Tradičné hodnoty / Minitest Volkswagen Tiguan 2.0 TSI R-Line s kalkuláciou financovania
Stačí prejsť 400 kilometrov za jeden deň a veľmi rýchlo zistíte, čo si na aute treba naozaj ceniť. Uvedomil som si to vo VW Tiguan.
Vydané Text: Juraj Hrivnák
Dôvod je jednoduchý – Tiguan je skrátka veľmi príjemné auto v každej jednej oblasti. Sedenie v športovejšie tvarovaných sedadlách je bez výhrad, pri dynamickejšej jazde vás dokonca lepšie podržia, vďaka čomu budete menej unavení. Ergonómia je skvelá (až na dotykové plôšky na volante – ušetrite si peniaze), starší infotainment Volkswagenu príjemne funkčný a nevyrušujúci.
Asistenčné systémy majú svoje vlastné tlačidlo na páčke volantu, takže nikdy nemusíte sklopiť zrak z cesty. K tomu si pripočítajme neskutočne variabilnú kabínu s odkladacími priestormi doslova všade, kde sa pozriete – na palubnej doske, na strope, medzi sedadlami. Všetko je vymyslené funkčne. Zadné sedadlá sú posuvné, sklopné do úplnej roviny a majú nastaviteľné operadlá. Priestoru je všade dosť a dá sa s ním všakovako pracovať. To skrátka chcete.
Najlepšie je, že do Tiguanu môžete takpovediac sadnúť a hneď vyraziť. Auto si pamätá posledný zvolený jazdný režim a od prvého momentu robí všetko tak, ako by som očakával. Benzínový preplňovaný dvojliter má pekný, hlboký zvuk. Pôsobí sofistikovane. Jeho výkon vyzerá na papieri očarujúco, v skutočnosti je tak akurát. Viac očarí spotrebou. V meste si síce vypýta medzi 8 – 9 l/100 km, no môj deň sa skončil na hodnote 7,3 l/100 km, čo je vynikajúce vzhľadom na to, že som si jazdu užíval. Prevodovka DSG pri manuálnom radení totiž poslúcha rovnako ako v dobrých športových autách a pneumatiky Pirelli široké až 255 mm na každom rohu ponúkajú vskutku obdivuhodnú priľnavosť.
Našťastie si s tým podvozok dokáže skvelo poradiť aj v komfortnom režime, kedy zároveň krásne žehlí nerovnosti. Podvozok DCC si jednoznačne zaraďte medzi povinné príplatky, bez neho je Tiguan výrazne tvrdší.
Inak je Tiguan dobre odhlučnený, v sedadlách presedíte bez bolesti aj pol dňa. Infotainment aj s konektivitou fungujú príkladne, oceníte aj dobré ozvučenie. Keď zájde slnko, veľmi účinne ho vykompenzujú maticové adaptívne LED svetlomety, ktoré svietia úžasne. Jazdy v noci sa tak nemusíte obávať ani v čase, keď vysokej zveri haraší.
Tiguan si ma získal tým, že mi poskytol všetko bez toho, aby chcel niečo odo mňa. A v balíku R-Line vyzerá naozaj dobre. Palec hore!
### Kalkulácia financovania
Financovanie VW NEXT cez VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES | S výhodným financovaním bez poplatkov, s nízkou splátkou a s akontáciou od 10% do 40%. |
Model | VW Tiguan 2.0TSI 140kW |
Cena testovaného vozidla | 49.570 € |
Typ financovania | VW NEXT (3 možnosti ukončenia financovania) |
Akontácia: | 30% (14.871 €) |
Výška úveru: | 34.699 € |
Spracovateľský poplatok: | 0% |
Dĺžka splácania: | 36 mesiacov |
Posledná navýšená splátka: | 26.967 € |
Značkové poistenie v splátke (Allianz-SP a.s.): | PZP, HP, GAP, poistenie čelného skla, náhradné vozidlo |
Výška mesačnej splátky: | 539 € vrátane poistenia* |
*Kalkulácia platí pre právnickú osobu. Výška splátky sa môže meniť v závislosti od aktuálnej úrokovej sadzby. Viac info o možnostiach financovania vozidiel zn. Volkswagen nájdete na stránkach koncernovej lízingovky www.vwfs.sk alebo u autorizovaných predajcov zn. VW. |
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia