Až dve tretiny Joggerov sa vyrábajú s „hybridným“ pohonom na benzín a LPG, čo dosvedčuje, že zákazníkom na nízkych nákladoch záleží. Tento nový hybrid je však batériový.
### Dacia sa mení
Značka Dacia pred pomerne krátkou dobou uviedla na trhy svoj prvý elektromobil, DACIA SPRING. Pre niektorých to bolo prekvapujúce, pretože rumunská automobilka patriaca pod Renault a využívajúca techniku francúzskej automobilky bola výrazne orientovaná na [dostupné vozidlá s nízkymi cenami](https://autoviny.sk/obsah/znacka/dacia).
Modelom Spring však tento svoj profil napokon znova obhájila, keďže ide **[najlacnejší elektromobil na našom trhu](https://www.autoviny.sk/testy/123751/test-dacia-spring-tyzden-s-lacnym-elektromobilom-dopadol-ovela-lepsie-ako-by-ste-si-mysleli)**, ktorý je skutočne homologizovaný ako automobil – a nie ako štvorkolka.
Medzičasom automobilka uviedla do svojho portfólia aj verziu **DACIA SPRING CARGO** s mrežou za prednými sedadlami – namiesto zadných sedadiel je tu nákladná plocha s celkovým objemom až tisíc litrov.
Dacia Spring Cargo
Apel automobilky Dacia na nízke ceny v nasledujúcich rokoch dostane trhliny, pretože regulačné pravidlá autopriemyslu v Európskej únii zvyšujú ceny nových automobilov a **nové autá s cenou pod 10-tisíc eur už zrejme nikdy neuvídíme**. S ohľadom na tieto vynútené zmeny teraz značka prechádza významnými zmenami, ktoré sa prejavia na modelovom portfóliu, ale aj v samotnej identite značky: **Dacia zmenila svoje logo**, uplatnila ho aj na už existujúcich modeloch, začala sa ešte viac zaoberať ekológiou a najnovšie [novú dizajnovú koncepciu začala inštalovať aj do showroomov](https://www.facebook.com/automotorasport/posts/pfbid02zT5MTzJGjgAYbPpbigsBWwa3KbjVZ2cusL9RiWbcioME9GVfuoqqhzc7JJw534wil).
Dizajn značky sa teda mení, no jej **orientácia na výhodný pomer ceny a výbavy** ostáva zachovaný naďalej. Je to pochopiteľné, prísť o silné modely ako Jogger, Spring či Sandero Stepway by bolo pre automobilku strategickým nezmyslom, pritom ide práve o automobily s neštandardne výhodnými cenami. Napriek tomu nové modely prídu, napríklad Bigster, ktorý bude väčší ako súčasný Duster a posunie automobilky do hľadáčika celkom novej skupiny zákazníkov. Vysoké očakávania máme aj na novú generáciu modelu Duster.
### LPG chcú až dve treniny zákazníkov Joggera
Zákazníkom evidentne záleží nielen na cene pri nadobudnutí vozidla (respektíve pri jeho financovaní), ale aj pri jeho používaní. Nízke prevádzkové náklady sú dôvodom, prečo až dve tretiny všetkých Joggerov vyrobených v rumunskom závode automobilky vzniká s kombinovaným pohonom na benzín a LPG (JOGGER ECO-G). Mimochodom, až 55 percent zákazníkov sa rozhoduje pre 7-miestnu Daciu Jogger. Doteraz automobilka prijala celkovo 83-tisíc objednávok na model Jogger, z nich dodala 51-tisíc vozidiel. Dacia Jogger bola pritom uvedená na trhy iba v marci 2021.
Teraz prišiel čas na prvý hybrid značky Dacia.
Hybridný model s názvom **Jogger Hybrid 140** má emisie začínajúce od 108 gramov CO2 na kilometer (v porovnaní so 118 – 130 g/km v prípade nehybridných modelov). Dacia hovorí, že hybridná verzia dokáže prejsť 900 km na jednu nádrž benzínu v zmiešanom cykle WLTP.
Dacia Jogger Hybrid 140 (2023) umožní aj jazdu na čisto elektrický pohon. S malou batériou však pôjde len o krátke vzdialenosti.
Plne hybridný Jogger bude využívať hybridný systém Renault Group E-Tech, ktorého základom je 1,6-litrový 4-valcový benzínový motor s výkonom 90 k s dvoma elektromotormi, ktoré spolu produkujú 50 k. Pod zadným sedadlom je namontovaná 1,2 kilowatthodinová batéria, z ktorej sa čerpá energia pre rozjazdy aj priebežnú jazdu na elektrinu na krátke vzdialenosti.
Pohonné ústrojenstvo v prvom hybride značky Dacia: Jogger Hybrid 140 (2023)
V súlade so stratégiou Dacie používať osvedčenú technológiu aliancie Renault-Nissan. Jogger Hybrid bude využívať hybridný systém E-Tech štyri roky po tom, čo sa prvýkrát objavil na Renaulte Clio v roku 2019. V podobnej konfigurácii je dostupný pre malé SUV Renault Captur a kompaktný crossover Arkana.
Najnovší systém E-Tech s menším benzínovým motorom a väčším elektromotorom a batériou, ktorý produkuje ešte nižšie emisie CO2, debutuje v SUV Renault Austral.
### Cena a dostupnosť
Základná cena bude vo Francúzsku 24 600 €, čím sa hybridný Jogger stane najdrahším modelom Dacie.
Základná verzia modelu Jogger sa u nás predáva od 16 200 €, cena verzie Jogger Hybrid ešte v cenníku ani konfigurátore nie je.
Prvé dodávky modelu sú naplánované na marec, uviedla Dacia koncom minulého roka.
AUTOVINY.SK » Aktuality » Dacia má prvý hybrid: Jogger Hybrid 140 prejde až 900 km na jednu nádrž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk