/h * Spotreba počas testu, priemerne: 6,6 l/100 km * Kombinované emisie CO2: 146 – 160 g/km

Zdroje:  AUTOVINY.SK




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia