MG nám v Bratislave ukázalo konkurenciu pre Sportage a Tucson. Model HS vyniká technikou i luxusne pôsobiacim interiérom
Napriek viditeľnej snahe o dosiahnutie luxusného charakteru by mala byť cena výrazne nižšia ako u konkurentov.
Vydané Text: Erik Stríž
Pohon predných kolies benzínovým motorom pritom neznamená, že by výrobca spravil významné ústupky v technológii pohonu. Naopak, poukazoval na to, že dôsledne zapracoval na zvyšovaní jeho efektivity aj nepriamymi metódami, teda drobnými technologickými vylepšeniami, ktoré obnášajú napríklad efektívnejšiu prácu s olejom vďaka olejovej pumpe s variabilným objemom, chladiacou kvapalinou i distribúciou paliva do valcov motora, elektronicky riadeným termostatom, vodou chladené výfukové sondy, vypnínanie vodnej pumpy pri studenom motore. Samostatnú pozornosť MG venovalo aj konštrukcii a princípom dvojspojkovej 7-stupňovej prevodovky, ktorá sa v MG HS kombinuje s motorom 1.5 TGI. K dispozícii však bude aj konfigurácia so 6-stupňovým manuálom.
Benzínový štvorvalcový motor 1,5 TGI je preplňovaný prostrednícvom techniky twin scroll, má priame vstrekovanie paliva a dosahuje **nevšedne veľké rozpätie otáčok, kedy je k dispozícii maximálny krútiaci moment 250 Nm** – až 1500 – 4400 ot./min. a pod hranicu 200 Nm sa dostáva až niekde za hranicou 5200 ot./min. To sľubuje dojem vyššej sily pohonu a avizuje dobré výkony pri predchádzaní aj na diaľnici. Celkový výkon pohonu dosahuje nanajvýš 119 kW,
Silným marketingovým argumentom je záruka na 7 rokov alebo 150 000 km. Práve servis býva najčastejšie skloňovanou obavou potenciálnych zákazníkov, preto si už teraz MG razí cestu pripomínaním, že má všetko zabezpečené, že školí technikov a je pripravený riešiť všetko potrebné hneď. Pýtali sme sa, ako je to s dostupnosťou neoriginálynch náhradných dielov. Aj s ohľadom na celkom čerstvé uvedenie značky v Európe (nepočítajme pôvodné britské MG) je zaujímavé, že takýto aftermarket veľmi nesleduje, pretože to zatiaľ nie je témou. Aj vďaka tomu je celkom možné, že si MG vybuduje povesť spoľahlivej značky, keďže majitelia týchto áut budú musieť, či chcú či nie, navštevovať iba kvalitné servisy a svoje vozidlá vybavovať originálnymi dielmi.
V prezentácii značky sa opakovane skloňoval luxus. Po nasadnutí do interiéru môžeme pritom zhodnotiť, že minimálne v otázke prvého dojmu pôsobí MG HS skutočne skoro prémiovým dojmom, čo podčiarkuje materiálová pestrosť, rozsiahle využitie koženého/koženkového čalúnenia a najmä vínová červená v interiéri predvádzaného vozidla.
### Modelová ofenzíva MG
MG na tlačovej konferencii v priestoroch reštaurácie NOX v zrekonštruovanej cvernovke Pradiareň 1900 odhalilo aj plány do blízkej budúcnosti. V roku 2023 uvádza na trhy zaujímavé modely, všetko SUV a crossovery, ktoré budú bojovať o priazeň zákazníkov v tejto veľmi konkurenčnej kategórii. Majú pritom vynikať nielen technologickou vyspelosťou, vyváženým dizajnom či hodnotnými interiérmi, ale aj tým najpodsatnejším – cenou.
MG bude mať na Slovensku reprezentantov v segmentoch B-HB, C, SUV-B aj SUV-C. Zatiaľ čo modely HS a EHS patria do segmentu SUV-C, menšie modely ZS a EZS patria do segmentu SUV-B. Segment C zastupuje MG5 Electric, ktorý prichádza do predaja počas tohto roka, a očakývaný MG4 Electric predstavuje segment B-HB.
Modely EZS, MG4 Electric a MG5 Electric do predaja vstupujú práve v januári. Cenníky budú k dispozícii niekedy po 20. januári.
Aktualita, Kompaktné Suv, Mg, Mg Ehs, Mg Ezs, Mg Hs, Mg Zs, Mg4 Electric, Mg5 Electric, Nový Model, Správy, Str, Suv, Tlačová Konferencia
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia