Tak akurát / Minitest Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG + kalkulácia financovania
Ani nie najlacnejšia, no ani nie najsilnejšia či najdrahšia verzia. Najracionálnejšou voľbou je väčšinou takzvaný zlatý stred, ktorý v ponuke Formentora reprezentuje testovaný Veloz 245.
Vydané Text: Erik Stríž (Editor príspevku)
Dvojlitrový agregát EA888 ponúka vynikajúci záťah už od nízkych otáčok. Ako otáčky rastú, tak vďaka širokému spektru maximálneho krútiaceho momentu je záťah krásne lineárny naprieč celým stredným pásmom otáčok. To som ocenil najmä pri dynamickej jazde cez kľukaté úseky čičmianskych serpentín, kde je nutné neustále pridávať a uberať plyn.
Tu sa naplno prejaví veľmi čitateľné naladenie podvozku a po krátkej chvíli sa na palube Formentoru cítim ako doma. Aj napriek adaptívnemu podvozku s plynulým nastavovaním tlmičov je cítiť, že základné nastavenie je tuhšie ako v prípade bežných modelov.
Zatiaľ čo v najmäkšom nastavení vie karoséria prekvapiť výraznou poddajnosťou, ktorá v konečnom dôsledku aj tak nezakryje práve tvrdšie nastavenie samotného podvozku. V najtvrdšom režime CUPRA je naladenie podvozku použiteľné len na naozaj najkvalitnejšom asfalte. Aj v prípade, keď som si zabudol podradiť na pádlach pod volantom a otáčky motora klesli, tento štvorvalec sa toho rozhodne nezľakne a vždy milo prekvapil svojou výbornou pružnosťou.
**Treba vôbec radiť manuálne? Popravde, ani nie**. Dvojspojkojová prevodovka DSG v športovom režime svoju úlohu splní viac ako dobre a ide skôr o pocit prepojenia so strojom. Mať tento stroj pod kontrolou a ovládať ho svojpomocne je to, čo človeka napĺňa a v konečnom dôsledku zabezpečí, že vystúpite z auta s úsmevom na tvári. Ten však následne jemne klesne, pri pohľade na stav nádrže. Veď to poznáte!
### Nič nechýba
Chýbal mi pohon všetkých kolies? Pri výjazde zo zákrut na mokrom asfalte a pri razantnej akcelerácii na nízkom prevodovom stupni dôjde k miernemu preklzu. No na strane druhej sa asi nebudete po daždi ponáhľať ako s vetrom o závod. Súčasne si dovolím povedať, že aj keď iné verzie s motorom 2.0 TSI pod kapotou ponúkajú pohon všetkých kolies, nemyslím si, že Formentor reprezentuje auto, ktoré by ste chceli používať na zdolávanie rôznej formy terénu. Nie, že by to Formentor nezvládol, no kto by si chcel odrieť tu krásnu karosériu alebo disky? Ja teda nie. A keďže na asfalte zvládne svoju úlohu rýchleho elegána viac ako presvedčivo, moje sympatie si tento horúci Španiel rozhodne zaslúži.
### Kalkulácia financovania
Cupra Formentor s financovaním cez CUPRA Financial Services | Štýlový Cupra Formentor s výhodným financovaním bez poplatkov a s nízkou akontáciou od 10% do 40%. |
Model | Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 245k DSG7 |
Cena testovaného vozidla | 44.960 € |
Typ financovania | CUPRA FLEXI (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia: | 30% (13.488 €) |
Výška úveru: | 31.472 € |
Spracovateľský poplatok: | 0% |
Dĺžka splácania: | 60 mesiacov |
Posledná navýšená splátka: | 19.800€ |
Značkové poistenie CUPRA v splátke: | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Výška mesačnej splátky: | 488 € vrátane poistenia* |
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. CUPRA nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. CUPRA. |
### Technické údaje CUPRA Formentor VZ 2.0 TSI 245 7DSG
* **Motor** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3
* **Výkon** 180 kW (245 k) pri – ot./min.
* **Krútiaci moment** 370 Nm pri 1 600 – 4 300 ot./min.
* **Pohon a podvozok**: 7-st. automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink.
* **Brzdy** kotúčové, vpredu s vnútorným chladením.
* **Pneu**. 245/40 R19.
* **Batožinový priestor** 450/– dm³
* **Rozmery**: 4 450 × 1 839 × 1 528 mm, rázvor 2 679 mm,
* **Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 576/2 060 kg,
* **Objem nádrže** 50 l.
* **Najvyššia rýchlosť** 238 km/h
* **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 6,8 s * **Spotreba** 7,6 l/100 km
* **Emisie CO2** 173 g/km
* **Cena/testované auto** 42 560/44 960 €
* **Konkurenti**: VW T-Roc R, Peugeot 3008 Hybrid4, Hyundai Kona N
* **PLUSY**: Predvídateľne naladený podvozok, ťah motora v nízkych otáčkach, priestrannosť
* **MÍNUSY**: Slabšie odhlučnenie od kolies, kvalita parkovacej kamery.
Inzercia