Rolls-Royce nám v Prahe odhalil novinky a významné zmeny

Model Phantom nedávno prešiel decentnou modernizáciou, značka investuje milión eur do nového pražského showroomu a prekvapivo z pozície brand manažéra odchádza Eva Kadlec Dědochová, ktorá značku v Česku a na Slovensku budovala od začiatku.
Vydané  Text: 
Rolls-Royce bilancoval rok 2022 s priaznivými výsledkami. Značke sa podarilo prekonať rekord v počte predaných automobilov z roku 2021. Automobilka rok 2022 uzatvorila so 6 021 predanými automobilmi, pričom najvýznamnejšími trhmi boli Spojené štáty americké, Európa a Čína. Medziročný rast tak predstavoval osem percent, a to aj napriek tomu, že sa začiatkom minulého roka Rolls-Royce z ruského trhu stiahol. Priemerná cena vozidla predstavovala pol milióna eur. Pre mnohých sú tieto čísla prekvapujúce, keďže automobilka naďalej poukazuje na to, že všetky jej automobily sa vyrábajú ručne a tiež vzhľadom k tomu, že v minulom roku mal historicky najväčší úspech jej program individualizácie s názvom **Bespoke**. Každý automobil predaný v roku 2022 v Prahe mal prvky z programu Bespoke. Pre krajiny Blízkeho východu má dokonca značka vytvorený špeciálny program **High Bespoke**, keďže tamojší zákazníci vyžadujú ešte väčšiu mieru individualizácie. Pre zaujímavosť uveďme, že dnes už 20-ročná výroba značky Rolls-Royce v britskom Goodwoode zamestnáva viac ako 2 500 ľudí z viac ako 50 národností a iba počas minulého roka automobilka vytvorila 150 nových pracovných miest. ### Spectre sme stále naživo nevideli Koncom minulého roka automobilka oficiálne ukázala svoj nový model Spectre, ktorý bude prvým komerčne ponúkaným elektrickým kupé. Podľa slov českého a slovenského zastúpenia **prvá objednávka na Rolls-Royce Spectre prišla práve zo Slovenska** a viacerí budúci zákazníci, ktorí už zložili zálohy, boli navštíviť Goodwood, aby automobil videli na vlastné oči. Prvé exempláre modelu Spectre by sa mali k zákazníkom dostať v druhej polovici tohto roka s tým, že automobilka ešte stále vozidlo testuje. Novinári budú mať možnosť Spectre vyskúšať v USA v nasledujúcich mesiacoch.

ROLLS-ROYCE SPECTRE: Všetko o najluxusnejšom elektromobile sveta

Päť a pol metra dlhé kupé je majstrovským dielom autopriemyslu, pre Rolls-Royce ide o najvýznamnejší model novodobej histórie.

### Osvieženie limuzíny Phantom Rolls-Royce Phantom, ktorý sa dodáva v dvoch verziách dĺžky, prešiel minulý rok modernizáciou a aktuálne sa už novinka nachádza v Prahe.
Rolls-Royce Phantom Series II
**Phantom Series II** dostal novú vnútornú grafiku svetlometov, v ktorých je po 800 svietiacich bodov – hviezd. Automobilka si technológiu ich náhodnej výroby pomocou lasera nechala patentovať, každý model má túto grafiku odlišnú. Maska chladiča je po novom podsvietená už v štandardnej výbave, obsahuje novú horizontálnu lištu a úplnou novinkou je možnosť vybaviť model kompletným čiernym paketom.
Rolls-Royce Phantom Series II priniesol novú grafiku predných svetlometom s laserom vyrezávanými svetelnými bodmi
Interiér Rolls-Royce Phantom Series II naďalej využíva množstvo analógových mechanických ovládačov. Očakával sa aj príchod nového infotainmentu, napokon facelift zachoval ten pôvodný.
Zvlášť nápadné sú 22-palcové hliníkové disky kolies s dizajnom, ktorý budí dojem stojacich kolies aj počas jazdy.
Atypické hliníkové disky kolies na Rolls-Royce Phantom Series II
Ďalej automobilka oživila interiér Phantomu novými farebnými motívmi, na výber sú už aj odvážnejšie akcenty v machovej zelenej či ružovej. Najviac sa podľa slov sales manažéra **Jindřicha Ježíka** zlepšili jazdné vlastnosti, ktoré sú po novom športovejšie ako doteraz, na výber je aj športový jazdný mód, ktorý výrazne ovplyvňuje nastavenie prevodovky, riadenia, podvozka i motora. Riadenie má byť zábavnejšie a responzívnejšie, konkrétne detaily o zmenách na podvozku však neprezradil. Vraj si to auto majú zákazníci vyskúšať.
Jindřich Ježík poukazuje na novinky v modeli Rolls-Royce Phantom Series II
Interiér Jindřich Rolls-Royce Phantom Series II môže po novom obsahovať výraznejšie farebné akcenty. V tomto prípade ide o machovú zelenú.

