Euro NCAP: Číňania v nárazových testoch zahanbili európske automobilky. Ich modely sú bezpečnejšie než renomovaná konkurencia
Najnovšie výsledky nárazových testov mnohých prekvapili.
Vydané Text: Peter Orosz
### PREDBEHLI AJ BMW
Dôkazom môžu byť aj najnovšie výsledky európskych nárazových testov Euro NCAP, kde drvivá väčšina modelov z Číny získala maximálny počet hviezdičiek a vyššie hodnotenie než priama európska konkurencia.
Niektoré z testovaných modelov čínskych výrobcov sa budú čoskoro predávať aj na Slovensko. **Na mysli máme predovšetkým MG 4 Electric, ktoré už nejaký čas zbiera ocenenia v zahraničí a budúce leto si najnovší prírastok značky budeme môcť vyskúšať aj na Slovensku.** Rovnako vysoké hodnotenie získali aj ďalšie značky ako [Chery OMODA5](https://www.euroncap.com/en/results/chery/omoda5/47166), [Maxus MIFA 9](https://www.euroncap.com/en/results/maxus/mifa+9/48610), [BYD ATTO 3](https://www.euroncap.com/en/results/byd/atto+3/46635), [WEY Coffee 02](https://www.euroncap.com/en/results/wey/coffee+02/47770) či [NIO ET7](https://www.euroncap.com/en/results/nio/et7/47752).
Spomínaní čínski výrobcovia tak predbehli aj niektoré modely európskych značiek ako napríklad Ford Puma, ktorá získala v rovnakom období len 4 hviezdičky za ochranu posádky. Podobné štvorhviezdičkové hodnotenie si odniesol aj Peugeot 408, DS 9, Kia Niro či Volkswagen Touran. **Tak trochu sklamaním je výsledok prémiového BMW i4,** ktorému sa rovnako nepodarilo získať plný počet hviezdičiek v nárazových testoch z dôvodu nedostatočných asistenčných systémov.
### AKO JE TO MOŽNÉ?
Jedným z kľúčových faktorov tohto zlepšenia je rastúce zameranie sa na bezpečnostné predpisy a normy v Číne. **Čínska vláda v posledných rokoch zaviedla množstvo opatrení na zlepšenie bezpečnosti automobilov vyrábaných a predávaných v krajine.** Tieto opatrenia zahŕňajú povinné bezpečnostné testy pre všetky vozidlá, prísnejšie emisné normy a zavedenie pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS), ako je automatické núdzové brzdenie a varovanie pred vybočením z jazdného pruhu.
Výsledkom tohto úsilia je, že mnohé autá vyrobené v Číne sú teraz vybavené rovnakými pokročilými bezpečnostnými prvkami, aké sa nachádzajú na autách z iných krajín. **V skutočnosti niektoré čínske automobilky dokonca išli nad rámec štandardov,** pričom mnohé z ich áut získali najvyššie hodnotenia v medzinárodných testoch bezpečnosti.
Samozrejme, je dôležité si uvedomiť, že žiadne auto nie je úplne bezpečné a pri jazde bude vždy existovať určitá miera rizika. Je však jasné, že autá čínskej výroby prešli v posledných rokoch z hľadiska bezpečnosti dlhú cestu a teraz sú rovnako bezpečné ako akékoľvek iné auto na cestách.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia