Alfa Romeo Giulia SWB Zagato: jedinečné kupé na podvozku športového sedanu

Talianske karosárske štúdio Zagato predstavilo svoje ďalšie majstrovské dielo – kupé na báze Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, ktorého vývoj a konštrukcia trvali dva roky.
Vydané  Text: 
Projekt **Alfa Romeo Giulia SWB Zagato** bol otvorený v roku 2021 a bol načasovaný na 100. výročie spolupráce medzi Alfa Romeo a Zagato, ktorej výsledkom sú desiatky unikátnych modelov. Je kuriózne, že medzi nimi boli aj Alfy s výbavou od iných výrobcov áut. Napríklad kupé Alfa Romeo TZ3 Stradale s „drobnosťami“ z Dodge Viper. V prípade aktuálne predstaveného auta však všetko prebehlo tradičným spôsobom, projekt bol založený na športovom sedane **Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio** s 2,9-litrovým benzínovým motorom V6 biturbo a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.
**Písmená SWB označujú skrátený rázvor**, no koľko milimetrov Zagato podvozok zrezalo, nie je známe. Čo vieme naisto je, že technologická výbava bola napumpovaná až na úroveň limitovaného sedanu Giulia GTAm, v ktorom sa výkon motora zvýšil z 510 na 540 koní a podvozok sa dočkal nielen skrátenia, ale aj zásadného preladenia. Karoséria kupé Zagato je jedinečná, obsahuje vonkajšie panely z uhlíkových vlákien. Vzadu sú ale dva sériové diely – svetlomety požičané z crossoveru Alfa Romeo Tonale. Zadné osvetlenie je už vyrobené na mieru, hoci môže pripomínať estetiku vlastnú značke Aston Martin.

ALFA ROMEO, na ktoré sme tak dlho čakali: TONALE prichádza ako plug-in hybrid

Model Tonale v sebe kombinuje celé historické dedičstvo značky s modernými nárokmi na automobily. Sekundárny pohon na elektrinu pritom posúva kompaktné SUV do éry, v ktorej môžete Alfa Romeo jazdiť prakticky zadarmo.

### Známy interiér po modernizácii Interiér zo športového sedanu bol kompletne upravený a veľkoryso dekorovaný uhlíkovými vláknami. Chýbajú zadné sedadlá, takže kufor kupé je pomerne veľký, nakladanie batožiny prebieha cez kryt kombinovaný s panoramatickým zadným oknom – kvôli tejto funkcii už niektorí komentátori na internete označili výtvor Zagato za hatchback. My sa domnievame, že od hatchbacku má Alfa Romeo Giulia SWB Zagato ďaleko.
### Výkon a dynamika Podrobnosti o výkone a dynamike Alfa Romeo Giulia SWB Zagato neboli zverejnené, ale predpokladá sa, že sa parametre pohybujú niekde na úrovni modelu **[Giulia GTAm](https://www.autoviny.sk/novinky/122417/alfa-romeo-giulia-gtam-len-za-evidenciu-zaplatite-skoro-4-tisic-eur-ceny-su-rovnako-ohromujuce-ako-technicke-udaje)**. Tá nemala verziu s manuálnou prevodovkou, no s automatom dokáže Giulia GTAm akcelerovať z nuly na 100 km/h už za 3,6 sekundy a zrýchli na maximálnu rýchlosť 300 km/h.

ALFA ROMEO GIULIA GTAm: Len za evidenciu zaplatíte skoro 4-tisíc eur. Ceny sú rovnako ohromujúce ako technické údaje

Nová Alfa Romeo Giulia GTA a GTAm (2021) s motorom 2.9 V6 Bi-Turbo dosahuje výkon až 540 koní

### Milióny eur. Možno. Kupé bolo postavené v jedinom exemplári, jeho vývoj a stavbu zaplatil majiteľ, údajne bohatý zberateľ z Nemecka, ktorý má v garáži už niekoľko modelov Zagato. Náklady na výrobu Alfa Romeo Giulia SWB Zagato neboli zverejnené, domnievame sa však, že ide o niekoľko miliónov eur.
Aká je cena unikátu? Karel Čapek v poviedke „Čintamani a ptáci“ písal, že vlastnosťou unikátu je nemožnosť vyčísliť jeho cenu, keďže je to jedinečný kus – a práve preto je aj toto vozidlo hodnotovo nevyčísliteľné. Podobne ako [autá značky Škoda, ktoré sa nikdy nedostali do sériovej výroby](https://www.autoviny.sk/testy/123843/vyskusali-sme-jedinecne-prototypy-skodoviek-ktore-nikdy-nepojdu-do-vyroby-slavia-mountiaq-sunroq-element-afriq-funstar-a-citijet), no my sme ich mali možnosť jazdiť počas tohto leta.

Škoda nám predviedla 7 modelov áut, ktoré sa nedostali do výroby. Kabriolet aj pick-up by si pritom určite našli majiteľov

Karel Čapek v poviedke „z druhej kapsy Čintamani a ptáci“ písal, že vlastnosťou unikátu je nemožnosť vyčísliť jeho cenu, keďže je to unikát - a práve preto sú aj tieto autá hodnotovo nevyčísliteľné, keďže všetky sú vyrobené iba ako jediný kus.







Inzercia

Inzercia