Prvý test ROLLS-ROYCE CULLINAN FROZEN LAKES: Vzácna spoločnosť

Rolls-Royce pozýva k prehodnoteniu mnohých stereotypov. Napríklad o tom, že ho majitelia nešoférujú, že budúcnosť interiérov je v digitalizácii, ale aj o tom, že V12 musí burácať a pútať všade pozornosť.

### Novinky v českom Rolls-Royce Oficiálne zastúpenie automobilky v Českej republike a na Slovensku sa tento rok nesie v znamení dvoch väčších zmien. Spoločnosť investuje do svojho pražského showroomu v prepočte asi jeden milión eur, priestory bude modernizovať z vlastných zdrojov, uviedol **Karel Kadlec**, majiteľ Rolls-Royce Motor Cars Prague. Podľa slov **Franka Tiemanna**, šéf komunikácie a PR značky pre strednú a východnú Európu a strednú Áziu, nemajú byť showroomy značky podobné konvenčným showroomom automobiliek, čo sa premieta aj do návrhov nového dizajnu.
Preto bude nový priestor výrazne orientovaný na materiálovú a dizajnovú pestrosť a budú v ňom vystavené iba tri automobily. Nový showrooom by mal byť otvorený počas budúceho roka a bude naďalej ponúkať aj nedávno spustený predaj jazdených vozidiel pod názvom Provenance. Program predaja jazdených Rolls-Royce tvoril až 50 percent nových predaných vozidiel.
Predstavitelia značky Rolls-Royce: Frank Tiemann, Karel Kadlec a Eva Kadlec Dědochová
Prekvapením pre zúčastnených na tlačovej konferencii bolo vyhlásenie, že spoločnosť po úspešnom pôsobení opúšťa riaditeľka dílerstva a brand manažérka **Eva Kadlec Dědochová**. Pred rokmi vytvorila zastúpenie automobilky spoločne s Karlom Kadlecom a pod ich vedením pražské zastúpenie získalo až osem interných ocenení od Rolls-Royce. Predali viac ako dve stovky vozidiel značky Rolls-Royce, pričom s každým zákazníkom prebiehali vysoko individuálne konzultácie. Každý automobil predaný v roku 2022 v Prahe mal prvky z programu Bespoke.
Od svojho vzniku v roku 2016 bol predajca Rolls-Royce Motor Cars Prague ocenený ôsmimi prestížnymi cenami pre Svetového a Európskeho predajcu roka, ďalej tiež pre Európskeho predajcu roka programu Bespoke a Európskeho predajcu roka v oblasti služieb majiteľom za rok 2021.
Rolls-Royce Ghost Black Badge
Rolls-Royce Ghost Black Badge
Eva Kadlec Dědochová, ex-brand manager značky, v pozadí Rolls-Royce Phantom Series II
Karel Kadlec o rozložení zákazníkov česko-slovenského zastúpenia: 70 percent tvoria Česi, 30 percent Slováci.
Frank Tiemann počas tlačovej konferencie v Prahe poukázal na úspešný rok 2022. Rolls-Royce predal viac ako šesťtisíc áut.
Soška Sprit of Ecstasy na vozidle Rolls-Royce Ghost Black Badge
Soška Spirit of Ecstasy na kapote Rolls-Royce Phantom Series II
Nástupný prah v Rolls-Royce Phantom Series II

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia