Prvé SUV od Ferrari je vypredané na 2 roky dopredu, Purosangue pritom ešte nemá ani prvý zákazník
O historicky prvý SUV model značky Ferrari, Purosangue, je enormný záujem napriek tomu, že reakcie internetovej verejnosti na novinku neboli priaznivé.
Vydané Text: Erik Stríž
### Čakačka na Ferrari nebola nikdy krátka
Na tomto mieste je potrebné poznamenať, že čakacie doby na nové automobily Ferrari zvyčajne trvajú približne 18 mesiacov. Spoločnosť pri prijímaní objednávok na nové modely uprednostňuje existujúcich zákazníkov a je verejným tajomstvom, že sú ľudia, ktorí sa zápisom na čiernu listinu Ferrari dostali do nemilosti a nemajú možnosť tieto vozidlá vlastniť, dokonca ani testovať.
### Nie SUV, ale štvordverové Ferrari
Zaujímavosťou je, že **Ferrari svoj model Purosangue neoznačuje ako SUV**, namiesto o 12-valcovom automobile píše, že je **štvordverový, štvormiestny**. Je pravda, že pohľad na profil vozidla nepraje označeniu SUV alebo SAV, ide skôr o crossover úctyhodných rozmerov. Zaujímavosťou je, že predné a zadné dvere sa na novom Ferrari Purosangue otvárajú protismerne a otvárajú sa do uhla 79 stupňov.
**Dĺžka Ferrari Purosangue je 4 973 mm, šírka 2 028 mm a výška 1 589 mm**, čo znamená, že v porovnaní s konvenčnými SUV a väčšími crossovermi je dlhšie a nižšie. Rázvor dosahuje až 3 018 mm. Celkový atletický dojem podporujú aj nápadne tvarované zadné blatníky kolies, ktorých horná línia plynulo prechádza až do zadnej odtrhovej hrany.
Ak by sme silou-mocou chceli nájsť pre Ferrari Purosangue zaradenie, zrejme by ním bol crossover-kupé. Faktu, že skutočne nejde o tradičné SUV, zodpovedá aj veľkosť batožinového priestoru, ktorý v päťmetrovom vozidle dosahuje iba 473 litrov.
### Motorizácia Ferrari Purosangue
**Ferrari Purosangue poháňa benzínový atmosférický motor V12 so zdvihovým objemom valcov 6,5 litra**, dosahuje max. výkon 725 koní pri 7 750 ot./min a najvyšší krútiaci moment 716 Nm pri 6 250 ot./min. Vozidlo má hmotnosť 2 033 kg s pozdĺžnym rozložením v pomere 49:51 v prospech zadnej nápravy. 8-stupňová automatická prevodovka je dimenzovaná na prenos krútiaceho momentu 1 200 Nm.
Akcelerácia z nuly na rýchlosť 100 km/h prebehne už od 3,3 sekundy, počas 10,6 sekundy sa na tachometri ukáže hodnota 200 km/h a maximálna rýchlosť je 310 km/h.
Aktuality, Crossover, Crossover Kupe, Enrico Galliera, Ferrari, Ferrari Purosangue, Nový Model, Predaj, Správy, Str, Suv, Trh
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia